12 жовтня 2021 року на офіційному вебсайті Закарпатської обласної ради опубліковано ряд проєктів рішень.
Серед них є й такі, що безпосередньо впливають на стан реалізації державної політики в області.
Реформи, без сумніву, потрібні, але своєчасні, ефективні та тільки в межах і у спосіб, визначені чинним законодавством України. На цьому наголосив голова Закарпатської ОДА Анатолій Полосков.
Головне питання — реорганізація шляхом приєднання (припинення юридичних осіб) до КНП «Закарпатська обласна клінічна лікарня ім. А. Новака» 15 закладів охорони здоров’я Закарпатської обласної ради.
Як зауважив очільник облдержадміністрації, Міністерство охорони здоров’я не підтримує будь-яких рішень органів місцевого самоврядування, які передбачають об’єднання, переформатування або перепрофілювання лікарень до того часу, поки пропозиції, розроблені МОЗ, не будуть розглянуті на засіданнях госпітальних рад із залученням громадськості, народних депутатів, депутатів обласних рад, а також колективів лікарень.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 27 листопада 2019 року № 1074 «Деякі питання створення госпітальних округів» саме на госпітальну раду для всебічного обговорення мають виноситися питання реформування та реорганізації закладів охорони здоров’я.
Окремо Анатолій Полосков зазначив, що розпорядженням керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, пов’язаної з поширенням коронавірусної хвороби COVID-19, 14 січня 2021 року №1 затверджено Переліки державних і комунальних закладів охорони здоров’я, що надають медичну допомогу пацієнтам з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2. До цих Переліків входить частина закладів, існування яких планується припинити.
Разом з тим відповідно до ст. 75 Кодексу цивільного захисту України ніхто не має права втручатися в діяльність керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.
«Таке рішення Закарпатської обласної ради, у разі його прийняття, несе загрози стабільному функціонуванню медичної системи області, сталому медичному обслуговуванню населення, своєчасному та повному фінансуванню закладів охорони здоров’я тощо.
Неприпустимо ставити під такі ризики систему охорони здоров’я Закарпаття під час пандемії», — підкреслив Анатолій Полосков.
За його словами, ще одне важливе питання стосується припинення в порядку реорганізації шляхом злиття (припинення юридичних осіб) діяльності трьох обласних закладів позашкільної освіти: Закарпатського обласного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді, Закарпатського центру туризму, краєзнавства, екскурсій і спорту учнівської молоді і Закарпатського обласного центру науково-технічної творчості учнівської молоді.
Позиція Міністерства освіти і науки України з цього питання визначає необхідність забезпечення збереження мережі закладів позашкільної освіти, недопущення їх скорочення та обмеження прав дітей на здобуття позашкільної освіти.
Також профільне міністерство звертає увагу на те, що відповідно до частини другої статті 9 Закону України «Про позашкільну освіту» зазначено, що державна політика у сфері позашкільної освіти спрямована на збереження та розвиток комунальних закладів позашкільної освіти без права їх перепрофілювання, перепідпорядкування, злиття, передачі приміщень, обладнання, техніки в оренду, відчуження (продажу) землі, майна.
Одночасно проєкт рішення не узгоджується з вимогами Переліку типів позашкільних навчальних закладів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06 травня 2001 року № 433 «Про затвердження переліку типів позашкільних навчальних закладів і Положення про позашкільний навчальний заклад».
Ще один проєкт рішення стосується реорганізації (припинення діяльності) комунального закладу «Обласний організаційно-методичний центр культури» Закарпатської обласної ради шляхом його перетворення в іншу комунальну установу (припинення юридичної особи).
Припинення юридичної особи тягне за собою виключення комунального закладу «Обласний організаційно-методичний центр культури» Закарпатської обласної ради із базової мережі закладів культури.
Статтею 22 Закону України «Про культуру» передбачено, що виключення закладів культури з базової мережі можливе лише за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах культури та мистецтв.
Відповідно до пункту 13 Порядку формування базової мережі закладів культури, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.10.2012 №984, виключення закладів культури з базової мережі здійснюється за погодженням з Мінкультури згідно з переліком закладів культури, поданим місцевою держадміністрацією та затвердженим органом місцевого самоврядування або поданим центральним органом виконавчої влади із зазначенням причин та обґрунтуванням необхідності такого виключення.
Виключеними з базової мережі можуть бути заклади культури, що не відповідають визначеним статтями 1, 22 і 23 Закону України «Про культуру» вимогам.
Серед питань і реорганізація (припинення діяльності) комунального закладу «Закарпатська обласна бібліотека для дітей та юнацтва» Закарпатської обласної ради шляхом приєднання (припинення юридичної особи).
Доцільність реорганізації та ліквідації бібліотек, що перебувають у державній та комунальній власності, визначається відповідними органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах культури та мистецтв. Ця норма закріплена у ст. 15 Закону України«Про бібліотеки і бібліотечну справу».
Припинення юридичної особи тягне за собою виключення комунального закладу «Закарпатська обласна бібліотека для дітей та юнацтва» Закарпатської обласної ради із базової мережі закладів культури.
Статтею 22 Закону України «Про культуру» передбачено, що виключення закладів культури з базової мережі можливе лише за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах культури та мистецтв.
Відповідно до пункту 13 Порядку формування базової мережі закладів культури, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.10.2012 №984, виключення закладів культури з базової мережі здійснюється за погодженням з Мінкультури згідно з переліком закладів культури, поданим місцевою держадміністрацією та затвердженим органом місцевого самоврядування або поданим центральним органом виконавчої влади із зазначенням причин та обґрунтуванням необхідності такого виключення.
Виключеними з базової мережі можуть бути заклади культури, що не відповідають визначеним статтями 1, 22 і 23 Закону України «Про культуру» вимогам.
Проєкти рішень передбачають попередження всіх працівників про можливе звільнення.
«Усі ці рішення готувалися без участі фахівців Закарпатської облдержадміністрації, консультацій і погоджень із центральними органами виконавчої влади, що забезпечують формування державної політики у зазначених сферах, і професійними спільнотами закладів та установ, які планується реорганізувати шляхом злиття, перетворення, приєднання з припиненням юридичних осіб та їх діяльності.
Продовжуємо брати участь у роботі профільних комісій обласної ради з метою пошуку збалансованих рішень», — підкреслив Анатолій Полосков.
Остання зміна сторінки: 23-10-2021 08:48