Пояснююча записка про виконання місцевих бюджетів Ужгородського  району  за  2019  рік

І. Доходи

Доходи місцевих бюджетів району по загальному і спеціальному фондах, включаючи офіційні трансферти (без власних надходжень бюджетних установ) за 2019 рік становлять 847 172,9 тис.грн., що складає 99,98 % виконання плану затвердженого на 2019 рік з урахуванням змін (847 350,6 тис.грн.), в тому числі:

- платежі по загальному та спеціальному фондах (без власних надходжень бюджетних установ) одержано у сумі 348 140,7 тис.грн. при затверженому плані на 2019 рік з урахуванням змін – 338 364,6 тис.грн., що складає 102,9 % виконання;

- дотація з місцевого бюджету на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров’я за рахунок відповідної дотації з державного бюджету одержана в сумі 28 473,2 тис.грн., що складає 100% затвердженого плану на рік;

- інші дотації з місцевого бюджету надійшли у сумі 59 352,7 тис.грн., що складає 99,8 % виконання затвердженого плану на 2019 рік з урахуванням змін (59 452,7 тис. грн.);

- субвенції з державного бюджету надійшли у сумі 173 636,4 тис. грн., що становить 99,6 % виконання затвердженого плану на рік з урахуванням змін (174 356,4 тис.грн.), а саме:

- освітня субвенція з державного бюджету надійшла у сумі 128 372,7 тис.грн., отримана в повному обсязі згідно затверджених планів;

-медична субвенція з державного бюджету надійшла у сумі 41 786,6 тис.грн., отримана в повному обсязі згідно затверджених планів;

- субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій надійшла у сумі 3 477,1 тис.грн., що становить 82,8 % виконання уточненого плану на рік (4 197,1 тис.грн.).

- субвенції з місцевих бюджетів за рахунок відповідних субвенцій з державного бюджету надійшли в сумі 216 825,0 тис.грн., що становить 96,5 % виконання затвердженого розпису на рік з урахуванням змін (224 595,0тис.грн.), а саме:

- субвенції з державного бюджету на соціальний захист населення отримані у сумі 161 855,2 тис.грн., при плані затвердженому на рік з урахуванням змін 169 114,7 тис.грн., що складає 95,7 % виконання.

- субвенція з місцевого бюджету на проектні, будівельно-ремонтні роботи, придбання житла та приміщень для розвитку сімейних та інших форм виховання, наближених до сімейних, та забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету надійшла у сумі 1 275,6 тис.грн., отримана в повному обсязі згідно затверджених планів;

- субвенція з місцевого бюджету на здійснення переданих видатків у сфері освіти за рахунок коштів освітньої субвенції надійшла у сумі 7 214,7 тис.грн., що складає 94,8 % затвердженого плану на 2019 рік з урахуванням змін (7 612,5 тис.грн.);

- субвенція з місцевого бюджету за рахунок залишку коштів освітньої субвенції, що утворився на початок бюджетного періоду надійшла у сумі 1 621,3 тис.грн. або 100 % затвердженого плану на 2019 рік;

- субвенція на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами надійшла у сумі 862,8тис.грн. або 100 % затвердженого плану на 2019 рік;

- субвенція з місцевого бюджету на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа» за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету надійшла у сумі 2 213,4тис.грн., що складає 99,8 % затвердженого плану на 2019 рік з урахуванням змін    (2 217,9тис.грн.);

- субвенція на здійснення переданих видатків у сфері охорони здоров’я за рахунок коштів медичної субвенції (цільові видатки на лікування хворих на цукровий діабет для відшкодування вартості препаратів інсуліну) надійшла у сумі 1 441,0тис.грн. або 100 % затвердженого плану на 2019 рік;

- субвенція з місцевого бюджету за рахунок залишку коштів медичної субвенції, що утворився на початок бюджетного періоду, надійшла у сумі  300,0тис.грн. або 100 % затвердженого плану на 2019 рік;

- субвенція на відшкодування вартості лікарських засобів для лікування окремих захворювань за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету надійшла у сумі 414,2тис.грн., що складає 99,9% затвердженого плану з урахуванням змін на 2019 рік (414,6 тис. грн.);

- субвенція з місцевого бюджету на реалізацію заходів, спрямованих на розвиток системи охорони здоров'я у сільській місцевості, за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету надійшла у сумі 5 140,7тис.грн. або 100 % затвердженого плану на 2019 рік;

- субвенція з місцевого бюджету на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету надійшла у сумі 2 767,5тис.грн. або 99,9 % від затвердженого плану 2019 рік (2 770,0тис.грн.);

- субвенція з місцевого бюджету на проведення виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів, за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету надійшла у сумі 554,3тис.грн., що складає 99,9% затвердженого плану на 2019 рік (555,1тис.грн.);

- субвенція з місцевого бюджету на реалізацію заходів, спрямованих на розвиток системи охорони здоров'я у сільській місцевості, за рахунок залишку коштів відповідної субвенції з державного бюджету, що утворився на початок бюджетного періоду надійшла у сумі 27 594,8тис.грн. або 100 % затвердженого плану на 2019 рік;

- субвенція з місцевого бюджету на реалізацію заходів, спрямованих на підвищення якості освіти за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету надійшла у сумі 2 919,4тис.грн. або 99,7 % затвердженого плану на 2019 рік з урахуванням змін (2 928,3тис.грн.);

- субвенція з місцевого бюджету на будівництво мультифункціональних майданчиків для занять ігровими видами спорту за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету надійшла у сумі 650,1тис.грн. або 87,2 % затвердженого плану на 2019 рік з урахуванням змін (745,7 тис.грн.);

- інші міжбюджетні трансферти по загальному та спеціальному фондах, надійшли в сумі 20 744,9 тис.грн., що становить 93,8 % виконання затвердженого розпису на рік з урахуванням змін (22 108,7 тис. грн.), а саме:

- субвенція з місцевого бюджету на виконання інвестиційних проектів одержано у сумі 1 536,3 тис. грн., що складає 73,7% виконання затвердженого плану на 2019 рік з урахуванням змін (2 085,0 тис. грн.);

- субвенція на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах із загального та спеціального фондів надійшло у сумі 12 338,5 тис. грн., що становить 95,5% затвердженого плану на рік з урахуванням змін (12 918,5 тис.грн.);

- субвенція з місцевого бюджету на співфінансування інвестиційних проектів одержано у сумі 511,0 тис. грн., що складає 89,0% виконання затвердженого плану на 2019 рік з урахуванням змін (574,0 тис. грн.);

- інші субвенції з місцевого бюджету надійшли у сумі 6 359,1 тис. грн., що складає 97,4 % виконання затвердженого плану на 2019 рік з урахуванням змін (6 531,2 тис. грн.).

Аналіз виконання дохідної частини по платежах загального та спеціального фонду бюджету (без власних надходжень бюджетних установ та міжбюджетних трансфертів) Ужгородського району за 2019 рік подано в додатку 1.

До загального фонду місцевих бюджетів Ужгородського району за  2019 рік надійшло платежів у сумі  328 276,7 тис.грн., при  уточненому плані на звітний період 319 698,8 тис.грн., що складає 102,7% виконання або понад план надійшло 8 577,9 тис.грн. Із 30-ти місцевих бюджетів району 7 сільських рад допустило невиконання планових показників, а саме: Великогеєвська (90,9%) Дубрівська (82,5%), Камяницька (97,8%), Малодобронська (95,5%), Невицька (99,5 %), Соломонівська (96,0%) та Червонівська (87,8 %) сільські ради. Основними причинами невиконання наведених вище місцевих бюджетів є недоотримання за плановими показниками земельного, єдиного податків та внутрішніх податків на товари та послуги (акцизний податок). 

Виконання дохідної частини загального фонду місцевих бюджетів Ужгородського району в розрізі сільських та Середнянського селищного бюджетів подано в додатку 2.         

Основним податком, який становить 62,6% питомої ваги від усіх надходжень загального фонду зведеного бюджету району залишається податок та збір на доходи фізичних осіб, який виконано за 2019 рік на 102,2% (при плані – 201 155,5  тис.грн. надійшло – 205 641,8 тис.грн.). Ріст фактичних надходжень до відповідного періоду 2018 року становить 7,4 %, або 14 185,0 тис.грн.

Другим по питомій вазі, у загальній сумі надходжень зведеного місцевого бюджету району за 2019 рік – єдиний податок. За 2019 рік фактично поступило до сільських та Середнянського селищного бюджетів даного податку у сумі 41 532,9 тис.грн. при плані – 40 216,6 тис.грн., що становить 103,3% виконання.

Плати за землю за 2019 рік надійшло в сумі 38 746,3 тис.грн. при плані 31 568,6 тис.грн., що складає 122,7 % виконання або понад план надійшло 7 177,7 тис.грн.

Загальна сума поступлень акцизного податку за 2019 рік склала 33 439,9 тис. грн., що становить 84,6% виконання, план на відповідний період – 39 532,6 тис.грн.

До спеціального фонду місцевих бюджетів Ужгородського району, за  2019 рік надійшло платежів (без власних надходжень бюджетних установ) в сумі 19 863,9 тис.грн. при уточненому плані на 2019 рік 18 665,8 тис.грн., що складає 106,4 % виконання, у тому числі: до бюджету розвитку надійшло 19 228,2 тис.грн., при плані з урахуванням змін 18 374,6 тис.грн., понадпланово надійшло 853,6 тис. грн. (найбільша сума  надходжень по Холмківській сільській раді, а саме надходження коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населених пунктів – 12 242,7 тис.грн.); екологічного податку надійшло 360,4 тис.грн. при плані на 2019 рік 230,3 тис. грн., надходження коштів від відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарської діяльності надійшли у сумі 271,2 тис.грн. при плані на відповідний період 59,3 тис.грн. та грошові стягнення за шкоду заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього середовища надійшли у сумі 4,1 тис.грн. при плані 1,6 тис.грн.

Виконання за надходженнями дохідної частини спеціального фонду місцевих бюджетів Ужгородського району за 2019 рік (без врахування міжбюджетних трансфертів та власних надходжень бюджетних установ) подано в додатку 3.

Питання виконання місцевих бюджетів за І квартал 2019 року, І півріччя 2019 року та 9 місяців 2019 року розглядались на колегіях райдержадміністрації, було прийнято відповідні рішення та розпорядження голови райдержадміністрації, які доводились до сільських і Середнянського селищного голоів.

Протягом 2019 року фінансове управління райдержадміністрації, щомісячно, отримувало від департаменту фінансів Закарпатської облдержадміністрації  аналіз заборгованості за податковими зобов’язаннями платників по платежах місцевих бюджетів. Вказана інформація розглядалась на нарадах при голові райдержадміністрації та колегіях РДА, доводилась до відому органів місцевого самоврядування району для проведення аналізу податкової заборгованості у розрізі платників та вжиття відповідних заходів щодо скорочення боргу.

Відповідно до листа департаменту фінансів облдержадміністрації від 27.01.2020 р. № 157/03.01-13 податковий борг по зведеному бюджету Ужгородського району (без Баранинської ОТГ) станом на 01.01.2020 року становить 11 725,5 тис.грн., що на 4 370,4 тис. грн. ніж станом на 01.01.2019 року. Значне збільшення податкового боргу виникло за рахунок нарахованих штрафних санкцій по несплаті акцизного податку по ПП «Уркпалетсистем», згідно рішення суду в сумі 2 313,3 тис.грн., яке зареєстроване на території Коритнянської сільської ради.

ІІ. Видатки та заборгованість

Видатки зведеного бюджету Ужгородського району за 2019 рік разом по загальному і спеціальному фондах виконано у сумі 783 653,4 тис.грн., у тому числі видатки загального фонду виконано у сумі 629 998,2 тис.грн., видатки спеціального фонду виконано – 153 655,2 тис.грн.

В обсязі видатків по загальному фонду  найбільшу питому вагу займають видатки на фінансування установ і закладів освіти – 40,9 % або 258 025,7 тис.грн. та охорони здоров`я – 9,8 % або 61 633,5 тис.грн. Видатки на соціальний захист та соціальне забезпечення населення за 2019 рік разом із цільовими субвенціями з державного бюджету склали 171 938,9 тис.грн. або 27,3 % від загального обсягу видатків.

На житлово-комунальне господарство по спецфонду спрямовано 15 941,8 тис.грн., при річному плані 18 161,3 тис.грн. або 87,8 %, по загальному фонду – 16 238,7 тис.грн. при річному плані 18 913,9 тис.грн. або 85,9%.

На будівництво та регіональний розвиток спрямовано видатків у сумі  41 131,9 тис.грн. при уточненому річному плані 85 995,9 тис.грн. або 47,8 %.

Видатки на утримання та розвиток інфраструктури доріг за загальним фондом виконано у сумі 10 131,6 тис.грн., що складає 94,6% до уточненого плану цих видатків (10 705,2тис.грн.). На будівництво та капітальний ремонт доріг спрямовано 34 880,1 тис.грн. що складає 95,6% до уточненого плану цих видатків (36 471,0 тис.грн.).

На охорону та раціональне використання природних ресурсів (КФК 8311)  за 12 місяців 2019 року використано коштів у сумі 472,9 тис. грн., при уточненому плані 1143,6 тис.грн., що складає 41,4%

На іншу діяльність у сфері екології та охорони природних ресурсів (КФК 8330) по загальному фонду спрямовано 199,0 тис. грн., при уточненому плані 209,0 тис.грн., що складає 95,2%; по спеціальному фонду 1870,8 тис.грн. або 99,7 % до уточненого плану на рік.

На природоохоронні заходи за рахунок цільових фондів (КФК 8340)  використано 579,2 тис.грн. при уточненому плані 711,1 тис.грн. або 81,5%.

Аналіз виконання видатків зведеного бюджету району за 12 місяців  2019 року подано в додатку 4.

Виконання видатків, на утримання бюджетних установ  за галузями в розрізі низових бюджетів за 2019 рік  подано в додатку 5.

Проведеним аналізом використання коштів зведеного бюджету району, за даними казначейського звіту про виконання бюджету району станом на 01.01.2020 року, встановлено, що із загального фонду бюджету на захищені статті спрямовано 511 017,0 тис.грн. або 81,1 відсотка від загальної суми видатків за цей період. На виплату заробітної плати з нарахуваннями за звітній період спрямовано 306 696,8 тис.грн., що складає 48,7 відсотка загальної суми видатків. За звітній квартал бюджетними установами району спожито енергоресурсів та комунальних послуг на суму 19 038,9 тис.грн., що складає 77,5 % від затверджених призначень на оплату комунальних послуг та енергоносіїв поточного року.

Виконання захищених статей видатків в розрізі місцевих бюджетів за 2019 рік (без урахування видатків на охорону здоров’я) подано в додатку 6.

Залишки по цільових коштах спеціального фонду на рахунках місцевих бюджетів станом на 01.01.2020 року подано в додатку 7.

Дебіторська заборгованість по загальному фонду бюджету станом на 01.01.2020 р. становить 9,6 тис.грн. по Худлівській сільській раді за попередню оплату за газети на 2020 рік.

Станом на 01.01.2020 року сума кредиторської заборгованості загального фонду бюджету складає  201,6 тис.грн. по соціальному забезпеченню – прострочена заборгованість за 2015 рік - компенсаційні виплати за пільговий проїзд автомобільним транспортом окремим категоріям громадян, що може бути погашена лише згідно відповідних судових рішень.

Дебіторська заборгованість по спеціальному фонду бюджету станом на 01.01.2020 року складає 4,8 тис. грн. по Сторожницькій сільській раді (прострочена) – будівництво ШПРГ та газопроводу низького тиску – заборгованість виникла за наслідками ревізії КРУ в Ужгородському, В.Березнянському, Перечинському районах та м. Чоп з окремих питань фінансово – господарської діяльності в Сторожницькій сільській раді за 2007-2009 рр. Для усунення заборгованості сільська рада направила лист-вимогу боржнику на погашення заборгованості та звернулась до Ужгородської міжрайонної прокуратури, яка в свою чергу подала документи по ВАТ «Закарпатгаз» в суд. На даний час судове рішення не прийнято.

Додатки

Остання зміна сторінки: 24-02-2021 09:13