Звіт щодо роботи із зверненнями громадян

Про розгляд  звернень громадян, що надійшли до районної державної адміністрації у І півріччі 2020 року

Одним із пріоритетних завдань райдержадміністрації є забезпечення всебічного розгляду звернень громадян та порушених у них питань.

Основними законодавчими актами, якими керується у своїй роботі посадові особи та працівники райдержадміністрації у сфері розгляду звернень є: Конституція України, Закон України „Про звернення громадян”, Указ Президента від 7 лютого 2008 № 109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” та Інструкція з діловодства за зверненнями громадян, яка затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 р. № 348.

Реалізуючи вимоги вищеназваних законодавчих актів, систематично здійснюється ряд заходів щодо підвищення рівня цієї роботи, в основі якої лежить, перш за все, уважне ставлення до вирішення проблем, з якими звертаються  громадяни до державних органів влади, а також постійний аналіз, узагальнення усних та письмових звернень. Також вживаються заходи щодо покращення ґрунтовного розгляду питань, які порушують громадяни, та усунення причин, що породжують звернення.

 Відділом документообігу, контролю та роботи зі зверненнями громадян апарату райдержадміністрації постійно аналізується надходження звернень, підводяться підсумки роботи щодо їх розгляду. Стан роботи зі зверненнями громадян проаналізовано за підсумками І кварталу 2020 року.

Так, на виконання  Указу Президента України від 7 лютого 2008 року  № 109/2008 та заходів зазначених у розпорядженнях голів Закарпатської обласної та районної державних адміністрацій на кожне півріччя розробляються та затверджуються графіки: особистого прийому громадян керівництвом райдержадміністрації, в тому числі виїзні. Розроблено  графік перевірок додержання законодавства про звернення громадян у виконкомах місцевих рад та графік звітування голів виконавчих комітетів Середнянської селищної та сільських рад перед головою райдержадміністрації щодо роботи зі зверненнями громадян.

Відповідно до вимог пунктів 1.9 та 6.1 Указу Президента України від  7 лютого 2008 № 109/2008 головою райдержадміністрації затверджено графік прийому громадян головою та заступниками голови райдержадміністрації та графік роботи прямої телефонної лінії „Запитай у влади”. Окремо затверджувалися графіки виїзних прийомів.

У зв’язку із введенням карантинних заходів на всій території України, з метою посилення протиепідемічних та профілактичних заходів щодо недопущення поширення випадків COVID-19, у райдержадміністрації, з кінця березня місяця і до закінчення карантину, відмінено особисті та виїзні прийоми громадян керівництвом державної адміністрації.

Щодо абзацу 9 пункту 1 зазначеного Указу в райдержадміністрації функціонують телефони „гарячої лінії” (тел. 61-55-09) та пряма телефонна лінія „Запитай у влади” (тел. 61-29-17).

Про дні, години, номери телефонів, за якими можна поспілкуватися з відповідною посадовою особою, мешканці району повідомляються заздалегідь через офіційний сайт Ужгородської райдержадміністрації.

Відповідно до вимог чинного законодавства про звернення громадян  щороку на  засіданнях колегій державної адміністрації розглядаються питання роботи із зверненнями. Так, в січні 2020 року розглянуто  питання „Про підсумки роботи зі зверненнями громадян, що надійшли до райдержадміністрації протягом 2019 року”.

Протягом І півріччя 2020року на адресу голови Ужгородської районної державної адміністрації  надійшло 260 індивідуальних та колективних звернень,  що на  189 менше ніж в аналогічному періоді 2019 року. Серед них індивідуальні становлять 97 % або 252, а колективні 3 % або 8.

Серед авторів звернень, які зазначили свій соціальний стан, категорію та стать, протягом аналізованого періоду звернулось за:

- соціальним станом: пенсіонери – 55, учасники бойових дій –9; працівники бюджетної сфери – 3,  безробітні – 1;

- категоріями: інваліди різних нозологій – 32 (інваліди І групи – 6, інваліди ІІ групи – 17, інваліди ІІІ групи – 9), багатодітні сім’ї  - 7;

-  статтю:  164 жінок та 88 чоловіків.

    На особистих прийомах у голови та заступників голови державної адміністрації отримано 5 звернень.

Основну частину звернень, що надійшли в райдержадміністрацію, становлять заяви -  99 %, скарги -  1 %.

Протягом зазначеного періоду заявниками піднято 265 питань різної тематики. За  характером основних питань, з якими звертаються громадяни це: питання соціального захисту – 146 або 56%, земельні питання – 15 або 6%, надання дозволу на розпорядження майном, яке належить неповнолітнім, встановлення опіки, позбавлення батьківських прав та інше – 23 звернення або 9%, питання житлово-комунального господарства – 26 або 10%, питання транспорту – 8 або 3%, питання освіти – 4 або 1,5% від загальної кількості та інші.

Найбільша кількість звернень надійшла від жителів Середнянської селищної (30), Холмківської (36), Худлівської (21), Коритнянської (51), Ірлявської (538), Великогеївської (74) сільських рад.  16 звернень отримано від жителів м. Ужгород.

Серед загальної кількості  є звернення, які надійшли безпосередньо на адресу райдержадміністрації (180 або 69%), а є такі, які надійшли через інші організації (80 або 31 %).

Так, від облдержадміністрації до райдержадміністрації надійшло на розгляд 4 звернення.

Найбільша кількість звернень громадян розглянута управлінням  соціального захисту населення – 56%, головним спеціалістом з правової роботи – 4%, службою у справах дітей – 9%, відділом регіонального розвитку– 22%, відділом містобудування та архітектури – 4%, відділом освіти – 1 %. Решта звернень  розглянуті іншими структурними підрозділами райдержадміністрації.

Питання, порушені заявниками у своїх зверненнях, керівництвом райдержадміністрації та працівниками її структурних підрозділів 52  % - вирішено позитивно,  35 % - надано кваліфіковані роз’яснення,  6% - вирішені не на користь заявників або не вирішені взагалі через відсутність у районної державної адміністрації повноважень у вирішенні відповідних питань, 1 % - надіслані за належністю в інші організації.

Також райдержадміністрацією проводиться робота з реєстрації та розгляду звернень громадян, з якими вони звертаються на урядову „гарячу лінію” та Державну Установу Закарпатський обласний контактний центр.

Так, протягом І півріччя 2020 року зареєстровано 76 звернень.

Питання, з якими звертаються громадяни на вищевказану лінію, в основному, пов’язані із наданням консультацій щодо оформлення різних видів соціальних допомог, забезпечення безкоштовними ліками та інші.

На  ці звернення державна адміністрація протягом 15 днів письмово надає громадянам вичерпні відповіді.

Всі звернення громадян державною адміністрацією розглянуті у встановлені законодавством строки, заявникам надані письмові відповіді.

Райдержадміністрація продовжує працювати над виконанням  вимог законодавства про звернення громадян.

 

Про розгляд  звернень громадян, що надійшли до районної державної адміністрації у І кварталі 2020 року

Державною адміністрацією вживаються заходи щодо покращення роботи з реалізації громадянам конституційних прав на звернення у відповідності до вимог Закону України „Про звернення громадян” та Указу Президента України від 7 лютого 2008 № 109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”. Реалізуючи вимоги вищеназваних законодавчих актів, систематично здійснюється ряд заходів щодо підвищення рівня цієї роботи, в основі якої лежить, перш за все, уважне ставлення до вирішення проблем, з якими звертаються громадяни до державних органів влади, а також постійний аналіз, узагальнення усних та письмових звернень.

Відповідно до вимог Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 райдержадміністрацією здійснено організаційні заходи щодо виконання його положень.

Так, протягом І кварталу 2020 року розпорядженням голови державної адміністрації 08.01.2019 № 9 затверджено новий графік особистого прийому громадян керівництвом райдержадміністрації та роботи прямої телефонної лінії „Запитай у влади” на 2020 рік. Графіки особистого прийому громадян розміщені у виконавчих комітетах Середнянської селищної та сільських радах, та на офіційному веб-сайті райдержадміністрації.

Протягом звітного періоду керівництвом райдержадміністрації  проводилися виїзні прийоми громадян, зокрема:

головою райдержадміністрації  в села: Велика Добронь, Кам’яниця та смт.Середнє; спільно з першим заступником - у селі Коритняни;

заступником голови в селах: Чертеж, Худльово, Сюрте.

Згідно затвердженого графіку роботи прямої телефонної лінії „Запитай у влади” протягом аналізованого періоду проведено 2 прямі телефонні лінії (головою та першим заступником голови райдержадміністрації, відповідно 11.02.2020 та 10.03.2020).

Відділом документообігу, контролю та роботи зі зверненнями громадян апарату райдержадміністрації розроблено графік звітування голів виконавчих комітетів сільських рад перед головою районної державної адміністрації щодо роботи зі зверненнями громадян на І півріччя 2020 року.

Протягом звітного періоду звітували про пророблену роботу із зверненнями громадян  голови виконавчих комітетів Дубрівської та Ратівецької сільських рад.  На березень поточного року було заплановано ще і звітування Киблярівського сільського голови, але у зв’язку із введенням карантинних заходів, звітування відбудеться пізніше.

Також. затвердженого графік проведення щомісячного дня контролю в управліннях, відділах, у структурних підрозділах райдержадміністрації та у виконавчих комітетах Середнянської селищної та сільських радах на 2020 рік. Згідно графіку, проведено день контролю у фінансовому управлінні райдержадміністрації, Великодобронській сільській раді та відділі регіонального розвитку райдержадміністрації.

У І кварталі 2020 року проведено три  засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян.

Відповідно до вимог чинного законодавства про звернення громадян  щороку на  засіданнях колегії державної адміністрації розглядаються питання роботи зі зверненнями. Так, в січні 2020 року розглянуто  питання „Про підсумки роботи зі зверненнями громадян, що надійшли до райдержадміністрації протягом 2019 року”, за результатами якого видано відповідне рішення.

Основними формами роботи зі зверненнями громадян у відділі документообігу, контролю та роботи зі зверненнями громадян апарату райдержадміністрації є: контроль за забезпеченням розгляду письмових пропозицій, заяв і скарг громадян управліннями та відділами державної адміністрації, згідно накладеної на них резолюції керівництвом, організація прийому громадян керівництвом державної адміністрації, надсилання звернень для їх вирішення уповноваженим на те органам, здійснення реєстрації та обліку звернень, узагальнення письмових та усних звернень громадян, підведення підсумків їх розгляду, підготовка аналітичних довідок з питань роботи зі зверненнями громадян, вивчення причин, які породжують скарги, контроль в межах повноважень за дотриманням законодавства про звернення громадян.

Так, протягом І кварталу 2020 року на адресу Ужгородської районної державної адміністрації  надійшло 166 індивідуальних та колективних звернень, що на 110 менше ніж за відповідний період  2019  року.

Серед вищезазначених звернень індивідуальні становлять 97 % або 159, а колективні 3 % або 7. Протягом І кварталу 2020 року в райдержадміністрацію звернулось 248 громадян,  що на 652 менше ніж за І квартал 2019 року.

Серед авторів звернень, які зазначили свій соціальний стан, категорію та стать, протягом аналізованого періоду звернулось за:

- соціальним станом: пенсіонери – 43, працівники бюджетної сфери – 19 та інші;

- категоріями: інваліди різних нозологій – 14 (інваліди І групи – 6, інваліди ІІ групи – 15, інваліди ІІІ групи – 8), багатодітні сім’ї – 1 , ветерани   праці – 3, військовослужбовці - 3 та інші;

–   статтю:  109 жінки та 49 чоловіки.

Головою райдержадміністрації, як того вимагає пункт 1.4 Указу Президента України, взято під особистий контроль розгляд письмових звернень та забезпечується проведення першочергового особистого прийому жінок, яким присвоєно почесне звання України „Мати–героїня”, інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної  Праці, Героїв Радянського Союзу, Героїв України. Протягом  І кварталу 2020 року громадяни вищезазначених категорій в райдержадміністрацію не звертались.

Протягом І кварталу 2020 року заявниками порушено 187 питань різної тематики.

Найбільш гостро поставали питання соціального захисту серед загальної кількості їх є 96 або 57 %. У цій категорії переважають питання призначення житлових субсидій (21), надання матеріальної допомоги (74) та інші.

5 % або 8 звернень складають земельні питання, питання:  надання дозволу на розпорядження майном, яке належить неповнолітнім, встановлення опіки, позбавлення батьківських прав та інше – 8 % або 14,  комунального і дорожнього господарства та житлові – 8 % або 14, питання транспорту і зв’язку – 3 % або 5, питання охорони здоров’я – 2% або 3  та інші.

Протягом І кварталу 2020 року державною адміністрацією отримано 4 повторних звернень.

Питання, порушені заявниками у своїх зверненнях, керівництвом державної адміністрації та працівниками її структурних підрозділів у 55 %  вирішені позитивно,  38 % - надано кваліфіковані роз’яснення,   6 % - вирішені не на користь заявників або не вирішені взагалі через відсутність у райдержадміністрації повноважень, близько 0,5 % надіслані за належністю в інші організації, інші  ще знаходяться у стадії розгляду. 

Основну частину звернень, що надійшли в райдержадміністрацію, становлять заяви - 99 %, скарги  - 1 %.

Найбільша кількість звернень надійшла від жителів Середнянської селищної ради (9), Холмківської (23), Худлівської (11), Оноківської (9), Баранинської ОТГ (3), Р.Комарівської (9) сільських рад. 11 звернень отримано від жителів м. Ужгород.

Так, серед загальної кількості  є звернення, які надійшли безпосередньо на адресу райдержадміністрації (125 або 75 %), а є такі, які надійшли через інші організації (41 або 25 %).

Державною адміністрацією проводиться робота з реєстрації та розгляду звернень громадян, з якими вони звертаються на урядову та обласну „гарячі лінії”. Ці звернення надходять в райдержадміністрацію через державні установи    „Урядовий контактний центр” та „Закарпатський обласний контактний центр”.

Так, протягом зазначеного періоду зареєстровано 41 звернення (у І кварталі 2019 року – 84), а саме: із ДУ  „Урядовий контактний центр” – 27,   ДУ „Закарпатський обласний контактний центр” – 14.

Найбільш гостро постали питання соціального захисту, а саме, призначення житлової субсидії, надання консультацій щодо оформлення різних видів соціальних допомог та інші.

Державна адміністрація і надалі працюватиме над поліпшенням роботи щодо розгляду звернень громадян, організації їх особистого прийому у відповідності до вимог чинного законодавства.

 

Інформація про підсумки роботи зі зверненнями громадян, що надійшли до райдержадміністрації у 2019 році

         Державною адміністрацією вся робота концентрується на реалізації громадянам конституційних прав на звернення у відповідності до вимог Закону України “Про звернення громадян” та  Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права громадян на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”.

         Так, на виконання вищезазначеного Указу Президента України розроблені та затверджені наступні графіки: особистого прийому громадян керівництвом райдержадміністрації, в тому числі виїзні; графік звітування голів виконавчих комітетів Середнянської селищної та сільських рад перед головою райдержадміністрації щодо  роботи зі зверненнями громадян на І та ІІ півріччя 2019 року та графік проведення щомісячного дня контролю на 2019 рік.

У 2019 році на виїзних прийомах у голови та заступників голови райдержадміністрації побувало 56 громадян. За результатами зареєстровано 46 звернень. Більшість звернень вирішувались відразу на місці, інші – бралися  на контроль і вирішувались у визначені законодавством терміни.

В райдержадміністрації функціонує пряма телефонна лінія „Запитай у влади” (тел. 61-29-17). Згідно затвердженого графіку роботи прямої телефонної лінії „Запитай у влади” головою, заступниками голови райдержадміністрації проведено 6 прямих телефонних ліній (12.02.2019, 13.03.2019, 18.04.2019, 16.07.2019, 14.08.2019, 19.09.2019).

Відповідно до вимог чинного законодавства про звернення громадян  щороку на засіданнях колегій райдержадміністрації розглядаються питання роботи із зверненнями. Так, в січні 2019 року розглянуто  питання „Про підсумки роботи зі зверненнями громадян, що надійшли до райдержадміністрації у 2018 році”, у липні місяця – „Про підсумки роботи зі зверненнями громадян, що надійшли до райдержадміністрації у І півріччі 2019 року”.

Інформація щодо роботи зі зверненнями громадян оприлюднювалася на сайті райдержадміністрації.

 Так, у 2019 році до райдержадміністрації надійшло 882 звернення, що на  399 менше  ніж у 2018 році. Серед них індивідуальні становлять 809, а колективні 73. Загалом протягом аналізованого періоду в райдержадміністрацію звернулось 2318 громадян. 

Серед авторів звернень, які зазначили свій соціальний стан, категорію та стать, протягом аналізованого періоду звернулось за:

– соціальним станом: пенсіонери – 227, працівники бюджетної сфери – 8, безробітні – 2, багатодітні сім’ї – 13, учасники бойових дій – 19 та інші;

- категоріями: інваліди різних нозологій – 54 (інваліди І групи – 17, інваліди ІІ групи – 26, інваліди ІІІ групи – 11);

-  статтю: 513 жінок та 288 чоловіків.

Головою райдержадміністрації, як того вимагає пункт 1.4 Указу Президента України, взято під особистий контроль розгляд письмових звернень та забезпечується проведення першочергового особистого прийому жінок, яким присвоєно почесне звання України "Мати–героїня", інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної  Праці, Героїв Радянського Союзу, Героїв України. Зокрема, за аналізований період до райдержадміністрації  звернулися 3 ветерани праці та 2 жінки, яким присвоєно звання «Матері героїні». Ці звернення розглянуті особисто головою райдержадміністрації.

Основну частину звернень, що надійшли в райдержадміністрацію, становлять заяви –  98, 5 %, скарги –  1,5 %.

Як і в минулих роках (2016, 2017, 2018), переважають питання  соціального захисту, зокрема, надання матеріальної допомоги та призначення пільг, субсидій. Із загальної кількості вони становлять 440 або 50%. Такі заяви розглядаються управлінням соціального захисту населення райдержадміністрації.

За  характером основних питань, з якими зверталися громадяни це: земельні питання – 73, питання сімейної та гендерної політики, захист прав дітей – 98, питання пов’язані з отриманням кредиту – 91, питання комунального та дорожнього господарства, благоустрою – 45,  питання транспорту – 22, питання охорони здоров’я – 23, питання освіти – 26 та інші.

Найбільша кількість звернень надійшла від жителів Холмківської (110), Худлівської (73), Оноківської (56), Середнянської селищної (53),   Руськокомарівської (44), Киблярівської (42) сільських рад та інші. 56 звернень надійшло від жителів м. Ужгород.

Серед загальної кількості є звернення, які надійшли безпосередньо на адресу райдержадміністрації , а є такі, які надійшли через інші організації.

Так, з обласної державної адміністрації надійшло 30 звернень (майже половина із них зареєстровані за результатами особистих прийомів голови та заступників голови Закарпатської обласної державної адміністрації).

Найбільша кількість звернень громадян розглянута та виконана управлінням соціального захисту населення – 50 %, юридичним відділом – 25 %, відділом інфраструктури, житлово-комунального господарства – 6 %, службою у справах дітей – 10 %, відділом економічного розвитку та  торгівлі –  6 %, відділом охорони здоров'я – 2 %  від загальної кількості. Решта  звернень розглянуті іншими структурними підрозділами райдержадміністрації. 

 Питання, підняті заявниками у своїх зверненнях, керівництвом райдержадміністрації  60 %  вирішені позитивно,  35 % - надано кваліфіковані роз’яснення, 3,6 % - вирішені не на користь заявників або не вирішені взагалі через відсутність у райдержадміністрації повноважень, 1 % - надіслані за належністю в інші організації.

 Також, райдержадміністрацією проводиться робота з реєстрації та розгляду звернень громадян, з якими вони звертаються на урядову „гарячу лінію” та Державну установу Закарпатський обласний контактний центр.

Так, протягом зазначеного періоду зареєстровано 190 звернень.

Питання, з якими звертаються громадяни на вищевказану лінію, в основному, пов’язані із наданням консультацій щодо оформлення різних видів соціальних допомог та інші.

На  ці звернення державна адміністрація протягом 15 днів письмово надає громадянам вичерпні відповіді.

Всі звернення громадян державною адміністрацією розглянуті, заявникам надані письмові відповіді.

Райдержадміністрація продовжує працювати над виконанням вимог законодавства про звернення громадян.

 

Остання зміна сторінки: 03-07-2020 15:23