МОНЕТИЗАЦІЯ ОДНОРАЗОВОЇ НАТУРАЛЬНОЇ ДОПОМОГИ «ПАКУНОК МАЛЮКА» У 2020-2021 РОКАХ

Відповідно до Порядку та умов реалізації пілотного проекту “Монетизація одноразової натуральної допомоги “пакунок малюка” для отримання цільової грошової компенсаційної виплати одному з батьків новонароджених (особі, яка його заміняє) необхідно:

  1. звернутися з персональними документами (паспорт, ідентифікаційний код, свідоцтво про народження дитини) до АТ „Комерційний банк „Приват Банк” для відкриття рахунку із спеціальним режимом використання (взяти довідку про реквізити рахунку), отримати в   банку спеціальну соціальну картку „пакунок малюка”;
  2. подати заяву, форму якої затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 29.07.2020 № 744,  разом з необхідними документами для призначення грошової компенсації до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення, виконавчого органу сільської, селищної, міської ради об’єднаної територіальної громади ради (уповноважених осіб).

У випадку, якщо довідка з пологового будинку про неотримання одноразової натуральної допомоги “пакунок малюка (оригінал) вже була подана до управління з питань соціального захисту населення, повторно її подавати не потрібно.

 1. Право на отримання грошової компенсації мають громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які разом з дитиною на законних підставах проживають на території України, є її батьками, патронатними вихователями, прийомними батьками, батьками-вихователями,  опікунами (якщо батьки відмовилися від новонародженої дитини в пологовому будинку (відділенні), перинатальному, неонатальному центрі) (далі ― отримувач) і забезпечують належні умови для догляду за нею та її виховання.

2. Грошова компенсація не виплачується в разі:

відмови від новонародженої дитини;

відбування матір’ю покарання у місцях позбавлення волі та подальшого перебування новонародженої дитини в будинку дитини при установі виконання покарань;

смерті новонародженої дитини в пологовому будинку;

отримання одноразової натуральної допомоги “пакунок малюка”.

3.Грошова компенсація є одноразовою виплатою на кожну живонароджену дитину для придбання:

1) дитячих товарів:

засобів догляду за дітьми та дитячих засобів гігієни, зокрема підгузків, серветок;

дитячого одягу та взуття;

дитячого харчування;

дитячого посуду;

дитячих іграшок;

текстилю для дітей, у тому числі рушників, ковдр;

2) товарів для породіллі:

прокладок для лактації;

прокладок післяпологових.

4. Виплата грошової компенсації проводиться у грошовій безготівковій формі шляхом перерахування коштів на спеціальний рахунок отримувача, відкритий в акціонерному товаристві комерційний банк “ПриватБанк” (далі — уповноважений банк), на підставі укладеного між Мінсоцполітики та уповноваженим банком договору про взаємодію.

Примірна форма договору про відкриття спеціального рахунка затверджується уповноваженим банком за погодженням з Мінсоцполітики.

5. Призначення грошової компенсації здійснюється структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних держадміністрацій, виконавчими органами міських, міст обласного значення, районних у містах рад (далі ― структурні підрозділи з питань соціального захисту населення) за місцем проживання або місцем перебування отримувача.

Грошова компенсація призначається, якщо звернення за нею надійшло не пізніше ніж через 12 місяців з дня народження дитини.

Грошова компенсація за місцем перебування призначається за умови її неотримання за місцем проживання отримувача. Перевірка відомостей щодо неотримання грошової компенсації проводиться структурними підрозділами з питань соціального захисту населення з використанням інформаційних систем.

6. Для призначення грошової компенсації отримувач подає (надсилає) структурному підрозділу з питань соціального захисту населення, виконавчому органу сільської, селищної, міської ради об’єднаної територіальної громади (далі ― виконавчий орган місцевої ради):

заяву за формою згідно з додатком у паперовій або електронній формі із зазначенням реквізитів спеціального рахунка;

документи (відомості) у паперовій або електронній формі, зазначені у пунктах 8 і 9 цих Порядку та умов.

7. До заяви у паперовій формі отримувач додає такі документи:

1) копію свідоцтва про народження дитини. У разі народження дитини за кордоном та відсутності свідоцтва про народження, виданого органом державної реєстрації актів цивільного стану України, ― копію свідоцтва про народження дитини, виданого компетентним органом іноземної держави та легалізованого в установленому порядку, якщо інше не передбачено законом або міжнародним договором України, згоду на обов’язковість якого надано Верховною Радою України, разом з перекладом українською мовою. Вірність перекладу або справжність підпису перекладача засвідчується нотаріально;

2) копію посвідки на постійне проживання/посвідчення біженця/довідки про звернення за захистом в Україні (для іноземця та особи без громадянства)/посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту;

3) копію документа про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (крім фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті громадянина України);

4) копію рішення районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу місцевої ради або суду про встановлення опіки (у разі здійснення опіки над дитиною);

5) копію рішення районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу міської ради про влаштування дитини в сім’ю патронатного вихователя (для патронатного вихователя);

6) копію рішення районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу міської ради про влаштування дитини до дитячого будинку сімейного типу або прийомної сім’ї;

7) довідку з пологового будинку про неотримання одноразової натуральної допомоги “пакунок малюка (у разі народження дитини у пологовому будинку в 2020 році).

8. До заяви в електронній формі отримувач додає фотокопії:

1) свідоцтва про народження дитини. У разі народження дитини за кордоном та відсутності свідоцтва про народження, виданого органом державної реєстрації актів цивільного стану України, ― фотокопію свідоцтва про народження дитини, виданого компетентним органом іноземної держави та легалізованого в установленому порядку, якщо інше не передбачено законом або міжнародним договором України, згоду на обов’язковість якого надано Верховною Радою України, разом з перекладом українською мовою. Вірність перекладу або справжність підпису перекладача засвідчується нотаріально;

2) посвідки на постійне проживання/посвідчення біженця/довідки про звернення за захистом в Україні (для іноземця та особи без громадянства)/посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту;

3) рішення районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу місцевої ради або суду про встановлення опіки (в разі здійснення опіки над дитиною);

4) рішення районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу міської ради про влаштування дитини в сім’ю патронатного вихователя (для патронатного вихователя);

5) рішення районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу міської ради про влаштування дитини до дитячого будинку сімейного типу або прийомної сім’ї;

6) довідки з пологового будинку про неотримання одноразової натуральної допомоги “пакунок малюка” (у разі народження дитини у пологовому будинку в 2020 році).

9. Відомості в електронному вигляді без подання фотокопії документів, зазначених у підпункті 1 пункту 9 цих Порядку та умов, надаватимуться через інформаційні системи Мінсоцполітики або інтегровані з ними інформаційні системи органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з дотриманням вимог Законів України “Про електронні документи та електронний документообіг”, “Про електронні довірчі послуги” після введення в експлуатацію відповідних технічних та програмних засобів.

10. На заяву та документи (відомості), що подаються в електронній формі, накладається кваліфікований електронний підпис отримувача. Відомості про прізвище, ім’я та по батькові отримувача, його реєстраційний номер платника податків та реквізити документів, що посвідчують особу, отримуються з кваліфікованого сертифіката електронного підпису.

11. Заява разом з необхідними документами для призначення грошової компенсації, що подається до виконавчого органу місцевої ради,  приймається уповноваженими особами, які визначені виконавчим органом місцевої ради, та передається відповідним структурним підрозділам з питань соціального захисту населення.

У сільській місцевості заяви разом з необхідними документами для призначення грошової компенсації приймаються особами, уповноваженими виконавчими комітетами сільських і селищних рад і передаються ними відповідним структурним підрозділам з питань соціального захисту населення.

13. Перерахування коштів грошової компенсації здійснюється шляхом зарахування на поточний рахунок, відкритий в уповноваженому банку відповідно до договору про взаємодію, укладеного Мінсоцполітики та уповноваженим банком, для подальшого їх перерахування на спеціальні рахунки отримувачів.

14. Отримувач протягом року з дня зарахування коштів грошової компенсації на спеціальний рахунок в уповноваженому банку самостійно використовує призначену йому грошову компенсацію на придбання товарів, передбачених пунктом 4 цих Порядку та умов, у суб’єктів господарювання, які здійснюють продаж споживчих товарів безпосередньо населенню для особистого споживання (далі ― заклад торгівлі), що приєдналися до публічного договору про реалізацію пілотного проекту “Монетизація одноразової натуральної допомоги “пакунок малюка”
(далі ― публічний договір) шляхом укладення додаткової угоди з Мінсоцполітики про приєднання до публічного договору та внесені до реєстру учасників пілотного проекту “Монетизація одноразової натуральної допомоги “пакунок малюка” (далі ― реєстр).

15. Мінсоцполітики розміщує на власному офіційному веб-сайті публічний договір та оголошення з пропозицією закладам торгівлі, які реалізують товари, визначені пунктом 4 цих Порядку та умов, укласти з Мінсоцполітики додаткову угоду про приєднання до публічного договору, яким, зокрема, передбачено виключні умови продажу отримувачам товарів, визначених пунктом 4 цих Порядку та умов, за рахунок коштів державного бюджету.

Купівля товарів фінансується за рахунок коштів державного бюджету, перерахованих на спеціальний рахунок отримувача, виключно на купівлю товарів, визначених у пункті 4 цих Порядку та умов. При цьому заклад торгівлі бере зобов’язання щодо здійснення контролю продажу товарів, визначених у пункті 4 цих Порядку та умов.

16. Структурні підрозділи з питань соціального захисту населення, які призначають грошову компенсацію, здійснюють контроль за її цільовим використанням, зокрема, шляхом вибіркової перевірки закладів торгівлі, що включені до реєстру.

Повернення отримувачами коштів неправомірно виплаченої грошової компенсації проводиться на небюджетні рахунки структурних підрозділів з питань соціального захисту населення, відкриті в органах Казначейства.

Протягом десяти робочих днів з дня надходження коштів структурний підрозділ з питань соціального захисту населення перевіряє правомірність повернення коштів та перераховує їх на рахунок Мінсоцполітики, відкритий у Казначействі.

Повернуті кошти Мінсоцполітики використовує з дотриманням бюджетного законодавства.

17. Якщо отримувач протягом року з дня зарахування коштів грошової компенсації на його спеціальний рахунок в уповноваженому банку не використав їх на придбання товарів, визначених у пункті 4 цих Порядку та умов, уповноважений банк самостійно повертає кошти грошової компенсації із спеціального рахунка отримувача на відповідний рахунок Мінсоцполітики.

Остання зміна сторінки: 08-09-2020 09:14