Підсумки соціально-економічного розвитку

Про підсумки економічного і соціального розвитку району за січень-вересень 2019 року

Промисловість

За підсумками січня-вересня  2019 року Ужгородський район залишається лідером за обсягами реалізованої промислової продукції серед міст та районів області. За звітний період загальний обсяг реалізованої промислової продукції підприємствами району досяг 5775,5 млн. грн., що складає 31,9% загальнообласного обсягу.  

Вдалось зберегти позитивну динаміку нарощення обсягів реалізованої продукції наступним підприємствам:  ПрАТ „Єврокар”, ФГ „Коник”, ТОВ „Маріель”, ТОВ „Тисагаз”,  ВП „Кам’яницький кар’єр”, ТОВ „Артіво” тощо.

За статистичними даними за січень-вересень ц.р. виробництво хліба та хлібобулочних виробів зросло на 1,2%, електроенергії – на 5,5%.

Значні обсяги реалізованої промислової продукції приходяться на галузь машинобудування. За попередніми даними за січень-вересень 2019 року реалізовано промислової продукції машинобудування на 4395,0 млн. грн. проти 4346,9 млн. грн. за аналогічний період минулого року. Розмір середньомісячної заробітної плати у вересні досяг 14866,39  гривень.

Промисловими підприємствами ведеться робота над впровадженням новітніх високотехнологічних процесів, створенням нових видів конкурентної продукції, диверсифікацією ринків збуту тощо.

15 березня 2019 року ТОВ „Джейбіл С.Ю.Л.” введено в дію нові потужності зі складання електроніки (мобільних телефонів, медіаплеєрів та комп'ютерної техніки), що збільшило існуючу виробничу площу на 20,7 тис. кв. м. Обсяг іноземних інвестицiй у новий виробничий майданчик становить 16 млн. дол. США. Завдяки повній реалізації проекту кiлькiсть працiвникiв поступово збiльшиться до 5 тисяч.

ТОВ „Ядзакі Україна” налагоджує виробництво електричних джгутів для нового виду авто –  електрокарів.

У квітні ц.р. ФГ „Коник”, яке спеціалізується на виробництві фруктових соків, запущено у виробництво нові види натуральних соків – грушевий та яблучно-грушевий.

Нарощує виробничі потужності ТОВ „Агрофруктсервіс” – єдине у країні підприємство з виготовлення палинки з плодових спиртів. Потужність підприємства дозволяє переробляти 5-7 т фруктів та ягід на день. Вже укладено близько 180 контрактів із закладами, де реалізують палинку в регіоні.

ПрАТ „Тисагаз” у відповідності до затвердженого робочого проекту з триває реконструкція Русько-Комарівського пункту збору та підготовки газу.

Проектом передбачені конкретні технологічні та інженерні рішення для підвищення виробничої ефективності та раціонального використання природних ресурсів, направлені на впровадження енергозберігаючих заходів та зниження енергоємності виробництва.

З метою впровадження новітніх технологій з використання альтернативної енергетики в урочищі Фегердомб, с.Велика Добронь збудовано фотогальванічну електростанцію потужністю 3,326 МВт.

Крім того, поблизу с. Тийглаш будується найбільша у Західній Україні СЕС потужністю 21,5 МВт. СЕС-3, розміщена на площі 35 га, по завершенні усіх робіт вироблятиме 25 млн.кВтгод на рік. Тут буде встановлено 79 тисяч панелей, на яких генеруватиметься екологічно чиста сонячна енергія.

З метою пошуку потенційних партнерів для співпраці, розширення ділових контактів, ринків збуту готової продукції, нарощення експортного потенціалу регіону оновлено банк комерційних пропозицій підприємств району на 2019 рік, який розміщено на офіційному веб-сайті райдержадміністрації.

За підсумками 9 місяців 2019 року ряд підприємств допустили зменшення обсягів реалізації. Це, зокрема:

ТОВ „Ядзакі-Україна” – зміна замовника;

ТОВ „ХІПП-Ужгород”, ТОВ „Джейбіл С.Ю.Л.”, ТОВ „Дендро-Плюс” – скорочення кількості замовлень;

ТОВ „Максіфлекс” – брак обігових коштів, відсутність замовлень.

Аграрний сектор

Під урожай 2019 року було посіяно озимі зернові по усіх категоріях господарств району на площі – 7302,5 га, а саме: озима пшениця - 6962,1 га, озимий ячмінь - 314,4 га, тритікале – 26,0 га ярі зернові  - 11 432,8 га в тому числі: пшениця – 603,0 га, ячмінь – 352,0 га, овес – 433,5 га, гречка – 48 га, кукурудза на зерно 9796,3 га, зернобобові (квасоля) – 200,0 га. Загальна площа посіву зернових культур по району склала – 18 735,3 га також  проведено посів технічних культур:  соняшник – 1320,0 га, сої – 1893,0 га, гірчиці – 243,0 га, на площі –   3456,0 га ,  картоплі - 3 710,4 га  та овочів –  1 681,0 га.    

Загальна  площа посіву всіх культур по району склала – 27 582,7 га.

Весною ТОВ „Лісове господарство форест”- на території Ірлявської сільської ради  було посаджено горіховий сад (фундука) на площі – 30,0 га, згідно поданих документів  до Міністерства аграрної політики та продовольства були  відшкодовані витрати за куплений посадковий матеріал (саджанці фундука) в сумі –  1208,90 тис. гривень, 80% від вартості, згідно постанови КМУ. 

Станом на 01.10.2019 року згідно оперативних даних сільськогосподарськими товаровиробниками по всіх категоріях господарств   завершено збирання озимих та ранніх ярих зернових культур озимої пшениці,  ячменю, тритікале зібрана площа озимих  складає – 7303,0 га (озима пшениця зібрана  на площі – 6962,1 га, що становить 100,0% при врожайності 31,2 ц/га  та намолочено 21 722 тонн, озимий ячмінь  на площі – 314,4 га – 100%, намолочено – 938,0 тонн при урожайності – 29,9 ц /га, тритікале на площі  - 26,0 га – 100,0 %, намолочено 60,0 тонн при урожайності 23,1 ц/га).

 100% зібрана площа ранніх ярих зернових культур, а саме: вівса, ярого  ячменю, ярої пшениці та складає  638,5 га (100% від посіву) - намолочено ячменю з площі 72 га -151 тонну при урожайності - 21,0 ц/га; пшениці – 348,0 га, 721,0 тонн, урожайності – 20,7ц/га; вівса – 218,5 га, 437,0 тонн при урожайності – 20 ц/га.

 Поряд із збиранням урожаю проводилися  агротехнічні заходи по формування урожаю на 2020 рік.  Здійснювалася та здійснюється осіння оранка, яку  проведено на площі 1844 га.   

Станом на 01.11.2019 року згідно оперативних даних  сільськогосподарськими підприємствами обмолочено кукурудзи на площі 2297 га (43,0 % до прогнозу), намолочено 10 474 тонни, урожайність 45,6 цнт/га, обмолочено соняшнику на площі 1245 га (100% до прогнозу), намолочено 6349 тонн, урожайність 13,5 цнт/га, зібрано сої на площі 1893,0 га (100,0 % до прогнозу), намолочено 3407 тонн, урожайність 18 цнт/га.  Посіяно під урожай 2020 року по всіх категоріях господарств озимих зернових на площі – 6351 га з них:  озимої пшениці на площі 6150,0 га, озимого ячменю на площі 201,0 га в тому числі сільськогосподарськими підприємствами 1991,0 га в тому числі: пшениці – 1810,0 га, ячменю – 181,0 га. Можна відмітити  кращі господарства, а саме: ПСП  „Ласточка”, ФГ „Коник”,  які посіяли відповідно 627,0 га, 450,0 га  озимої пшениці.

Станом на 1 жовтня 2019 року поголів'я великої рогатої худоби становило 6669 гол., або 100,1 % на відповідну дату 2018 р., в тому числі корів – 3917 гол. (94,2 %). Поголів'я свиней становить 13333 гол., що складає 101,0 % по відношенню до попереднього року, птиці – 202,7 тис. гол. (100,5 %).

За січень - вересень 2019 ріку всіма категоріями господарств вироблено: м’яса - 2025 тонн м'яса в живій вазі, що становить 97,3 % до відповідного періоду минулого року; молока - 14332 тонн (97,3 %); яєць - 18245,1 тис. штук (109,3 %).         

Основні проблемні питання:

процедура реєстрації договорів оренди земельних часток (паїв);

відсутність дієвих механізмів збуту вирощеної продукції,;

недосконала інфраструктура заготівлі і переробки рослинницької (плодоовочевої) та тваринницької продукції, що призводить до втрат потенційного додаткового прибутку виробників, оскільки, в основному, реалізується сільськогосподарська продукція (сировина), а не продукти її переробки;

відсутність вільних обігових коштів та дієвого механізму кредитування, недостатня державна підтримка сільськогосподарського виробництва, нестача фінансових ресурсів, постійне зростання диспаритету цін на матеріально-технічні ресурси та продукцію сільського господарства, що стримує застосування сучасних систем господарювання в аграрному секторі.

Архітектура і містобудування

Протягом  9 місяців 2019  року  затверджений  генеральний  план  с.Глибоке, на засіданні містобудівної ради при відділі містобудування та архітектури розглянутий та схвалений генеральний план с.Пацканьово, планується до розгляду на засіданні містобудівної ради генеральний план с.Розівка, вносяться зміни до генерального плану села Сторожниця суміщеного з детальним планом та генерального плану с.Минай.

З метою відведення земельних ділянок, встановлення та зміни їх цільового призначення, уточнення положень генеральних планів населених пунктів, протягом 9 місяців 2019 року розроблено та затверджено  21 детальний план територій для розміщення об’єктів містобудування в межах та за межами населених пунктів, в тому числі:

детальний план території для реконструкції будівель з вирощування грибів, що розташовані за адресою: вулиця Миру, 166 „Аˮ, село Концово, за межами населеного пункту, на території Холмківської сільської ради.

детальний план території для розміщення водойми для поливу сільськогосподарських культур в урочищі „За рікоюˮ, за межами населеного пункту, на території Сторожницької сільської ради. 

детальний план території для розміщення автозаправної станції з комплексом обслуговування по вул.Роттаг №№28,30, с.В.Добронь.

детальний план території для будівництва та обслуговування об’єкта альтернативної енергетики (сонячної електростанції), за межами населеного пункту, на території Червонівської сільської ради; 

детальний план території для будівництва садового будинку, в урочищі  Лиса гора, садове товариство „Світанокˮ, за межами населеного пункту, на території Оноківської сільської ради.

детальний план території  ур. Березини,ур. Горб, ур. Петрів лаз, ур. Попівня, ур. Буяча лука, ур. Міреш, ур. Черьовина, ур. Над скалкою, ур. Невицька долрога, ур. Балоглаз, ур. Теметів, ур. Мухониви с. Оріховиця;

ДПТ для розміщення розміщення авто – мийки самообслуговування в с.Соломоново.        

детальний план території для індивідуального садівництва, за межами населеного пункту, на території Оноківської сільської ради;

детальний план території  земельної ділянки по вул. Довжа Дьердь для будівництва нового дошкільного навчального закладу в с.Есень.

детальний план території  в урочищі Курятник смт.Середнє для зміни цільового призначення з ведення ОСГ на цільове призначення «землі промисловості, транспорту, зв’язку, енергетики, оборони та іншого призначення».  

         Станом на 01.10.2019 відділом містобудування та архітектури:

розглянуто 223 заяви щодо надання будівельних паспортів забудови земельних ділянок, видано 207 будівельних паспортів;

розглянуто 75 заяв щодо надання  містобудівних умов і обмежень, видано 63 містобудівних умов і обмежень;

надано 935 висновків до проектів  відведення земельних ділянок; 

надано один паспорт прив’язки тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності;

підготовлений 21 проект розпоряджень голови райдержадміністрації;

проведено 7 громадських слухань по обговоренню проектів містобудівної документації за межами населеного пункту, а також звітів про її стратегічну екологічну оцінку, в тому числі:

  • детальний план території для розміщення водозабору, водовідведення та каналізування з розташуванням очисних споруд за межами населеного пункту, на території Невицької сільської ради;
  • детальний план території для будівництва та обслуговування об’єкта альтернативної енергетики (сонячної електростанції), за межами населеного пункту, на території Червонівської сільської ради.

Проведено засідання містобудівної ради, на якій розглянуті наступні проекти містобудівної документації:

1. Детальний план території для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об’єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій в с.Соловка, Ужгородського району. Розробник проекту ТОВ «Смарттаун».

2. Детальний план території с.Кінчеш. кварталу, обмеженого вулицями Шевченка, Фізкультурна, Сонячна, траса Київ-Чоп (автошлях Кінчеш-Розівка). Розробник проекту ТОВ «Моя Земля».

3. Генеральний план с.Пацканьово, частково суміщений з детальним планом території с.Пацканьово. Розробник проекту ТОВ «Смарттаун».

4. Детальний план території для індивідуального садівництва, за межами населеного пункту, на території Оноківської сільської ради. Розробник проекту Вошко Т.В.

З ініціативи Коритнянської сільської ради додатково були розглянуті наступні проекти містобудівної документації:

1. Зміни до генерального плану 1975 року с.Коритняни поєднаний з детальним  планом в межах населеного пункту с.Коритняни, Ужгородського району, Закарпатської області для будівництва та обслуговування  будівель, закладів охорони здоров'я та соціальної допомоги ( для будівництва нової амбулаторії загальної практики – сімейної медицини) в с.Коритняни, вул.Миру, б/н , Ужгородського району, Закарпатської області.

2. Детальний план території щодо зміни цільового призначення земельних ділянок з земель для ведення особистого селянського господарства в землі для будівництва та обслуговування житлових будинків, господарських будівель та споруд в с.Кінчеш на тер. Коритнянської сільської ради Ужгородського району, Закарпатської області.

Організовано та проведено робочу нараду з сільрадами щодо положень   Тимчасового порядку реалізації експериментального проекту з присвоєння адрес об’єктам будівництва та об’єктам нерухомого майна. Станом на теперішній час видано 51 наказ про присвоєння адреси об’єкту будівництва.

Проведено    нараду   з   питання     внесення змін до детального плану території частини с.Тийглаш в межах вулиць Шкільна, Фізкультурна, Сент Іштвана та Сечені, за участі сільського голови с.Тийглаш та проектантами - розробниками містобудівної документації.

Відділом організовано наради при першому заступнику голови райдержадміністрації щодо завершення робіт з розроблення Схеми планування території Ужгородського району за участі голови райдержадміністрації, а також представників Державного інститута проектування міст «Містопроект», управління містобудування та архітектури Закарпатської обласної державної адміністрації,Управління містобудування та  архітектури  Ужгородської  міської ради, Держпродспоживслужба Закарпатської області.  управління   ДСНС  України  в  Закарпатській  області, департаменту екології та природних ресурсів Закарпатської облдержадміністрації, відділу в Ужгородському районі головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області, Баранинської сільської ради, Чопського прикордонного загону.

  Основним проблемним питанням галузі є недостатня кількість кадрів, відсутність коштів на оновлення топографічних матеріалів та проектних робіт з внесення змін до містобудівної документації населених пунктів району, для створення служби містобудівного кадастру.

Торгівля та послуги

Сучасний споживчий ринок району характеризується як стабільний із відповідним рівнем насичення товарами, достатньо розвиненою мережею підприємств торгівлі та ресторанного господарства.

Всього в районі налічується 368 об’єктів роздрібної торгівлі, як юридичних так і фізичних осіб, зокрема, 228 магазинів, 112 об’єктів ресторанного господарства, 27 автозаправочних станцій та 2 ринки.

Загальний обсяг роздрібного товарообороту підприємств торгівлі        за січень-червень 2019 року склав 424,2 млн. грн., що становить 92,0 відсотки у порівняних цінах до показника відповідного періоду 2018 року.

Спад роздрібного товарообороту відбувся за рахунок суттєвого зменшення роздрібного продажу автомобілів та автотоварів.

Загальний обсяг оптового товарообороту підприємств торгівлі за  січень-червень 2019 року склав 493,0 млн. грн., що становить 138,1 відсотків до показника відповідного періоду 2018 року.

Обсяг від реалізації послуг січень-червень 2019 року склав 207,9 млн. грн., що становить 100,6 відсотків до показника відповідного періоду 2018 року.

Зовнішньоекономічна діяльність

За січень-вересень 2019 року обсяг експорту товарів суб’єктами зовнішньоекономічної діяльності району склав 335,3  млн. дол. США (29,4% до загальнообласного обсягу),  обсяг імпорту досяг 372,8 млн. дол. США (41,4% до загальнообласного показника). Коефіцієнт покриття експортом імпорту становить 0,9. Від’ємне сальдо зовнішньоторговельного обороту складає 37,5 млн. дол. США проти 68,0 млн. дол.США у відповідному періоді 2018 року.

За 9 місяців ц.р. обсяг експорту послуг суб’єктами господарської діяльності Ужгородського району склав 42,4  млн. дол. США, імпорту – 13,0 млн.дол.США. Питома вага району в загальнообласному обсязі становить відповідно 18,6% та 56,4%. Додатне сальдо зовнішньої торгівлі послугами склало 29,4 млн.дол.США.

 

Підприємництво

Ужгородщина належить до тих регіонів, які активно працюють над власною привабливістю, демонструють відкритість і готовність до діалогу. Конструктивне партнерство влади і підприємців, підтримка малого і середнього бізнесу, соціальна відповідальність є важливими чинниками подальшого розвитку нашого району.

         Завдяки діяльності підприємницьких структур активно розвивається  торгівля, ресторанне господарство, виробництво сільськогосподарської  продукції та сфери послуг.

За даними статистичної звітності кількість малих підприємств в районі становить 529 одиниць, кількість зайнятих працівників 2536 осіб, кількість найманих працівників 2227 осіб, витрати на оплату праці склали 105707,3 тис.грн. У розрахунку на 10 тис. наявного населення припадає біля 74 малих підприємств. Обсяг реалізованої продукції (товарів, послуг)  становив 1676842,8 тис.грн.

         За  станом на 01 жовтня 2019 року в районі зареєстровано 3366 фізичних осіб-підприємців.       Надійшло до зведеного бюджету від суб’єктів господарської  діяльності за січень - вересень 2019 року – 268 391,6 тис.грн. (від фізичних осіб – 56 187,79 тис.грн., юридичних осіб – 212 203,82 тис.грн.). Питома вага податкових надходжень від діяльності суб’єктів  малого підприємництва у загальних  надходженнях до зведеного бюджету складає 50,8%.

Для сприяння подальшому розвитку малого та середнього бізнесу здійснюється ресурсне забезпечення. Сформована та постійно оновлюється база вільних нежитлових приміщень, виробничих площ, вільних земельних ділянок, які можуть бути продані або передані в оренду суб’єктам господарювання для здійснення підприємницької діяльності .

Першим кроком до ефективного ведення підприємницької діяльності є обізнаність громадян з основ ведення бізнесу. Районним центром зайнятості  проводиться цілеспрямована робота  щодо залучення безробітних до навчання за професіями, що дають можливість займатися підприємницькою діяльністю. З метою залучення безробітних до підприємництва центром зайнятості проводиться інформаційно-роз’яснювальна та консультаційна робота щодо сприяння незайнятим громадянам у відкритті власної справи.

З метою  підтримки підприємницької діяльності спрощено процедуру започаткування власної справи та видачі документів дозвільного характеру. На сьогодні в районі на базі дозвільного офісу створено Центр надання адміністративних послуг, метою якого є організація зручних і сприятливих умов отримання адміністративних послуг громадянами та суб’єктами господарювання.

         В Ужгородському  районі діє „Програма розвитку малого і середнього підприємництва в районі на 2019-2020 роки” затверджена рішення двадцять дев’ятої  сесії сьомого скликання Ужгородської районної  ради 07.12.2018 №477.

         Заходами Програми передбачено запровадження дієвих механізмів надання допомоги суб’єктам підприємницької діяльності.   

Інфраструктура

Енергетичний комплекс

За січень - вересень 2019 року Ужгородським РЕМ на території району проводились регламентні роботи та технічне обслуговування (ремонт) на об’єктах енергетики. Виконано технічне обслуговування лінії електропостачання (0,4 кВт), протяжністю 288 км у 42 населених пунктах району.

„Ужгородським районом електромереж” (РЕМ) ПАТ „Закарпаттяобленерго” приведено до умов технічної експлуатаційні дві дільниці, три оперативно – виробничих, технічно-транспортних групи; одинадцять підстанцій, дві кабельні та чотири повітряні лінії електропередач загальною протяжністю 921 км, а також 208 трансформаторних підстанцій.

На території району проводиться робота по будівництву сонячних електростанцій. Станом на вересень  2019 року в районі діє 9 електростанцій, ще 14 у стадії будівництва.

Транспортний комплекс

Згідно „Нумерації міжміських і приміських автобусних маршрутів, що не виходять за межі області (внутрішньо обласні маршрути) загального користування”, затвердженої 09.04.2010 року головою Закарпатської облдержадміністрації, у межах Ужгородського району, зареєстровано 51 приміський автобусний маршрут загального користування, з яких використовується для перевезення пасажирів на умовах чинного законодавства, 33 маршрути. Проведено один конкурс із визначення перевізників на автобусних маршрутах.

Загальна протяжність звичайних приміських автобусних маршрутів загального користування у межах району складає 765,5 км.

Перевізників, які виконують пасажирські перевезення на вищезазначених маршрутах, 12.

Згідно даних таблиць вартості проїзду на приміських автобусних маршрутах Ужгородському районі в середньому складає 0,85 грн. за один пасажиро-кілометр без ПДВ.

В межах району також діють 5-ть приміських автобусних маршрутів регулярних спеціальних перевезень (РСМ), загальною протяжністю 177 км, які виконують два автомобільні перевізники. Кількість оборотних рейсів -23.

3. Дорожньо-мостове господарство району

Кількість автомобільних доріг (вулиць) загального користування державної та комунальної власності у районі складає 695 одиниць. Із них: 44 автомобільні дороги державного та місцевого значення (350,0 км) та 651 вулиці (дороги) комунальної власності (391,5 км). Загальна протяжність вулично-дорожньої мережі 741,5 км. Загальна площа вулично-дорожньої мережі складає 2,06 млн. кв. м.

Загальна кількість районних автомобільних доріг місцевого значення загального користування що перебувають у сфері управління та на балансі Ужгородської райдержадміністрації складає 29 одиниць. Загальна протяжність доріг складає 135,1 км. Відповідно паспортів усі автодороги введені в експлуатацію у 1955-1958 роках. На даний час 10 автодоріг протяжністю 26,4 км повністю співпадають з вулицями населених пунктів району.

Відповідно розпорядження голови Закарпатської облдержадміністрації 09.07.2019 №371 „Про внесення змін до розпорядження голови облдержадміністрації 27.02.2019 №94” до затвердженого переліку об’єктів, на яких сплановано фінансування для проведення ремонтів, входять:

  1. Об’єкти капітального ремонту, 2 районних автомобільних дороги. Ремонтні роботи виконано в межах фінансування на 2019 рік у розмірі 1300,0 тис. грн.
  2.  Об’єкти поточного середнього ремонту, 4 районних автомобільних дороги. Ремонтні роботи виконано в межах фінансування на 2019 рік у розмірі 1470,0 тис. грн.
  3. Станом на вересень 2019 по Ужгородському району сплановано виділення коштів в розмірі 39161,2 тис. грн. на проведення ремонту доріг, вулиць комунальної власності, а саме:

1. Субвенція з державного бюджету – 2770,0 тис. грн.;

2. З обласного бюджету -1500,0 тис. грн.;

3. З районного бюджету – 7526,0 тис. грн.;

4. З бюджетів селищної, сільських рад – 27361,2  тис. грн.

Проведено ремонтні роботи на загальну суму 31029,4 тис. грн., що складає 79% від запланованих.

Зв'язок та інформаційні технології

Поштовий зв'язок.  Цей вид послуги на території району надають 1 поштовий міський заклад та 17 сільських відділень поштового зв’язку Ужгородського поштамту (за юридичними адресами сільських рад), які  пропонують населенню швидке і в цілому якісне надання 48 видів поштових послуг. Інші відділення переведені на варіант мобільного забезпечення поштових послуг. Відділ інфраструктури та житлово-комунального господарства  райдержадміністрації щомісячно моніторить повноту і якість наданих цього виду послуг через селищну та сільські ради району і, за потреби, втручається у цей вид послуг за наявності скарг населення.

Електронний зв'язок. Радіо, телебачення. Ринок послуг зв’язку в районі забезпечується, в основному, підрозділом ПАТ “Укртелеком” ЦТП №10 та операторами мобільного зв’язку ЗАТ “УМЗ”, ВАТ “Київстар-Дж.Ес.Ем.”, ЗАТ “Українські радіосистеми”. Загальна кількість зареєстрованих споживачів доступу до Інтернету в Ужгородському районі складає 17111 абонентів. Послуги інтернет-зв’язку в районі окрім ПАТ “Укртелеком” надають ще 4 (приватні) суб’єкти господарської діяльності. Спостерігається стійка тенденція зниження користування серед населення стаціонарним телефонним зв’язком та провідним радіомовленням (чинники: підвищення тарифів на послуги стаціонарного телефонного зв’язку ПАТ Укртелеком та набуття стрімкого розвитку стільникового зв’язку, інтернет-зв’язку з використанням новітніх програм відео- зв’язку “Скайп”), також швидкого розвиту FM – мовлення.

Житлово-комунальне господарство

Згідно наказу від 23.03.2017 №57 „Про затвердження Порядку розроблення, погодження та затвердження схем санітарного очищення населених пунктів”, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 квітня 2017 року № 505/30373,  яким визначено єдині вимоги до порядку розроблення, погодження та затвердження схем санітарного очищення населених пунктів органами місцевого самоврядування  району були розроблені, погоджені та затверджені схеми санітарного очищення населених пунктів району.

Збирання та вивезення твердих побутових відходів від населення та суб‘єктів господарської діяльності в районі здійснюють три державних  комунальних підприємства (ДКП „Комунальне господарство” с. Кам’яниця, ДКП „Комунальне господарство” с. Оноківці, КП „Еко-сервіс” с. Невицьке), ПП „Сані” та ТОВ „АВЕ Ужгород” згідно укладених договорів.

Станом на 01.11.2019 ТОВ „АВЕ Ужгород” укладені договори на надання послуг із збирання та вивезення твердих побутових відходів з населенням (по дворогосподарствах) та юридичними особами наступних сільських рад: Галоцька, Коритнянська, Паладькомарівецька, Соломонівська, Сюртівська, Часлівецька, Яроцька, Тарнівецька, Холмківська, Тийгласька, Дубрівська, Пацканівська, Великогеєвецька, Киблярівська, Худлівська,  Сторожницька, Руськокомарівецька та Середнянська селищна.

Роботи по укладанню договорів з іншими сільськими радами продовжуються.

На території району діють наступні паспортизовані сміттєзвалища:

  1. Великодобронська    сільська    рада,   с. В. Добронь,      вул. Ангори,1;
  2. с. Тисаагтелек, ур. „Мезирет”.

Дані сільські ради заключили договір на надання послуг із збирання та вивезення твердих побутових відходів з ПП „Сані”.

У трьох сільських радах послуги із збирання та вивезення твердих побутових відходів надаються комунальними підприємствами, а саме:

Кам’яницька  сільська  рада  -    ДКП        „Комунальне       господарство”  с. Кам’яниця;

Оноківська сільська рада – ДКП „Комунальне господарство” с. Оноківці;

Невицька сільська рада – КП „Еко-сервіс” с. Невицьке.  

Несанкціоновані сміттєзвалища - відсутні.

Єдиним шляхом видалення відходів у районі є їх розміщення на сміттєзвалищах.Роздільнийспосібзбираннявідходівзапровадженов с. Кам’яниця.Завод по переробці вторинних відходів відсутній.

У проекті Схема планування району передбачено декілька ділянок для розміщення  сміттєпереробних об’єктів на території району, за межами населених пунктів, а саме:

Паладь-Комарівська   сільська    рада,  згідно  раніше    затвердженого містобудівного обґрунтування;

Ірлявська  та Тисаашванська сільські  ради.  Розроблені   детальні    плани  території,   не затверджені;

Середнянська сільська рада. Видані містобудівні умови та обмеження на будівництво сміттєпереробного об’єкта (сортувального цеху та полігону твердих побутових відходів). Площа – 10 га; потужність – 4540 т/місяць.

 З метою забезпечення належного санітарного стану територій населених пунктів району проводиться роз’яснювальна робота з населенням щодо необхідності будівництва сміттєпереробних (сміттєсортувальних) комплексів.

Для фінансового забезпечення виконання заходів із  підготовки в зимових умовах 2019-2020 років та безаварійної роботи державних комунальних підприємств (ДКП), створених при сільських  радах  запропоновано переглянути затверджені тарифи на житлово-комунальні послуги та у разі необхідності привести їх у відповідність до економічно обґрунтованих витрат.

Вживаються відповідні заходи щодо постійного контролю за станом розрахунків споживачів усіх категорій за спожиті енергоносії і житлово-комунальні послуги та підвищення рівня розрахунків.

Проводиться роз’яснювальна  робота серед населення про необхідність своєчасних розрахунків за спожиті енергоносії та надані житлово-комунальні послуги, економного витрачання теплової та електричної енергії, газу, питної води, про доцільність встановлення індивідуальних засобів обліку споживання газу, води і тепла, а також через засоби масової інформації.         

Керівникам державних комунальних підприємств району рекомендовано посилити претензійно-позовні роботи із неплатниками комунальних послуг.

Оплата за спожиті енергоносії в усіх бюджетних установах здійснена в повному обсязі.

Заборгованість із виплати заробітної плати на підприємствах житлово-комунального господарства відсутня.

На виконання вимог Закону України „Про ринок природного газу”, враховуючи зміни від 17 травня 2019 року №750 до постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 30 вересня 2015 року №2494, на об’єктах  бюджетної сфери із річним споживанням    більше 10 000 куб. м. природного     газу   завершуються роботи з облаштування вузлів обліку природного газу засобами дистанційної передачі (модемами).

Станом на 04.11.2019 року встановлено 32 засоби комерційних вузлів обліку природного газу дистанційної передачі даних (модеми) із 35, що становить 92% відсотки.

Завершені роботи по приведенню в належний стан димовентиляційних каналів, внутрішньобудинкових систем газопостачання, герметизації будинкових вводів інженерних комунікацій, роботи з ремонту та заміни побутових газових приладів, що відпрацювали амортизаційний термін.

Ці роботи проводяться кожний рік до початку опалювального сезону.

Інвестиції та кредитні ресурси у житлово-комунальну галузь для впровадження інноваційних технологій та заходів з енергозбереження, оснащення будівель вузлами комерційного обліку постачання теплової енергії, проведення капітальних ремонтів багатоквартирного житлового фонду не залучались.

Кошти на фінансування програми „Питна вода” не виділялись.

Виконання бюджету

За даними Ужгородського управління  ГУ ДФС у Закарпатській області до  зведеного бюджету за січень-вересень 2019 року по Ужгородському району мобілізовано збору в сумі 401,1 млн.грн., що становить 113,2 % від фактичних поступлень відповідного періоду 2018 року.

До Державного бюджету за січень-вересень 2019 року по Ужгородському району мобілізовано збору в сумі 247,4 млн.грн., що становить 112,5 %  від фактичних поступлень відповідного періоду попереднього року.

До місцевого бюджету за січень-вересень 2019 року по Ужгородському району мобілізовано 153,7 млн.грн., що складає 114,3 % до попереднього року.

Місцеві бюджети району

         Доходи місцевих бюджетів району по загальному і спеціальному фондах, включаючи офіційні трансферти (без власних надходжень бюджетних установ) за 9 місяців 2019 року становлять 636 026,9 тис.грн., що складає 96,3% виконання плану затвердженого на 9 місяців 2019 року з урахуванням змін (660 569,6 тис.грн.)

         Офіційні трансферти по загальному та спеціальному фондах надійшли в сумі 382 045,5 тис. грн. при затвердженому плані на 9 місяців 2019 року з урахуванням змін 410 632,8 тис.грн., що складає 93,1% виконання.

         Платежі по загальному та спеціальному фондах (без власних надходжень бюджетних установ) одержано у сумі 253 981,4 тис.грн. при затверженому плані на 9 місяців 2019 року з урахуванням змін – 249 936,8 тис.грн., що складає 101,6 % виконання;

          До загального фонду місцевих бюджетів Ужгородського району за                9 місяців 2019 року надійшло платежів у сумі 235 808,1 тис.грн., при  уточненому плані на звітний період 232 682,7 тис.грн., що складає 101,3% виконання або понад план надійшло 3 125,4 тис.грн. Із 30-ти місцевих бюджетів району 9-ма допущено невиконання планових показників, а саме: районним бюджетом (99,7%), Великогеєвським (89,4%), Дубрівським (90,3), Ірлявським (80,5%), Кам’яницьким (87,7%), Малодобронським (99,7%), Сторожницьким (99,4%), Сюртівським (99,2%), та Червонівським (93,0%) сільськими бюджетами. Основними чинниками невиконання наведених вище місцевих бюджетів є недоотримання за плановими показниками земельного, єдиного податків та внутрішніх податків на товари та послуги (акцизний податок). 

          Основним податком, який становить 61,4% питомої ваги від усіх надходжень загального фонду зведеного бюджету району, залишається податок та збір на доходи фізичних осіб, який виконано за 9 місяців 2019 року  на 99,5% (при плані – 145 441,3 тис.грн. надійшло – 144 703,6 тис.грн.). Ріст фактичних надходжень до відповідного періоду 2018 року становить 9,8 % або 12 955,4 тис.грн.

Другим по питомій вазі, у загальній сумі надходжень зведеного місцевого бюджету району за 9 місяців 2019 року – єдиний податок. За 9 місяців 2019 року фактично поступило до сільських та Середнянського селищного бюджетів даного податку у сумі 29 898,1 тис.грн. при плані – 29 585,4 тис.грн., що становить 101,1 % виконання.

Плати за землю за 9 місяців 2019 року надійшло в сумі 29 014,9 тис.грн. при плані 23 841,2 тис.грн., що складає 121,7% виконання або понад план надійшло 5 173,7 тис.грн.

Загальна сума поступлень акцизного податку за 9 місяців 2019 року склала 25 703,0 тис. грн., що становить 89,1% виконання, план на відповідний період – 28 839,3 тис.грн.

До спеціального фонду місцевих бюджетів Ужгородського району, за 9 місяців 2019 року надійшло платежів (без власних надходжень бюджетних установ) в сумі 18 173,3 тис.грн. при  уточненому плані на 9 місяців 2019 року 17 254,1 тис.грн., що складає 105,3 % виконання, у тому числі: до бюджету розвитку надійшло 17 806,7 тис.грн. при плані з урахуванням змін  17 064,2 тис.грн., понадпланово надійшло 742,5 тис. грн. (найбільше надходжень по Холмківській сільській раді, а саме надходження коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населених пунктів – 12 227,8 тис.грн.); екологічного податку надійшло 256,0 тис.грн. при плані 9 місяців 2019 року 160,3 тис. грн., надходження коштів від відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарської діяльності надійшли у сумі 108,5 тис.грн. при плані на відповідний період 28,0 тис.грн. та грошові стягнення за шкоду заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього середовища надійшли у сумі – 2,1 тис.грн. при плані –   1,6 тис.грн.

Протягом 9 місяців 2019 року фінансове управління райдержадміністрації щомісячно отримує від департаменту фінансів Закарпатської облдержадміністрації  аналіз заборгованості за   податковими зобов’язаннями платників по платежах місцевих бюджетів. Вказана інформація була доведена до органів місцевого самоврядування району листом фінансового управління 05.08.2019 року №735/03-31 для проведення аналізу податкової заборгованості у розрізі платників та вжиття відповідних заходів щодо скорочення боргу.

         При виконанні місцевих бюджетів керівникам бюджетних установ зобов’язано, а органам місцевого самоврядування рекомендовано  дотримуватися вимог статей 12, 23, 48, 51 та 77 Бюджетного кодексу України щодо взяття розпорядниками бюджетних коштів зобов’язання за спеціальним фондом бюджету виключно у межах відповідних фактичних надходжень до спеціального фонду бюджету та здійснення керівниками бюджетних установ фактичних видатків на заробітну плату, включаючи видатки на премії та інші види заохочувальних винагород, матеріальну допомогу лише у межах фонду заробітної плати, затвердженого для бюджетних установ у кошторисах; забезпечення потреби в коштах оплату працівників з нарахуваннями працівників бюджетних установ, забезпечити цільове та ефективне використання бюджетних коштів, налагодити контроль за станом фінансового – бюджетної дисципліни. Райдержадміністрацією   вживалися  всі необхідні заходи щодо проведення у першочерговому порядку розрахунків за захищеними статтями видатків загального фонду районного бюджету.

         Кредиторської заборгованості за захищеними статтями видатків станом на 01.10.2019 немає.

Соціальний захист та стан ринку праці

Аналіз розміру оплати праці по Ужгородському району показав, що середня заробітна плата за ІІ квартал 2019 року складає 11 871,00 грн., що становить 129,4% до середнього рівня по області. За цим показником Ужгородський район займає перше місце серед адміністративно-територіальних одиниць області.

Станом на 01 жовтня 2019 року в Ужгородському районі заборгованість з виплати заробітної плати серед економічно активних підприємств наявна на ДП «Великолазівський» в сумі 433,3 тис.грн.

Протягом січня-вересня 2019  року проведено 3 засідання тимчасової комісії з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), пенсій, стипендій та інших соціальних виплат.  Заслухано 2 керівника підприємства з питання погашення заборгованості з виплати заробітної плати, 1 керівника підприємства з питань погашення заборгованості по ЄСВ, та 3-х керівників підприємств з питання погашення заборгованості до бюджету Пенсійного фонду.

На 4 засіданнях робочої групи з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення, забезпечення реалізації рішень, спрямованих на підвищення рівня оплати праці та дотримання норм законодавства в частині мінімальної заробітної плати заслухано керівників 19 підприємств щодо дотримання ними середньомісячної заробітної плати згідно поданих звітів за даними Ужгородського об’єднаного управління Пенсійного фонду України у Закарпатській області. Проаналізовано 18 суб’єктів господарювання Ужгородського району щодо дотримання середньомісячної заробітної плати. Причиною недотримання мінімального розміру заробітної плати є робота працівників в умовах неповної зайнятості та помилковість при поданні звітності до управління Пенсійного фонду.

Станом на 01.10.2019 в районі нараховуються 559 діючих підприємств, організацій та установ, з них доцільним укладання колективних договорів є на 537 (де є наймані працівники). З наростаючим підсумком колективні договори укладені на 356 підприємствах, установах та організаціях, що складає 66,3 % від доцільного.

Діяльність Ужгородського об’єднаного управління Пенсійного фонду України Закарпатської області

План по надходженю коштів за 9 місяців 2019 року склав 5 655,8 тис.грн., який виконано в сумі 5 819,2 тис. грн. (на 163,4 тис.грн. більше), тобто виконання складає 102,9%.

Крім того, за додатковими ставками при плані 18 903,0 тис.грн. надійшло 36 350,1 тис. грн. або 192,3%.

Одним із проблемних питань залишається робота з боргом.

Загальна сума заборгованості до Пенсійного фонду складає 5 585,6 тис.грн., з них:

2482,3 тис.грн. - заборгованість по страховим внескам;

3103,3 тис.грн. - заборгованість з відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій.

Станом на 01.10.2019 року заборгованість до Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпастькій області по Ужгородському районі зі страхових внесків складає 922,0 тис. грн. В порівнянні до 01.01.2019 року заборгованість зменшилася на 43,7 тис. грн. Боргують до Пенсійного фонду по Ужгородському району 9 платників ( 3 юридичних осіб та 6 фізичних осіб).

Перебувають у процесі банкрутства 3 платників на суму 847,3 тис.грн.:

  1. АПК «Ужгородський» - 673,4 тис.грн.
  2. ДП «Червона Зірка» - 172,9 тис.грн.
  3. ПП Путієва Ю.Г. - 1,0 тис.грн.

Дієвий статус боргу 6 платників на суму 74,7 тис.грн.:

  1. ДП «Великолазівський» - 62,4 тис.грн.
  2. ПП Сухар С.І. - 4,4 тис.грн.
  3. ПП Лизанець О.П.- 4,1 тис.грн.

Борг по відшкодуванню пільгових пенсій підприємств, які зареєстровані на території Ужгородського району станом на 01.10.2019 р. становить 1119,1 тис. грн. по 8 платниках. У порівнянні до 01.01.2019 року заборгованість збільшилась на 97,6 тис. грн.

Найбільшими боржниками по відшкодуванню пільгових пенсій є:

  1. ДП «Червона Зірка» - 346,5 тис.грн.,
  2. АПК «Ужгородський» - 170,7 тис.грн.
  3. ДП «Великолазівський» - 147,4 тис.грн.
  4. ПАТ Ужгородська ПМК «Агробуд» - 235,6 тис.грн.
  5. ДП «Торговий дім Урожай» - 130,5 тис.грн.
  6. Ужгородський ВРБК «Райагробуд» - 38,4 тис.грн.,
  7. ВАТ «Ужгородмолоко» - 25,9 тис.грн.,
  8. ПВТФ «Гроно Л.Т.Д.» - 15,0 тис.грн.

Виплата пенсій станом на 01.10.2019р. проводилася 42283 пенсіонерам, з яких 62,84% пенсіонерів отримували пенсії через відділення банків.

Станом на 01.10.2019 року кількість застрахованих осіб по Ужгородському району становить 9835.

Станом на 30.09.2019 на обліку в Ужгородській районній філії Закарпатського обласного центру зайнятості перебувають 210 осіб, які мають статус безробітного, отримують допомогу по безробіттю 164. З початку року на обліку перебувало 563 особи, які мали статус безробітного, з яких у 2019 році звернулись 386 осіб. Знайшли роботу 99 осіб, які мали статус безробітного.

З початку року на обліку перебувала одна особа з ВПО і була працевлаштована.

Актуалізована та поповнюється база вакантних посад по Закарпатській області та по всій Україні.

З початку 2019 року за сприянням центру зайнятості роботу отримали 644 громадян.

Проблемою залишається працевлаштування безробітних передпенсійного віку та осіб з інвалідністю.

За січень-вересень ц.р.  було працевлаштовано 30 осіб, які потребують соціального захисту від безробіття, з них 23 особи передпенсійного віку (менш ніж 10 років до пенсійного віку), 5 учасників АТО.

         З початку року на обліку перебувало 24 інваліди, із них 3 працевлаштовані. За звітний період проведено 3 тематичні семінари для інвалідів.

          Відбулося 64 робочих зустрічей керівництва районної філії з керівництвом підприємств району, у т.ч. ринкоутворюючих з проблем збереження кадрів в умовах економічної нестабільності, запобігання масовому вивільненню працівників, комплектування кадрами та підготовки кадрів, з керівниками Фонду соціального страхування та податкової інспекції з питань взаємодії у легалізації зайнятості.

         Проведені наради з головами сільських та Середнянської селищної ради з питань змін законодавства, по співпраці з службою зайнятості щодо створення робочих місць, організації та проведення оплачуваних громадських робіт. Проведено ряд робочих зустрічей з головами сільських рад по поглибленню взаємодії з службою зайнятості.

Проведена  робота по укладанню договорів на організацію та проведення оплачуваних громадських робіт та тимчасових робіт, які мають суспільно – корисний характер та по їх розгортанню, для безробітних, які перебувають на обліку в службі зайнятості.

      За 9 місяців 2019 року для організації оплачуваних громадських робіт та тимчасових робіт Ужгородською районною філією укладено 15 договорів з роботодавцями, відпрацювало 87 осіб.

За звітний період за направленням Ужгородської РФ проходило професійне навчання 53 особи, всього надано послуг 8937, в тому числі: профінформаційних – 6242, профконсультаційних – 2638.

Спільно з облвійськоматом для працевлаштування безробітних за військовими професіями, в фойє філії розміщений стенд з матеріалами по контрактній військовій службі, включаючи перелік вакантних посад по конкретним військовим частинам, на семінарах демонструються рекламні відеофільми з питань контрактної військової служби.  Проводяться спільні з військоматом семінари для військовозобов´язаних, що сприяє проведенню мобілізаційних заходів. За звітний період проведено 16 семінарів за участю 98 безробітних.

У приміщенні Ужгородської РФ створено робоче місце представника Ужгородського ОМВК для укладення контракту на військову службу.

     В ЗОШ району проведено 54 профорієнтаційних уроків з учнями 8-11 класів, в яких взяли участь 1248 учнів.

   У 9 ЗОШ району і м.Чоп встановлено та налагоджено експлуатацію  програмно – апаратних комп’ютерних комплексів “Профорієнтаційний термінал” для учнів, який допоможе учням орієнтуватися у світі професій. Проведено 12 виїзних акцій з використанням мобільного центру зайнятості.

За  9 місяців 2019 року одноразова допомога по безробіттю на розвиток власної справи надавалась 6 безробітним в т.ч. 1 учаснику АТО (ООС).

Для розв`язання проблем соціального захисту інвалідів, ветеранів війни та праці, громадян похилого віку та інших осіб, які потребують підтримки, в районі здійснюються заходи по соціально-медичному забезпеченню, побутовому обслуговуванню, забезпеченню засобами реабілітації та пересування, наданню матеріальної допомоги та інше.

В Ужгородському районі зареєстровано 3414 інвалідів різних груп. Безкоштовними санаторно – курортними путівками забезпечено 8 чоловік, 22 інваліда пройшли реабілітацію в Виноградівському відділенні обласного центру комплексної реабілітації інвалідів та дітей-інвалідів. 31 інвалід забезпечений протезами та 98 ортопедичним взуттям.

В районі забезпечується призначення та виплати в повному обсязі державних соціальних допомог. Протягом 2019 року різними видами соціальних допомог скористались  5737 сімей, загальна сума нарахувань становить 109010,20 тис.грн. Із загальної кількості отримувачів усіх видів соціальних допомог 68,8 % становлять сім`ї з дітьми, яким виплачено 61474,50 тис.грн. Виплата допомог проводиться щомісячно за поточний місяць.

У районі функціонує 6 будинків сімейного типу та 3 прийомні сім`ї де виховуються 34 дітей. Призначено та виплачено допомогу батькам-вихователям та дітям – сиротам  на загальну суму 1652,00 тис.грн.

Важливим питанням є призначення житлових субсидій. Протягом 2019 року субсидіями на ЖКП скористались 1812 сім`ї, призначено на загальну суму 5342,7 тис.грн.

Субсидією на тверде паливо та скраплений газ скористались 230 сімей, призначено на суму 799454,44 тис.грн.

В Єдиному державному реєстрі осіб, які мають право на пільги перебуває на обліку 183 постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи. Нараховано пільг та компенсацій учасникам ліквідації аварії на ЧАЕС на загальну суму  309,3 тис. грн.

Через управління надаються пільги різних видів допомог 13,8 тис. громадянам району на основі чинних законів та інших нормативних актів. Нараховано пільг на оплату житлово-комунальних послуг на загальну суму 8811,7 тис.грн.

На даний час в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги перебувають на обліку 819 багатодітних сімей та 1224 дитини з багатодітних сімей. Протягом  2019 року нараховано пільг багатодітним сім`ям на загальну суму 1736,0 тис. грн.

Станом на  01 жовтня  2019 року опрацьовано та видано 625 дитячих посвідчень із багатодітної сім’ї.

В банку даних багатодітних сімей району станом 01.10.2019 багатодітні сім`ї, в яких 3487 дітей, із них:  10 дітей - 5 сімей, 9 дітей -  5 сімей, 8 дітей – 3 сім`ї, 7 дітей – 50 сімей, 6 дітей - 25 сімей, 5 дітей - 92 сім`ї, 4 дитини – 191 сімей, 3 дітей - 548 сімей.

Відповідно до п. 18 протокольного рішення Центру допомоги учасникам антитерористичної операції інформуємо, що в управлінні соціального захисту населення райдержадміністрації станом на 01.10.2019 року перебуває 396 учасників бойових дій в зоні проведення антитерористичної операції. Всі вони внесені в Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги та користуються пільгами відповідно до чинного законодавства.

Станом на 01.10.2019  проведено анкетування 210 учасників бойових дій, що отримали статус в результаті участі в антитерористичній операції, членів сімей загиблих військовослужбовців, інвалідів війни та учасника війни.

189 учасників бойових дій, які перебували в зоні проведення АТО, будинки яких не газифіковані, отримали готівку на придбання твердого палива та скрапленого газу.

Завідувачем сектору контролю за призначенням, виплатою пенсій та державних соціальних інспекторів управління перевірено 567 новопризначених пенсійних справ, 592 перерахунки та 559 виплатних документів на поховання щодо дотримання установленого законодавством порядку призначення та виплати пенсій.

Головним державним соціальним інспектором проведено перевірку 875 справ отримувачів різного виду державних соціальних допомог.

За січень-вересень 2019 року на виконання заходів Програми «Турбота» виплачено:

1. Допомоги учасникам бойових дій на території Афганістану - 124 000,00 грн.

2. Одноразові допомоги малозабезпеченим громадянам  - 212 500,00 грн.

3. Одноразові матеріальні допомоги учасникам АТО та їхнім сім`ям – 10 000,00 грн.

4. Разові грошові допомоги громадянам району, яким виповнилось 90 і більше років – 31 000,00 грн.

5. Одноразові грошові допомоги важкохворим громадянам на лікування -       635 000,00 грн.

6. Одноразові грошові допомоги дітям з інвалідністю (група А) – 170 000,00 грн.

7. Грошові допомоги громадянам, які потерпіли внаслідок ЧАЄС – 70 500,00 грн.

8. Одноразова грошова допомога політв’язням, репресованим та реабілітованим – 1 500,00 грн.

Охорона здоров’я

Демографічна ситуація в Ужгородському районі за підсумками 9 місяців 2019 року має таку характеристику:

 

Абсол. число

Показник на 1000 нас.

9 міс 2019р.

9 міс 2018р.

9 міс

2019р.

9 міс 2018р.

Народилося

498

570

7,8 %0

8,8 %0

Померло

612

650

 9,5 %0

 10,1%0

Природній приріст

- 114

-80

- 1,7

- 1,3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заключено декларації з 70,5 % населення району.

Співвідношення рівня народження та смертності визначає негативну динаміку демографічних процесів та від’ємний природній рух населення, показник становить – абс.число -114 ( показник -   - 1,7)

Середньообласний показник–(-)1,1.

         Смертність осіб працездатного віку за  9 міс 2019 року  116 осіб, показник -33,2.-. За аналогічний період 2018 року (137 особи), показник -38,8.

Провідне місце в структурі загальної смертності серед дорослого населення  займає смертність від захворювань серцево-судинної системи (369 осіб), на другому – смерть від новоутворень (88 осіб), на третьому – смерть від захворювань органів травлення (46 осіб). \

В КЗ «Ужгородська районна лікарня » розгорнуто 227 (+6 позапланових) стаціонарних ліжка. Терапевтичне відділення на 65 ліжок (в тому числі 25 ліжок Середнянської філії);

Забезпеченість населення стаціонарними ліжками становить 35,4 на 10 тис. населення.

За 9 міс. 2019 року в КЗ «Ужгородська районна лікарня» було проліковано 4190 хворих , що менше. Ніж у 2018 році -4810.

 Жителями Ужгородського району за 9 міс. 2019 року було здійснено 253773 тис. відвідуваннь до поліклінічного відділення КЗ «Ужгородська районна лікарня» ( включно до поліклінічних кабінетів Середнянської та Чопської філії ), де їм була надана кваліфікована консультативна допомога, в т.ч. 42115 відвідувань до стоматологів. Також в амбулаторних умовах було проведено 1655 операцій.

В розрізі місця проживання пацієнтів  в КЗ «Ужгородська районна лікарня»

було проліковано за 9 міс. 3688 жителів Ужгородського району( з них 55 жителів м.Чоп) , 230 жителів м. Ужгород ,  272  жителів інших районів області та інших регіонів України.

Рішенням сесії Ужгородської районної ради вiд 04.07.2019 року № 532 «Про реорганізацію шляхом перетворення Комунального закладу «Ужгородська районна лікарня» почато процес перетворення КЗ у комунальне некомерційне підприємство. На розгляд сесії Ужгородської районної ради, яка запланована на 08.11.2019 винесено питання про затвердження передавального акту та створення КНП «Ужгородська районна лікарня Ужгородської районної ради».

За 9 місяців 2019 року із запланованих по загальному фонду коштів, використано 41 636,5 тис. грн.(при плані на період – 44 339,7 тис. грн.) або 93,90 %.

Найбільшу питому вагу у загальному обсязі видатків по загальному фонду становлять видатки на оплату заробітної плати разом з нарахуваннями  40 699,30 тис. грн. (69,10 % від загального обсягу видатків). План на період складає – 30 524,5 тис. грн. (фактично виконано – 30 245,3 тис. грн., або 99,10 %).

На придбання медикаментів та перев’язувальних матеріалів для потреб медичної установи по загальному фонду освоєно 3 103,4 тис. грн.  або 76,82 % плану.

Необхідно відмітити, що середня вартість одного ліжко - дня по медикаментозному забезпеченню пацієнтів становить 70,37  грн.

На придбання продуктів харчування у 2019 році передбачено 2 300,0 тис. грн. Касові видатки на придбання продуктів харчування за період склали 1 346,2 тис. грн. (при плані на період – 1 695,0 тис.грн.)  або 79,42 % від запланованих асигнувань.

Середня вартість одного ліжко-дня по харчуванню за даний період в комунальному закладі «Ужгородська районна лікарня» становила 36,97 грн.

Значну частину в загальному обсязі видатків по загальному фонду становлять видатки на оплату комунальних послуг та енергоносіїв. У 2019 році їхня частка становить 7,66 %, або 4 510,0 тис. грн. Із запланованих кошторисних призначень за звітній період медичним закладом освоєно 2 276,8  тис. грн. або 73,16 % від плану на період. 

Разом з цим, у 2019 році на придбання предметів, матеріалів, обладнання та інвентарю освоєно 1 244,4 тис.грн.; на оплату послуг освоєно 2 068,8 тис. грн.

На соціальне   забезпечення   у   2019    році   передбачено  кошти  в  сумі  1 583,3 тис. грн. – пільгова пенсія, пільгове зубопротезування та відшкодування вартості препаратів інсуліну через пільгові рецепти. Всього на забезпечення пільгових категорій населення Ужгородського району  за  9 місяців   2019  року   використано   кошти   на   загальну  суму – 1 150,7 тис. грн.

       Для покращення якості надання медичної допомоги населенню та зміцненню  матеріально-технічної бази комунального закладу «Ужгородська районна лікарня» було придбано 4 сенсори СрО2 для дорослого моніторингу пацієнта серії G(БС) на суму 17,2 тис. грн., установку, крісло та компресор стоматологічний загальною вартістю 300,00 тис. грн., придбано меблі  для Чопської філії комунального закладу «Ужгородська районна лікарня» на загальну суму 183,1 тис. грн. А також придбано лапароскопічну стійку в комплекті вартістю 2 973,0 тис. грн., термостат сухоповітряний-27,0 тис. грн.

У 2019 році  за виконані роботи по Об’єкт будівництва «Реконструкція комунального закладу «Ужгородська районна лікарня»: за 9 місяців  оплачено 2 191,5 тис. грн.

За рахунок Субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам  на реалізацію заходів, спрямованих на розвиток системи охорони здоров’я у сільській місцевості, КНП „Ужгородський районний Центр первинної медико-санітарної допомоги Ужгородської районної ради придбано9 автомобілів для сіл Велика Добронь, Оноківці, Концово, Сюрте, Соломоново, Ратівці, Есень, Коритняни, Невицьке на суму 4 500,00 тис. грн..  

За виконані роботи по капітальному ремонту КЗ «Ужгородська районна лікарня»- угода на суму 51 940 075,20 грн. терміном дії з 15.08.2018 року до 31.12.2020 року, оплачено 4 531,4 тис. грн.

         За  звітний період у сфері охорони здоров’я виконувались 8 районних програм на загальну суму 2110525,61 грн.

Державна програма «Доступні ліки» -субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на відшкодування вартості лікарських засобів хворим на серцево-судинні захворювання, бронхіальну астму та цукровий діабет 2 типу. По програмі «Доступні ліки» відшкодовано за І квартал 2019 року відшкодовано вартість медикаментів на суму  414 389,41 грн. З 1 квітня НСЗУ напряму відшкодовує  аптекам вартість медикаментів, відпущених за електронними рецептами по програмі «Доступні ліки». Станом на сьогодні отоварено 9000 рецептів.

За рахунок СубвенціЇ з Державного бюджету місцевим бюджетам  на реалізацію заходів, спрямованих на розвиток системи охорони здоров’я у сільській місцевості. ведеться будівництво АЗПСМ в селах Батфа, Кам’яниця та Р.Комарівці.

Загальні касові видатки станом на 30.09.2019 р. з державного бюджету – 7 271 395,00грн., (49,2%) з місцевого бюджету – 1 007 596,00 грн.

За кошти тієї ж Субвенції придбано  9 автомобілів для сіл Велика Добронь, Оноківці, Концово, Сюрте, Соломоново, Ратівці, Есень, Коритняни, Невицьке.

Ужгородським районом отримано 21 777 344,00 грн., а саме:

  • на будівництво амбулаторії загальної практики сімейної медицини в с.Есень Ужгородського району – будівництво – 5 450 279,00 грн. на будівництво амбулаторії загальної практики сімейної медицини в с.Коритняни Ужгородського району – будівництво – 5 428 571,00 грн. на будівництво амбулаторії загальної практики сімейної медицини в с.Невицьке Ужгородського району – будівництво – 5 426 549,00 грн. на будівництво амбулаторії загальної практики сімейної медицини в с.Ратівці Ужгородського району – будівництво – 5 472 035,00 грн. Розпорядженням голови Ужгородської районної державної адміністрації 02.09.2019 р.№ 244 «Про внесення змін до районного бюджету на 2019 рік» розпорядниками державної субвенції визначено Есенську, Коритнянську, Ратівецьку, Невицьку сільські ради.

Отримано кошти Субвенції на телемедичне обладнання для 17 амбулаторій  ЗПСМ у сумі 1 640 700,00 грн. та 1 500 000,00 на службові автомобілі для АЗПСМ сіл Холмок. Минай, Тарнівці.

Подано потребу ще на 4 службові автомобілі для АЗПСМ, в яких проведено капітальні ремонти та які відповідають нормам та вимогам до закладів ОЗ первинної ланки , а саме АЗПСМ сіл Лінці, Худльово, Часлівці,смт.Середнє.

Освіта

Протягом звітного періоду:

у Киблярівському ДНЗ проведено утеплення дахів та фасадів обидвох будівель закладу;

в Анталовському ДНЗ проведено поточний ремонт харчоблоку;

в Концівському ДНЗ проведено поточний ремонт приміщень та замінено сантехніку;

в Малодобронському ДНЗ проведено поточний ремонт приміщень, придбано обладнання для ігрового майданчика;

у Оріховицькому ДНЗ замінено опалювальних котел на сучасний енергоефективний.

Нова українська школа

Відповідно  до  постанови  Кабінету  Міністрів  України  від  27 лютого 2019 року №130 „Деякі питання надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення якісної сучасної та доступної загальної середньої освіти „Нова українська школа”, відділом освіти, молоді та спорту райдержадміністрації за кошти державного бюджету придбано дидактичні матеріали, сучасні меблі,  музичні інструменти, комп’ютерне обладнання та мультимедійні комплекси та оплачено видатки на відрядження вчителів, асистентів вчителів та підвищення кваліфікації заступників керівників установ освіти  на суму  1 552 065 грн. 

 Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2018 року №1012 „Про розподіл резерву коштів освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам у 2018 році”, відділом освіти, молоді та спорту  закуплено україномовні дидактичні матеріали для закладів загальноосвітньої середньої освіти з навчанням мовами національних меншин, придбано кабінет математики для Середнянської ЗОШ І-ІІІ ст.,  оплачено роботи по об’єкту „Реконструкція системи водопостачання та водовідведення з улаштуванням санвузлів ЗОШ І-ІІ ступенів с.Дубрівка, вул. Центральна, 101, Ужгородського району”. Всього освоєно 1 516 224 грн. 

 Відповідно до постанови КМУ від 3 квітня 2019 р. № 319 „Деякі питання надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію заходів, спрямованих на підвищення якості освіти” відділом освіти, молоді та спорту  придбано персональні комп’ютери на суму 408 442, грн. Наразі триває тендер на закупівлю послуг з  доступу до мережі Інтернет на 2 383 100 грн.

Фінансування галузі, заходи з покращення матеріально-технічної бази закладів освіти

Кошторисом видатків на 2019 рік відділу освіти, молоді та спорту затверджено асигнувань (з урахуванням змін) у розмірі 195 251 197  грн. по загальному фонду, 9 095 096,00 грн. по спеціальному фонду.

За 9 місяців поточного року освоєно 151 113 655,85 грн. по загальному фонду та   4 412 560,00 грн. по спеціальному фонду, в тому числі:

оплата заробітної плати та нарахувань на заробітну плату –  132 428 621,11 грн.;

придбання матеріалів та предметів, оплату послуг (крім комунальних), відрядження –  8 320 539,37 грн.;

придбання продуктів харчування –  3 673 716,42 грн. (у тому числі, по програмі  3 523 099,93 грн.);

оплата комунальних послуг та енергоносіїв –  6 566 678,95 грн.;

виплата дітям-сиротам, поточні трансферти – 124 100,00 грн.;

придбання основних засобів для шкіл – 1 680 279,52 грн.

придбання основних засобів для інклюзивного кабінету Коритнянської ЗОШ І-ІІІ ст. – 205 855 грн.;

капітальний ремонт, реконструкція та реставрація інших об’єктів – 2 526 425,48 грн.

За вказаний період виконано наступні роботи.

Проведено коригування проектно-кошторисної документації та здійснено її державну експертизу по об’єкту „Реконструкція системи водопостачання та водовідведення з улаштуванням санвузлів ЗОШ І-ІІ ступенів с.Дубрівка, вул. Центральна, 101, Ужгородського району” – 51 479,84 грн., виконано будівельно-монтажні роботи на суму 1 000 316 грн., проведено технічний та авторський нагляд – 17 946 грн.

Здійснено державну експертизу відкоригованої проектно-кошторисної документації по об’єкту „Реконструкція будівлі початкових класів Оноківської ЗОШ І-ІІІ ступенів в с.Оноківці Ужгородського району” – 3 240,00 грн.; виконано будівельно-монтажні роботи – 263 518,32 грн.

 Проведено державну експертизу по об’єкту „Капітальний ремонт даху Дубрівської ЗОШ І-ІІ ст. в с. Дубрівка, Ужгородського району” – 3 240 грн.

Проведено поточний ремонт внутрішніх дверей Кам’яницької ЗОШ І-ІІІ ст. – 3 800,06 грн., внутрішніх дверей та вікон Худлівської ЗОШ І-ІІІ ст. - 107 125,17 грн. віконних відкосів Худлівської ЗОШ І-ІІІ ст. – 65 486,07 грн., поточний ремонт підлоги внутрішніх приміщень Худлівської ЗОШ І-ІІІ ст. – 11 319,00 грн., Чабанівської ЗОШ І-ІІ ст. – 25 992,00 грн., Сторожницької ЗОШ І-ІІІ ст. – 16 363,20 грн., Коритнянської ЗОШ І-ІІІ ст. – 146 324,40 грн., поточний ремонт складу для зберігання дров Кам’яницької ЗОШ І-ІІІ ст. – 199 984,00 грн., благоустрій подвір’я Великодобронської ЗОШ І-ІІІ ст. – 199 962,78 грн.

Проведено монтаж системи пожежної сигналізації оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей Великодобронської ЗОШ І-ІІІ ст. – 197 292,37 грн. 

Проведено ремонт газового обладнання  – 47 240,86 грн., встановлено модеми на лічильники газових котелень навчальних закладів – 194 526,00 грн., здійснено чистку димоходів та вентиляційних каналів, ремонт кахельних грубок – 25 300,00 грн., електровимірювальні роботи – 74 088,38 грн.

Придбано матеріали для ремонту та госптовари – 473 334,36 грн., дрова паливні – 1097400,00 грн., вугілля кам’яне – 84 000,00 грн.

На утримання шкільних автобусів витрачено 1 076 747,80 грн.

Оздоровлення дітей

Протягом звітного періоду організовано літнє оздоровлення на базі ЗОШ І-ІІ та І-ІІІ ступенів у 24 таборах з денним перебуванням, в яких охоплено літнім відпочинком 1500 школярів району, що потребували оздоровлення за віковою категорією.

           Пришкільні табори відпочинку з денним перебуванням  працювали на  базі Анталовської, Великогеєвецької, Дубрівської, Ратівецької, Тисаашванської, Пацканівської, Киблярівської, Соловківської, Чертезької ЗОШ І-ІІ ступенів, Есенської, Червонівської, Кам’яницької, Концівської, Коритнянської, Лінцівської, Малодобронської, Оноківської, Руськокомарівської, Середнянської, Сюртівської, Сторожницької, Худлівської, Шишлівської ЗОШ І-ІІІ ступенів та Малогеєвецького НВК протягом однієї відпочинкової зміни тривалістю 14 днів з 03 по 21 червня. Додатково було залучено до відпочинку учнів Чабанівської  ЗОШ І-ІІ ступенів у табір з денним перебуванням на базі Середнянської ЗОШ І-ІІІ ступенів.

Організація гарячого харчування

На виконання рішення двадцять восьмої сесії сьомого скликання Ужгородської районної ради 16.11.2018 року № 448Про Районну програму «Шкільне харчування» на 2019 рік” відділом освіти, молоді та спорту райдержадміністрації протягом звітного періоду вживалися відповідні заходи.

На 2019 рік організовано харчування для учнів 1-4 класів, які не належать до пільгової категорії, учнів 5-11 класів із числа малозабезпечених, дітей учасників АТО та дітей із сімей, що опинилися у складних життєвих обставинах.

Крім того, за кошти освітньої субвенції забезпечено харчування для дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з особливими освітніми потребами, що навчаються у спеціальних та інклюзивних класах, та учнів 1-4 класів, що отримують допомогу відповідно до вимог Закону України „Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям”.

Всього по програмі Шкільне харчування на 2019 рік видатки протягом звітного періоду склали 3 673 716,42 грн. Це сприяло виконанню натуральних норм харчування дітей, дало змогу якісно покращити приготування обідів для школярів, підвищити їх вартість.

Для забезпечення харчування на базі загальноосвітніх шкіл району функціонує 26 харчоблоків, до приготування їжі долучено 68 фахових спеціалістів. До закладів, у яких харчоблоки відсутні, організовано підвіз готових обідів. У окремих випадках – діти підвозяться на обіди в інші навчальні заклади.

Підвезення

У районі функціонує програма „Шкільний автобус”, розрахована на 2016-2020 роки. Завдяки їй протягом звітного періоду забезпечено регулярне безоплатне підвезення учнів та педагогічних працівників району від місць їх проживання до місць навчання та у зворотному напрямку по 11 маршрутах. Всього організовано щоденний підвіз до 23 закладів освіти району та, крім того, до Чопських ЗОШ №1 та №2 для дітей із с. Соломоново, які не можуть навчатися до здобуття повної загальної середньої освіти у Соломонівській ЗОШ. Для цих потреб використовується відомчий транспорт – автобуси, що перебувають на балансі відділу освіти, молоді та спорту. Спеціалізованих транспортних засобів, які б могли підвозити осіб з особливими потребами, у відділі освіти, молоді та спорту нема через відсутність потреби у такому підвезенні.

Проблемними питаннями в організації щоденного підвозу є незадовільний стан покриття значної частини автошляхів, якими здійснюється підвіз, та, крім того, відсутність водіїв шкільних автобусів (через низький рівень заробітної плати названої категорії працівників). Через названі причини щоденний підвіз Червонівської школи тимчасово призупинено.

Автобусів, що виробили свій технічний ресурс і підлягають списанню, також нема. Разом з тим, частина наявних автобусів експлуатуються вже тривалий період часу і, внаслідок цього, потребують ремонту (автобуси Концівської (2005 р.в.) та Коритнянської (2006 р.в.) шкіл).

Усі наявні шкільні автобуси рухаються за узгодженими в Управлінні Нацполіції та затвердженими схемами маршрутів. Проводяться інструктажі для водіїв з правил безпеки перевезення пасажирів, а також інструктажі для учнів, яких перевозять. Посадка та висадка дітей здійснюється, здебільшого, у відведених для цього місцях. Забезпечено й супровід дітей вихователями, ставки яких було введено відділом освіти, молоді та спорту. Здійснюється щоденний облік учасників підвозу.

Нанесено надписи на лівому та правому боках автобусів „Шкільний автобус”, позначено вхід та вихід з них, позначено місця розташування аварійних виходів (із зазначенням способу їх відчинення), вогнегасника, аптечки та кнопки екстреної зупинки, обладнано медичними аптечками (по 2 шт.), вогнегасниками (2 шт.), світлотехнічними пристроями проблискового типу (по 2 шт.), автономними опалювачами салону. Сидіння обладнано пасками безпеки та місцями для ранців.

Всі автобуси обліковано в установленому порядку, здійснено їх державну реєстрацію, здійснено страхування транспортних засобів та їх водіїв.

На утримання шкільних автобусів протягом звітного періоду витрачено 1 076 747,80 грн.

 

 

Остання зміна сторінки: 27-11-2019 14:37