Підсумки економічного і соціального розвитку району за січень-березень 2018 року

 

Промисловість

Промисловими підприємствами Ужгородщини забезпечено

33,1% загальнообласного обсягу реалізованої промислової продукції (товарів, послуг)

За січень-березень 2018 року загальний обсяг реалізованої промислової продукції (товарів, послуг) збільшився на 459,9 млн. грн. і досяг 2079,6 млн. грн. Якщо в цілому в області  на одну особу реалізовано промислової продукції на 4988,6 грн., то в Ужгородському районі цей показник сягнув 29104,1 грн. (у 5,8 разів більше).

На промислові підприємства Ужгородщини приходиться 38,6% загальнообласного обсягу нових замовлень, одержаних підприємствами на виробництво продукції переробної промисловості.  Протягом І кварталу 2018 року обсяг замовлень зріс у 1,8 разів і досяг 1281,7 млн. грн., 41,1% з якого приходиться на іноземні замовлення. За звітний період обсяг іноземних замовлень склав 526,9 млн.грн., що на 65,2% більше відповідного періоду минулого року.

Промисловими підприємствами району забезпечено 26,4% загальнообласного обсягу реалізованої промислової продукції за межі України. Загалом за звітний період реалізація продукції за межі країни зросла на 37,3% і склала 691,7 млн. грн.

У структурі реалізованої промислової продукції найбільшу питому вагу складають інвестиційні товари, частка яких у загальному обсязі реалізації зросла з 48,5% до 53,5%. У порівнянні з аналогічним періодом 2017 року обсяг реалізованих інвестиційних товарів зріс на 41,8%, енергії – на 13,6%, споживчих товарів короткострокового використання – на 25,0%, тривалого використання – на 60,5%, проміжного споживання – на 13,8%.

Позитивну динаміку нарощення обсягів реалізованої продукції продемонстрували, зокрема ПрАТ «Єврокар», ТОВ «Джейбіл С.Ю.Л.», ТОВ «Ядзакі-Україна», ПАТ «Закарпаттяобленерго», ТОВ «ХІПП-Ужгород», ТОВ «Маріель», ПрАТ „Андезит” та ін.

Станом на 31.12.2017 загальний обсяг прямих іноземних інвестицій у промисловий сектор склав 107,2 млн. дол. США, що на 9,3 млн. дол. США більше показника на початок минулого року. Питома вага галузі у загальному обсязі залученого іноземного капіталу в районі зросла з 94,9% до 96,9%. Майже увесь обсяг інвестиційних ресурсів приходиться на переробну промисловість (99,5%). Обсяг залученого іноземного капіталу в галузь машинобудування склав 105,3 млн.дол.США (98,1% від загального обсягу) і зріс з початку 2017 року на 11,8 млн.дол.США або на 12,6%.

За попередніми даними за звітний період реалізовано промислової продукції машинобудування на 1209,3 млн. грн. проти 854,9 млн. грн. за відповідний період 2017 року. Упродовж І кварталу 2018 року обсяг податкових надходжень до бюджетів різних рівнів від діяльності підприємств склав 91,1 млн. грн., що в 1,4 разів більше показника аналогічного періоду минулого року. З початку року середньомісячна заробітна плата у галузі збільшилась на 11,8 % і у березні досягла 13257,48  гривень.

Промисловими підприємствами ведеться робота над впровадженням новітніх високотехнологічних процесів, створенням нових видів конкурентної продукції, диверсифікацією ринків збуту тощо.

Вагома роль в розвитку вітчизняного автопрому належить заводам „Єврокар” та  „Ядзакі-Україна”. У результаті реалізації нових інвестпроектів на цих підприємствах у 2018 році очікується залучення іноземних інвестицій близько 55 млн.  дол. США та  9,1 млн. євро, що дозволить працевлаштувати 4,4 тис. працівників.

 15 березня 2018 року на заводі „Єврокар” розпочалось виробництво нового кросровера SkodaKaroq. До кінця цього року передбачається випуск 628 автомобілів зазначеної марки. Незабаром з’явиться ще одна модель у цьому сегменті оновлена Fabia, завдяки чому вдасться значно наростити обсяги виробництва високотехнологічної продукції та розширити штат працівників. Загалом упродовж 2018 року на підприємстві заплановано випуск близько 7500 авто. Компанія продовжує роботу в напрямку налагодження експорту автомобілів у європейські країни.

У результаті реалізації нового інвестпроекту з розширення виробництва ТОВ „Джейбіл С.Ю.Л.” планує збільшення існуючої площі заводу майже вдвічі (на додаткових 20,4 тис. кв. м.) за рахунок зведення ще однієї будівлі поряд. У кількості робочих місць це розширення додасть ще 3000 працівників.

З метою пошуку потенційних партнерів для співпраці, розширення ділових контактів, ринків збуту готової продукції, нарощення експортного потенціалу регіону оновлено банк комерційних пропозицій підприємств району на 2018 рік, який розміщено на офіційному веб-сайті райдержадміністрації.

 За підсумками І кварталу 2018 року ряд підприємств допустили зменшення обсягів реалізації. Це, зокрема:

 ТОВ „Тисагаз” – за технічними причинами зупинило видобуток газу;

ВП „Кам’яницький кар’єр” – завершена дія ліцензії;

ТОВ „Артіво”, ПП „Соя-Прогрес 2008” – скорочення кількості замовлень.

 

Аграрний сектор

 

 

Актуальним залишається вирішення ряду проблемних питань

Рослинництво

Виробництвом сільськогосподарської продукції в районі займаються 17 сільгосппідприємств різних форм власності та господарювання, 310 фермерських господарств та майже 20,5 тисяч особистих селянських господарств.   

 Восени 2017  року під урожай 2018 року  посіяно озимих зернових культур всього 7594 га, що становить 104,3 % до відповідного періоду попереднього  року в тому числі,   озимої пшениці посіяно 7322 га (104,2% ), озимого ячменю посіяно 272  га(128%),  окрім цього посіяно озимого ріпаку на зерно 98 га.  Виконання планових завдань посіву по озимих зернових становить 100 %

На всіх посіяних площах  отримано сходи. Із посіяних озимих зернових культур 7594 га знаходяться в: доброму стані - 3759 га (49,0%);

задовільному - 3617 га (48,0%); слабкі та зріджені - 218 га (3%).

Стан посівів озимого ріпаку на площі 98 га знаходяться в:зрідженому  стані - 47 га. - 48%( можливо буде пересів)

Заплановано всіма категоріями господарств весною  посіяти 10 633 га   ярих зернових  та зернобобових культур , а саме: ярої пшениці – 620 га, ярого ячміню – 330 га, овеса – 465 га, квасолі – 180 га, кукурудзи на зерно – 8868 га, гречки – 170 га, посадити картоплі на площі – 3840 га, овочів – 1700 га із технічних культур сої – 762 га, соняшника -  1115 га.

Протягом  першого кварталу 2018 року  на території району:

-        проведено обрізку багаторічних насаджень  на площі – 783,35 га, а саме: винограду на площі – 139,870 га, садів – 628,56 га,  ягідників – 14,92 га. Це обумовлено тим, що під час обрізки видаляються слабкі, хворі та погано розвинені гілки, а здорові і сильні отримують більше необхідних живильних речовин. Обрізка омолоджує дерево, збільшує врожайність, стимулює ріст нових гілок. 

-         проведено підживлення  озимих зернових культур на площі – 6674 гектарів,  закриття вологи на площі – 2855 гектарів та  підготовлено ґрунту під посів ярих  культур на площі – 3450 га.

Під постійним контролем питання проведення весняно-польових робіт, забезпечення господарств району насінням ярих культур, засобами захисту рослин, мінеральними добривами, дотримання чинного законодавства з питань техніки безпеки та охорони праці.

Тваринництво

Станом на 1 квітня 2018 року поголів'я ВРХ становило 6121 гол., або 76,6 % на відповідну дату 2017 р., в т.ч. корів – 3722 гол. (87,3 %). Поголів'я свиней становить 7205 гол., що складає 53,8 % по відношенню до попереднього року, птиці – 145,7 тис. гол. (95,2 %).

За І квартал поточного року в усіх категоріях господарств вироблено 838 тонн м'яса в живій вазі, що становить 94,6 % до відповідного періоду 2017 року; 3572 тонн молока (96,1 % по відношенню до І кварталу 2017 р.); 4195 тис. шт. яєць (98,3 %).

З метою збереження та підвищення генетичного фонду і продуктивних якостей худоби в районі розроблена „Програма розвитку та підтримки тваринництва і птахівництва на 2016 - 2020 роки”. Під дану Програму з районного бюджету на поточний рік виділено 72,0 тис. гривень.

-         недосконала інфраструктура заготівлі і переробки рослинницької (плодоовочевої) та тваринницької продукції, що призводить до втрат потенційного додаткового прибутку виробників, оскільки в основному реалізується сільськогосподарська продукція (сировина), а не продукти її переробки; 

-         відсутність достатньої кількості сучасних плодосховищ, що призводить до продажу по мінімальним цінам в сезон і унеможливлює реалізацію в найбільш сприятливий час на протязі всього року;

 

Архітектура і містобудування

 

За  І квартал 2018 року  поточного року відділом:

- видано  будівельних паспортів – 65

- надано містобудівних умов і обмежень забудови земельних ділянок –12

- надано висновків для відведення земельних ділянок  – 263

- підготовлено проектів розпоряджень – 11

- проведено архітектурно-містобудівних рад -2

- розглянуто  звернень та скарг громадян – 12

На протязі першого кварталу 2018 року розпочато розроблення генерального плану с.Худльово. Завершуються роботи з розроблення генеральних планів с. Барвінок та с.Розівка.

З метою уточнення положень генеральних планів населених пунктів, планувальної структури та функціонального території, відведення земельних ділянок  розроблено  18детальних планів територій для розміщення об’єктів містобудування.

На містобудівних радах розглянуто 9 проектів містобудівної документації. Зокрема, генеральний план с. Оріховиця та ряд  детальних планів території. В тому числі, детальні плани території:

  1. Детальний план території для розміщення дитячого розважального центру на площі Енді Ворголи в с.Минай.
  2. Детальний   план   території  для  розміщення  та   експлуатації  будівель  і   споруд додаткових послуг та допоміжних операцій в с.Минай, вул.П.Карпатського, 2 «а».  
  3. Детальний план території для розміщення та експлуатації основних, підсобних та допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури за межами населеного пункту на території Холмківської сільради.
  4. Детальний план території  житлового кварталу в с.Ратівці, вул.Ракоці, 58, з виходом по вул.Шевченка для містобудівних потреб, щодо впорядкування території для громадської і житлової забудови.
  5. Детальний план території для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування  будівель і споруд  об’єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій, за межами населеного пункту, на території Тийгласької  сільської ради.

          6.  Детальний    план      території      Чабанівської   ЗОШ І-ІІ    ступенів   в с.Чабанівка,  вул.Л.Українки,  38 «а»,  Ірлявської сільської ради, Ужгородського району.

            7. Внесення змін до детального плану території мікрорайонів «Табла-І» і «Табла-ІІ» в с.Баранинці Ужгородського району.

            8.Детальний    план  для індивідуального садівництва за межами населеного пункту, на території Холмківської сільської ради.   

9. Детальний план території  для будівництва логістичного центру ТОВ «ЛЕЙЕР УКРАЇНА» по вул.Ракоці, 169 «а» в с.Сюрте Ужгородського району.

Проведено обстеження 9 об’єктів соціальної інфраструктури населених пунктів району.

Регулярно ведеться інвентаризація розробленої містобудівної документації на паперових та електронних носіях з метою створення електронної бази   містобудівного кадастру. Ведуться роботи із створення електронного реєстру топогеодезичного знімання та проектної документації.

Проблемним питанням залишається недостатнє фінансування сільськими радами оновлення містобудівної документації на місцевому рівні.

 

Капітальне будівництво

 

Відділ капітального будівництва для виконання покладених на нього завдань, шляхом взаємодії, співпрацює із структурними підрозділами райдержадміністрації, районної ради та органами місцевого самоврядування для  реалізації програм будівництва, реконструкції та капітального і поточного ремонтів об’єктів комунальної власності району.

Рішенням сесій районної ради від 07.03.2018 та 27.04.2018 передбачені кошти як субвенція низовим бюджетам на 2018рік в сумі 16586,0 тис.грн. на виконання  інвестиційних проектів, фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту об’єктів соціальної сфери, вулиць і доріг комунальної власності, автомобільних доріг загального користування.                                                          

Виділені кошти були спрямовані сільським радам на  облаштування     інфраструктури  району.

Відділом капітального будівництва приймається участь в роботі комісій щодо передачі об’єктів незавершеного будівництва та виготовленої проектно - кошторисної документації відповідним сільським радам на об’єкти, будівництво яких планується продовжити та розпочати за рахунок залучення інвестиційних коштів місцевим громадам, а також бере участь у розробці проектів програм будівництва.

Протягом 1 кварталу 2018 року проводились роботи щодо здійснення технічного нагляду під час будівництва, реконструкції та ремонтів будівель, споруд, об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури на замовлення органів місцевого самоврядування, а саме:  Кам’яницької ( капітальний ремонт дороги) Сторожницької (завершення будівництва центральної мережі водопостачання), Оноківської (будівництво зовнішніх мереж водопостачання) Худлівської (реконструкція даху адмінбудівлі) сільських рад, Баранинської ОТГ ( реконструкція вуличного освітлення сіл с.Ярок, с.Холмці), КЗ Ужгородська районна лікарня (заміна вікон), Ужгородська районна рада  (поточний ремонт приміщень адмінбудівлі).

Також у І кварталі поточного року відділом капітального будівництва укладені договори на проведення технічного нагляду з Дубрівською та Холмківською сільськими радами.

Відділом капітального будівництва постійно надається методична допомога в оформленні дозвільних документів, що стосуються будівництва, а саме: отримання повідомлень та декларацій на початок будівельних робіт, актів готовності об’єктів до експлуатації, титулів та інше, а також  консультації, щодо завдання на проектування при замовлені сільськими радами виготовлення проектно-кошторисної документації.

 

Торгівля та послуги

Матеріально-технічна база торгівлі району нараховує 55 об’єктів  роздрібної торгівлі, з них 41  магазинів торгівельною площею 6084 кв.м. та 14 напівстаціонарних об’єктів торгівлі

Загальний обсяг роздрібного товарообороту підприємств торгівлі за  2017 рік склав 1080,7 млн. грн., що становить 118,4 відсотків у порівняних цінах до показника 2016 року.

Обсяг від реалізації послуг за 2017 рік склав 337,47 млн. грн., що становить 114,6 відсотків до показника 2016 року.

 

Інвестиційне співробітництво

 

Станом на 31.12.2017 загальний обсяг прямих іноземних інвестицій в Ужгородський район склав 110,6 млн.дол.США. За 2017 рік обсяг інвестицій, що надійшли в район становить 7,5 млн.дол.США. На одну особу приходиться 1545,6 дол. США інвестицій при середньому по області 261,5 дол. США.

Основу інвестиційного капіталу становить промисловість, на яку припадає 96,4% від загального обсягу вкладених прямих іноземних інвестицій у районі. Залучення прямих іноземних інвестицій відбувалось з 24 країн світу.

Найбільше інвестиційного капіталу було спрямовано ТОВ „Джейбіл Сьоркіт Юкрейн Лімітед” на реалізацію інвестиційного проекту з розширення виробництва.

 

Житлово-комунальне господарство

Здійснюється контроль за збором та вивезенням ТПВ і станом місць їх видалення

Протягом всього опалювального періоду 2017-2018 років було забезпечено стале та безперебійне проходження опалювального сезону – аварійних ситуацій та збоїв у теплопостачанні не зафіксовано.

       З метою забезпечення своєчасної підготовки господарського комплексу району та установ бюджетної сфери до роботи в осінньо-зимовий період 2018-2019 років було проаналізовано  результати роботи  та враховані недоліки, які мали місце в осінньо-зимовому періоді 2017-2018 роках.

Станом на квітень 2018 проводяться регламентні роботи по обстеженню та оцінці технічного стану опалювальних систем, котельного обладнання, вентиляційних та димових каналів, повірка та опломбування лічильників обліку природного газу, промивка та очистка теплових мереж.

У зв’язку із створенням Баранинської ОТГ з 01.01.2018 кількість котелень в бюджетних установах зменшилась (було 62  - залишилось 49).

-  відділ освіти молоді і спорту – 29 котелень (23 – школи, 6 – ДНЗ);

-    відділ охорони здоров’я – 18 котелень;

-    відділ культури – 2 котельні.

З метою недопущення виникнення надзвичайних ситуацій щодо отруєння чадним газом мешканців житлових будинків необхідно організувати роботи по  приведенню у належний стан димовентиляційні  канали  внутрішньобудинкових систем газопостачання, герметизацію будинкових вводів інженерних комунікацій, заміну побутових газових приладів, що відпрацювали амортизаційний термін.

У районі нараховується 44 багатоповерхових будинки, в тому числі 2 гуртожитки і 3 зареєстровано ОСББ:

  1. „Журавлиний”, с. Минай;
  2. „ Дружби”, с. Коритняни;
  3. „Деренівка”, с. Н. Солотвино.

Державною адміністрацією спільно з органами місцевого самоврядування постійно вживаються заходи щодо створення об’єднань співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ) в населених пунктах району.

Для фінансового забезпечення виконання заходів із підготовки в зимових умовах 2018-2019 роки  та безаварійної роботи державних комунальних підприємств, створених при сільських радах, запропоновано переглянути затверджені тарифи з водопостачання та водовідведення, квартирної плати та вивозу побутових відходів та у разі необхідності привести їх у відповідність до економічно обгрунтованих витрат, оновити документацію на місця видалення побутових відходів.

На сьогоднішній день в районі функціонує  8 комунальних підприємств і ПП „Сані”. Збиранням твердих побутових відходів від населення та суб’єктів господарської діяльності в районі здійснюють 3 державні комунальні підприємства, ПП „Сані” та ТОВ „АВЕ Ужгород” згідно укладених договорів.

ТОВ „АВЕ Ужгород” укладені договори на надання послуг із збирання та вивезення твердих побутових відходів з 18 - ти сільськими радами.

Роботи по укладанню договорів з іншими сільськими радами продовжуються:Есенська,Ратівецька,Соловківська,Тисаашванська,Червонівська та Ірлявська сільські ради. Великодобронська сільська рада, Малодобронська сільська рада заключили договір на надання послуг зі збирання та вивезення твердих побутових відходів з ПП „Сані”.

У трьох сільських радах послуги із збирання та вивезення твердих побутових відходів надаються комунальними підприємствами, а саме:

-  Кам’яницька сільська рада - ДКП  „Комунальне господарство”

с. Кам’яниця;

- Оноківська сільська рада – ДКП „Комунальне господарство” с. Оноківці;

-  Невицька сільська рада – КП „Еко-сервіс”.    

Роздільний  спосіб збирання  відходів  запроваджено в с. Сторожниця та с. Минай з 01.05.2017. Робота в цих напрямках продовжується.

Оплата за спожиті енергоносії в усіх бюджетних установах здійснена в повному обсязі.

 

Транспорт та інфраструктура

 

Розпорядженням голови райдержадміністрації 06.04.2018 № 133 прийняті від облдержадміністрації, до управління та на баланс Ужгородської райдержадміністрації  29 місцевих (районних) автомобільних доріг загального користування. Чотири із них відразу передаються Баранинській ОТГ, як такі, що пролягають у її межах. Подальше їх утримання експлуатація і ремонт будуть здійснюватися за кошти з бюджету цієї ОТГ.

Прогнозована загальна вартість запланованих дорожніх робіт на 2018 рік  складає 11050,0 тис.грн. Із них на капітальний ремонт 7956 тис.грн., на поточний – середній – 3094,0 тис.грн.

Розроблена районна програма розвитку місцевих автомобільних загального користування на період до 2020 року, яку прийнято 23 сесією Районногої ради сьомого скликання 27.04.2018 року. Програмою виділено 578 тис.грн. на виконання проектно-кошторисної документації та експертиз до них на 25 автомобільних доріг місцевого значення прийнятих із облдержадміністрації.   Станом на 01.04.2018 року на виконання робіт і послуг з ремонтів місцевих автомобільних доріг загального користування  профінансовані субвенції із державного бюджету місцевим бюджетам за бюджетною програмою 3131090 11050,0 тис.грн, за кошти з районного бюджету на (на ПКД капітального ремонту МАД) – 500,0 тис.грн.

 

Виконання бюджету

 

До зведеного бюджету за січень-березень 2018 року по Ужгородському району мобілізовано збору в сумі 119,2 млн.грн., що становить 117,8% від фактичних поступлень відповідного періоду 2017 року.

До Державного бюджету за січень-березень 2018 року по Ужгородському району мобілізовано збору в сумі 46,6 млн.грн., що становить 111,7%  від фактичних поступлень І кварталу минулого року.

До місцевого бюджету за січень-березень 2018 року по Ужгородському району мобілізовано 72,6 млн.грн., що складає 122,1 % до  аналогічного періоду попереднього року.

 

Місцеві бюджети району

Надходження платежів до загального фонду збільшились на 0,7 %

Надходження платежів до спеціального фонду зросли 1,6  разів

Доходи місцевих бюджетів району  по загальному і спеціальному фондах, включаючи офіційні трансферти (дотацію та субвенції з Державного та місцевих бюджетів) за І квартал 2018 року становлять 202 338,6 тис.грн., що складає 26,5 % виконання  плану затвердженого на рік з урахуванням змін (763 368,9 тис.грн.), в тому числі:

  • платежів по загальному та спеціальному фондах одержано  у сумі 70229,9 тис.грн. при затвердженому річному плані з урахуванням змін –  249 742,8 тис.грн.,що складає  28,1 % виконання;
  • субвенцій з державного бюджету отримано  у сумі 110 860,6 тис.грн.,  при  річному затвердженому плані з урахуванням змін 415 198,9  тис.грн., що складає 26,7 відсотка, у тому  числі:

-      субвенції на соціальний захист населення у сумі  66 626,7 тис.грн., що складає 27,8 відсотка плану затвердженого на рік з урахуванням змін (239 640,1 тис.грн.);

-      освітня субвенція надійшла у сумі – 26 695,8 тис.грн., що складає 23,1 відсотки затвердженого плану на рік (115 565,6 тис.грн);

-      медична субвенція – 13 655,7 тис.грн., що складає 29,5 відсотка  затвердженого плану на рік (46 259,1 тис.грн.);   

-      субвенція на відшкодування вартості лікарських засобів для лікування окремих захворювань за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету надійшла у сумі 445,6 тис.грн. при плані затвердженому на рік ( 1677,7 тис.грн.) або 26,6 відсотка виконання. ;

-      субвенції на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами надійшла у сумі – 165,9 тис.грн. або  18,1 % виконання ( план – 915,1 тис.грн);

-      субвенція на здійснення переданих видатків у сфері освіти за рахунок коштів освітньої субвенції надійшла у  сумі 1349,2 тис.грн. при плані затвердженому на рік 4 936,1 тис.грн., що становить 27,3 % виконання;

-      субвенція на здійснення переданих видатків с сфері охорони здоров’я за рахунок коштів медичної субвенції надійшла у сумі 1 921,7 тис.грн., при плані на рік – 6 205,2 тис.грн. , що становить  31,0 % виконання.    

  • дотацій з місцевого бюджетуна здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров’я за рахунок відповідної дотації з державного бюджету одержано в сумі  5 034,6  тис.грн., що складає 17,5 відсотка затвердженого плану на рік з урахуванням змін ( 28 769,6 тис.грн.) ;
  •  інші дотації з місцевого бюджету, одержано у сумі 13 157,1 тис.грн.;
  • субвенції з місцевого бюджету на виконання інвестиційних проектів отримано у сумі 1 250,0 тис.грн. при затвердженому плані на рік – 4 785,0 тис.грн., що становить 26,1 % виконання;
  • субвенція з місцевого бюджету на фінансове забезпечення будівництва, реконструкцію, ремонт і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах надійшла у сумі 1600,0 тис.грн., при плані затвердженому на рік  з урахуванням змін – 7 176,0 тис.грн., що становить 22,3 % виконання;
  •  інших субвенції з місцевих бюджетів отримано у загальній сумі 206,4 тис.грн., з яких 190,0 тис.грн. з обласного бюджету та 16,4 тис.грн. з районного бюджету, при плані на рік з урахуванням змін – 6491,3 тис.грн., що становить 3,2% виконання.

Основним бюджетоутворюючим податком, питома вага якого становить 60,5% від усіх надходжень загального фонду зведеного місцевого бюджету, є  податок та збір на доходи фізичних осіб.

Податок та збір на доходи фізичних осіб по зведеному бюджету району  за  І квартал 2018 року  виконано на 114,5 % (при плані – 33 800,2 тис.грн. надійшло – 38 711,7 тис.грн.).

Другим по питомій вазі у загальній сумі надходжень зведеного місцевого бюджету району залишається акцизний податок з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів.

За І квартал 2018 року фактично поступило до сільських та Середнянського селищного бюджетів всього акцизного податку у сумі 9 166,1 тис.грн., при плані 8 146,0 тис.грн.,що становить 112,5 % перевиконання або понад план надійшло 1 020,1 тис.грн.

До загального фонду  місцевих бюджетів Ужгородського району за  І квартал 2018 року  надійшло платежів у сумі  63 999,2  тис.грн., при  плані на звітний період  – 54 766,4 тис.грн., що складає 116,9 % виконання, понад план поступило платежів у сумі 9 232,8 тисяч гривень.

З 30  місцевих бюджетів  5 сільських бюджетів не виконали планові показники, серед яких виконання менше 85% плану на І квартал 2018 року спостерігається за наступними: це Дубрівський сільський бюджет (77,0 % виконання) або недоотримано 162,2 тис.грн., у зв’язку із недопоступленням  акцизного податку з пального, Есенський сільський бюджет (68,9% виконання) або недоотримано 63,2 тис.грн., у зв’язку із недопоступленям єдиного податку з фізичних осіб, Кам’яницький сільський бюджет ( 78,1 % виконання) або недоотримано 205,8 тис.грн., у зв’язку із невиконанням показника по рентній платі за спеціальне використання лісових ресурсів місцевого значення.

Вказаним сільським радам, листом фінансового управління райдержадміністрації від 12.04.2018 № 30-12/268, було рекомендовано відповідно до пункту 7 статті 78 Бюджетного кодексу України вжити заходів щодо дотримання бюджетного законодавства в частині внесення змін у розпис загального фонду місцевих бюджетів.

До спеціального фонду  місцевих бюджетів Ужгородського району, за І квартал 2018 року надійшло платежів (без врахування власних надходжень бюджетних установ) в сумі 3 149,2 тис.грн. при  уточненому плані на рік  100,2 тис.грн.

При виконанні місцевих бюджетів керівників районних бюджетних установ зобов’язано, а органам місцевого самоврядування рекомендовано, дотримуватись вимог статей 13, 23, 48 та 51 Бюджетного кодексу України щодо взяття розпорядниками бюджетних коштів зобов’язання за спеціальним фондом бюджету виключно у межах відповідних фактичних надходжень до спеціального фонду бюджету та здійснення фактичних видатків на заробітну плату, включаючи видатки на премії та інші види заохочувальних винагород, матеріальну допомогу лише у межах фонду заробітної плати, затвердженого для бюджетних установ у кошторисах.

           Райдержадміністрацією вживалися всі необхідні заходи щодо проведення у першочерговому порядку розрахунків за захищеними статтями видатків загального фонду районного бюджету. Кредиторської заборгованості за захищеними статтями видатків станом на 01.01.2018 року немає.

 

Соціальний захист та стан ринку праці

Район займає ІІ місце в області за розміром середньомісячної зарплати

Планові показники по надходженню коштів виконано на 109,8% 

Аналіз розміру оплати праці по Ужгородському району показав, що середня заробітна плата за ІV квартал 2017 року складає 8366,00 грн., що в 1,6 разів більше відповідного періоду попереднього року та становить 116,6% до середньообласного рівня.

Станом на 01 квітня 2018 року в Ужгородському районі заборгованість з виплати заробітної плати серед економічно активних підприємств наявна на ДП «Великолазівський» в сумі 312,0 тис.грн.

Станом на 01.04.2018 в районі нараховуються 559 діючих підприємств, організацій та установ, з них доцільним укладання колективних договорів є на 537 (де є наймані працівники). З наростаючим підсумком колективні договори укладені на 356 підприємствах, установах та організаціях, що складає 66,3 % від доцільного.

     Діяльність Ужгородського об’єднаного управління Пенсійного фонду України Закарпатської області

Діяльність Ужгородського об’єднаного управління Пенсійного фонду України Закарпатської області за звітний період спрямовувалась на забезпечення стабільного фінансування та своєчасної виплати пенсій, подальшого реформування пенсійної системи, покращення якості обслуговування громадян.

Упродовж 3 місяців 2018 року до бюджету управління надійшло 1663,1 тис.грн. (план складав 1514,4 тис.грн.).

За додатковими ставками при плані 5047,9 тис. грн., надійшло  5731,4 тис. грн. або 113,5% планового показника.

Забезпечено своєчасну і в повному обсязі виплату пенсій 42781 пенсіонерів, в тому числі 16 535 пенсіонерам, які проживають на території Ужгородського району. Загальний обсяг видатків на виплату пенсій громадянам, які проживають на території Ужгородського району склав 102,9 млн. грн.

Станом на 01.04.2018 заборгованість  до  Ужгородського  об’єднаного  управління  Пенсійного  фонду  України  по  Ужгородському  районі  зі  страхових  внесків  складає  967,8тис. грн.  В  порівнянні  до  01.01.2018  заборгованість  зменшилася  на  0,8 тис. грн. Боргують до Пенсійного фонду по Ужгородському району 12 платників ( 4 юридичних осіб та 8 фізичних осіб).

Перебувають у процесі банкрутства 3 платники на суму 847,3 тис.грн.:

  1. АПК «Ужгородський» - 673,4 тис.грн.
  2. ДП «Червона Зірка» - 172,9 тис.грн.
  3. ПП Путієва Ю.Г. – 1,0 тис.грн.

Дієвий статус боргу 9 платників на суму 120,5 тис.грн.:

  1. ДП «Великолазівський» - 62,4 тис.грн.
  2. РБД «Райспоживспілки» - 45,7 тис.грн.

Борг по відшкодуванню  пільгових  пенсій  станом на 01.04.2018   становить  926,3 тис. грн. по 7 платниках.  В  порівнянні  до  01.01.2018 заборгованість  збільшилась  на  60,4 тис. грн.

Найбільшими боржниками по відшкодуванню пільгових пенсій є:

  1. ДП «Червона Зірка» - 328,9 тис.грн.
  2. АПК «Ужгородський» - 157,5 тис.грн.
  3. ДП «Великолазівський» - 125,2 тис.грн.
  4. ПАТ Ужгородська ПМК  «Агробуд» - 138,8 тис.грн.

Проводиться інформаційно-роз'яснювальна робота щодо нових стандартів з організації прийому та обслуговування осіб, які звертаються до органів Пенсійного фонду, через веб-портал електронних послуг протягом 3 місяців 2018 року  зареєстровано – 338 користувачів (всього зареєстровано 2645 користувачів).

Станом на 01.04.2018 року кількість застрахованих осіб по Ужгородському району становить 11466.

Для впровадження важливого документу «Стратегії модернізації та розвитку Пенсійного фонду України на період до 2020 року», яка затверджена Постановою Пенсійного фонду України, у грудні 2017- січні 2018 року було створено 3 відділених робочих місць на території Середнянської селищної ради, Невицької сільської ради та Чопської міської ради у напрямку організації та обслуговування осіб у сфері пенсійного забезпечення.

Основними  проблемними  питаннями  є

-         наявність  заборгованості  підприємств ,  установ ,  організацій  зі  сплати  страхових  внесків  до  Пенсійного  фонду,  зокрема  державних  підприємств,  частка  державної  власності  в  яких  не  менша  25 %.  Також  наявність  боргу  по  відшкодуванню  пільгових  пенсій  державними  підприємствами ,  що  перешкоджає  основному  завданню  Управління - збирання  та  акумулювання  коштів  з  метою  своєчасності  виплати  пенсій  громадянам;

-         уповільнення  темпів  самофінансування  пенсій,  причинами  якої  є  низький  рівень  заробітної  плати  ( більшість  найманих  працівників  отримує  заробітну  плату  рівну  мінімальній).

Протягом   І кварталу 2018 року за сприяння районного центру зайнятості роботу отримало 226 громадян

 Станом на 31.03.2018 на обліку в Ужгородському районному центрі зайнятості перебувало 184 особизістатусом безробітного. Отримують допомогу з безробіття 144 особи. З початку року на обліку перебувало 286 осіб зі статусом безробітного, з яких у 2018 році звернулось  118 осіб. Знайшли роботу 60 осіб зі статусом безробітного.

Зберігається невідповідність між попитом та пропозицією робочої сили. Так, для осіб з вищою освітою, невідповідність попиту та пропозиції досягає 98%, в середньому по центру – 70%, що вимагає збільшення та оновлення з врахуванням потреб ринку напрямків перепідготовки робочої сили, в т.ч. вирішення проблеми перепідготовки через службу зайнятості осіб з вищою освітою.

Проблемою залишається працевлаштування безробітних передпенсійного віку та осіб з інвалідністю.

  За звітний період працевлаштовано 20 осіб, які потребують соціального захисту від безробіття, з них 85,0% приходиться на осіб передпенсійного віку.

У районному центрі зайнятості налагоджений облік інвалідів для їх працевлаштування. Створено куток інвалідів, в якому розташована інформація щодо можливості соціальної реабілітації, працевлаштування і професійного навчання. Проведено тематичний семінар для інвалідів. З початку року на обліку перебувало 17 інвалідів, з яких 4 працевлаштовані.

   За  січень-березень цього року знято з реєстрації 22трудових договори між фізичною особою – роботодавцем та найманими працівником.

Проведена  робота по укладанню договорів на організацію та проведення оплачуваних громадських робіт та тимчасових робіт, які мають суспільно – корисний характер та по їх розгортанню, для безробітних, які перебувають на обліку в центрі зайнятості.

 За І квартал 2018 року для організаціїгромадських робіт та тимчасових робіт Ужгородським районним центром зайнятості укладено 2 договори з роботодавцями, відпрацювало 11 осіб.

З початку року на обліку перебувала 1 особа з ВПО.

   За направленням Центру проходила професійне навчання 28 осіб. Всього надано послуг 1955, в тому числі: профінформаційних – 963, профконсультаційних – 960.

  Спільно з облвійськоматом для працевлаштування безробітних за військовими професіями, в фойє центру зайнятості розміщено стенд з матеріалами по контрактній військової службі, включаючи перелік вакантних посад по конкретним військовим частинам, на семінарах демонструються рекламні відеофільми з вказаної тематики.  Проводяться спільні з військоматом семінари для військовозобов´язаних, що сприяє проведенню мобілізаційних заходів. Проведено 3 семінари за участю 26 безробітних. У приміщенні Ужгородського РЦЗ створено робоче місце представника Ужгородського ОМВК для укладення контракту на військову службу.

  У ЗОШ району проведено 24 профорієнтаційних уроків з учнями випускних класів, в яких взяли участь 514 учнів.

  У 11 ЗОШ району для учнів встановлено та налагоджено експлуатацію програмно – апаратних комп’ютерних комплексів „Профорієнтаційний термінал”.

Одноразова допомога з безробіття на розвиток власної справи надавалась 1 безробітному з категорії ВПО.

Відбулось 20 робочих зустрічей керівництва РЦЗ з керівниками підприємств району, у т.ч. ринкоутворюючих з проблем збереження кадрів в умовах економічної нестабільності, запобігання масовому вивільненню працівників, комплектування кадрами та підготовки кадрів, з керівниками Фондів соціального страхування та податкової інспекції з питань взаємодії у легалізації зайнятості.

Проведені наради з головами сільських та Середнянської селищної ради з питань змін законодавства, по співпраці з центром зайнятості щодо створення робочих місць, організації та проведення оплачуваних громадських робіт. Проведено ряд робочих зустрічей з головами місцевих рад по поглибленню взаємодії з центром зайнятості.

 

 

 

Охорона здоров’я

Демографічна ситуація у районі

Потребують вирішення ряд проблемних питань

Показник  народжуваності за І квартал  2018 року складає 2,8 %о (200 новонароджених), у 2017 році – 2,0%о.(205 новонароджених).

         Показник загальної смертності  за І квартал 2018 року зменшився у порівнянні з 2017 роком з3,8 %о (267 осіб) до 3,6%о (258 осіб).

         Відповідно природний приріст складає   -0,8%.(-58)

    Смертність осіб працездатного віку за І квартал 2018 року зменшилась - показник 11,2 на 10 тис. населення (45 осіб) , у порівнянні з  2017 р. –11,7 (47 осіб).

У закладах охорони здоров’я первинного рівня надання медичної допомоги розгорнуто 105ліжок денного перебування хворих,  проліковано у І кварталі 2018 року 978 хворих (показник-137,2) . За аналогічний період 2017 року проліковано 1141 хворих (показник-161,4).

  У КЗ «Ужгородська районна лікарня» розгорнуто 227 (+6позапланових) стаціонарнихліжка. Забезпеченість населення стаціонарними ліжками становить 31,84на 10тис. населення.(2017 рік-32,1).

Згідно укладеного договору між Ужгородською районною радою, Ужгородською районною державною адміністрацією та Баранинською сільською радою від 02 січня 2018 року “Про передачу коштів субвенцій ”, Баранинська сільська об’єднана територіальна громада передає кошти субвенції на здійснення видатків місцевого бюджету у 2018 році, для надання послуг вторинної медичної допомоги населенню Баранинської сільської об’єднаної територіальної громади, Ужгородській районній раді в сумі 4474 200,00 грн.

За І квартал 2018 року в стаціонарах району проліковано 1867 хворих, проведено 17035  ліжкоднів. За  І квартал 2017 року проліковано 1810 хворих, якими проведено 18979 ліжко – днів. Кількість днів роботи ліжка 75,0 днів. 2017 рік -  73,8 дні .Обласний показник -81днів. Виконання ліжко-днів складає 89,5%. Середнє перебування на ліжку- 9,1 днів (2017 рік-10,5дні), обіг ліжка – 7,0.

За І квартал 2018 року здійснено  79 330 відвідувань поліклінічного відділення лікарні.

За 3 місяці 2018 року із запланованих по загальному фонду коштів використано 18 495 355,61 грн.(при плані на період – 21 216 686,00 грн.) або 87,17%.

По програмі «Доступні ліки» відшкодовано вартість медикаментів на суму 287 294,53 грн.

Найбільшу питому вагу у загальному обсязі видатків по загальному фонду становлять видатки на оплату заробітної плати разом з нарахуваннями 46 860,00 тис. грн.

На придбання медикаментів та перев’язувальних матеріалів для потреб медичних установ Ужгородського району освоєно 352,30 тис. грн.( при плані – 1 541,70 тис. грн.) або 22,85 % плану.

Середня вартість одного ліжко - дня по медикаментозному забезпеченню пацієнтів медичних установ Ужгородського району становить 67,23  грн.        У 2017 році -47,79 грн. (2016 рік -30,93 грн). На придбання продуктів харчування у 2018 році передбачено 2 100,00 тис. грн. Касові видатки на придбання продуктів харчування за період склали 469,20 тис. грн. (при плані на період – 525,00 тис.грн.)  або 89,37% від запланованих асигнувань.

Середня вартість одного ліжко-дня по харчуванню за даний період в Ужгородському районі становила 32,84 грн.        У 2017 році  - 25,75 грн.

У 2018 році на придбання предметів, матеріалів, обладнання та інвентарю освоєно 515,60 тис.грн.; на оплату послуг – 452,00 тис. грн.

Всього на медикаментозне забезпечення пільгових категорій населення Ужгородського району  за  3  місяці   2018  року   використано   кошти   на   загальну  суму – 772,90 тис. грн. (69,28 % від плану на період).

Всі хворі на цукровий діабет в районі забезпечені безкоштовним інсуліном та іншими цукрознижуючими препаратами, хворі туберкульозом забезпечені безкоштовними  протитуберкульозними препаратами, всі хронічно хворі (ревматизмом, бронхіальною астмою та іншими згідно переліку затвердженого законом) забезпечені пільговими рецептами на медикаменти. Особлива увага приділяється ветеранам війни, учасникам бойових дій та прирівняним до них особам, ветеранам праці, які забезпечені медикаментами по пільговим рецептам.

           Для покращення якості надання медичної допомоги населенню та зміцненню  матеріально-технічної бази комунального закладу «Ужгородська районна лікарня» за 1 квартал 2018 року було придбано концентратор кисневий медичний вартістю 199 900,00 грн., двері металеві рентгенозахисні та ставні металеві на суму 133 978,00 грн.

У I кварталі 2018 року було замінено металопластикові вікна та двері на суму 709 408,00 грн.

       Актуальним питанням для закладу «Ужгородська районна лікарня» залишається капітальний ремонт та реконструкція установи

За звітній період 2018 року у сфері охорони здоров’я виконувались 6 районних програм. Профінансовано одну програму «Програма цукровий та нецукровий діабет в районі на 2018 рік»  у сумі  309 274,72 грн.

         В Ужгородському районному Центрі ПМСД забезпечено реалізацію першого етапу медичної реформи.  Всі лікарі загальної практики-сімейної медицини у І кварталі забезпечені автоматизованим робочим місцем з безперебійним  доступом до мережі  інтернет.

Недостатня матеріально-технічна база закладів охорони здоров’я первинного та вторинного рівнів надання допомоги:

1. У незадовільному стані знаходяться будівлі первинної ланки району, а саме:

-       амбулаторії загальної практики-сімейної медицини сіл Батфа. Есень,с.Руські Комарівці.

-       фельдшерсько-акушерські пункти сіл Чертеж, Вовкове,

Фельдшерсько-акушерський пункт села Галоч , Андріївка та села Малі Селменці, у зв'язку з аварійним станом не експлуатуються.

            - Необхідність проведення поточного ремонту АЗПСМ м.Чоп.

           2. Необхідність проведення капітального ремонту у КЗ «Ужгородська районна лікарня».

           3. Недостатнє забезпечення санітарним транспортом закладів первинної медико-санітарної допомоги. Згідно вимог наказу МОЗ України від 23.02.2012 №132 для 100% забезпечення автомобілями сімейних лікарів згідно табеля оснащення необхідно придбати ще 33 автомобілів.

          4. Недостатнє фінансування для придбання необхідного обладнання та медичного інструментарію для лікувально-профілактичних закладів району.

           5. Продовження роботи з втілення енергозберігаючих технологій в закладах охорони здоров’я, що перебувають на фінансуванні районного бюджету.

          6. Забезпечити індивідуальними лічильниками газо-, водо- та електропостачання, особливо там, де заклади перебувають спільно в одній будівлі з дошкільними навчальними закладами, школами, сільськими радами, щоб уникнути виникнення заборгованості у районі по енергоносіям у наступному році.

 

Освіта

Забезпечено організацію гарантованого харчування для учнів загальноосвітніх навчальних закладів

У навчальних закладах, які надають послуги з дошкільної освіти, виховується 1873 дітей. Дошкільною освітою охоплено 80 % дітей у віці від 3 до 5 років, а охоплення дошкільною освітою дітей старшого дошкільного віку (від 5 до 6 (7)) років – 100 відсотків.

Протягом звітного періоду змін у мережі дошкільних закладів, випадків їх закриття та перепрофілювання не фіксувалося.

У галузі дошкільної освіти вживаються заходи щодо розширення існуючої мережі груп. Так, на поточний рік заплановано здійснити прибудову приміщень у Часлівецькому НВК І ступеня, що дасть змогу додатково створити 15 місць, у Руськоокмарівському ДНЗ у приміщеннях, що орендуються місцевою АЗПСМ також планується провести ремонтні роботи та відкрити 1 денну групу, у Тийглаському ДНЗ планується відкрити групу з короткотривалим перебуванням дітей із додатковим створенням 15 місць.

Відповідно до освітньо-культурних потреб населення в районі у 2017-2018 навчальному році функціонує мережа, яка містить 34 загальноосвітніх навчальних закладів, у них 6201 учень.

Загальноосвітні школи І ступеня у селах Андріївка та Палло свою діяльність призупинили у зв’язку із відсутністю контингенту учнів.

Навчально-виховний процес у 19 школах здійснюється українською мовою, в 6 – угорською мовою, а у 8 школах – українською та угорською мовами навчання, у Малогеєвецькому НВК І-ІІІ ступенів – угорською мовою.

У поточному році для потреб дітей та підлітків у районі функціонують два позашкільні навчальні заклади: Ужгородський районний центр дитячої творчості та Ужгородська районна дитячо-юнацька спортивна школа, у яких позашкільною освітою охоплено 5320 дітей.

Необхідна увага у відділі освіти райдержадміністрації приділяється й питанням роботи з талановитими та обдарованими учнями. Для цього у загальноосвітніх навчальних закладах організовано роботу гуртків за інтересами, діють філії Малої академії наук, проводяться предметні та тематичні тижні.

У 2018 році організовано підвезення для1201 учня та 126 педагогічних працівників (100% потреби). Підвезення здійснюється до 26 навчальних  закладів  району  та,  крім  того,  для  дітей,  що  проживають  у с. Соломоново і не можуть навчатися до здобуття повної загальної середньої освіти у місцевій школі, – до загальноосвітніх шкіл №1 та №2 м. Чопа.

Потреби в організації щоденного підвезення учнів та педагогічних працівників установ освіти району забезпечуються 11 транспортними засобами.

За рахунок коштів, передбачених на реалізацію районної програми „Шкільне харчування”, за бюджетні кошти (районний бюджет) організовано гаряче харчування для учнів 1-4 класів, що не належать до пільгових категорій, учнів 5-11 класів із числа малозабезпечених та дітей учасників АТО, а також дітей із сімей, що опинилися у складних життєвих обставинах.

У ІІ семестрі 2017/2018 навчального року усіма видами харчування охоплено 3225 дітей. Із загальної кількості учнів, охоплених гарячим харчуванням, 2710 дітей – учні 1-4 класів, 495 учнів – діти соціально-незахищених категорій, 20 – вихованці дошкільного відділення Малогеєвецького НВК.

Для реалізації районної Програми „Шкільне харчування” у 2018 році заплановано 6 348 600,00 грн. Зазначені кошти надходять із місцевих бюджетів. За звітний період фактично було використано 937 374,32 грн.

Нормативний розмір видатків на харчування одного учня в день складає 12,00 грн./день, у дошкільному відділенні Малогеєвецького НВК – 20 грн.

Протягом звітного періоду придбано матеріали для проведення поточних ремонтів у закладах освіти району на суму 48 207,40 грн.

З метою належної підготовки до опалювального періоду 2017/2018 р.р. придбано радіатори та труби опалення для Середнянської ЗОШ – 50 000,00 грн. Проведено ремонт газового обладнання котельні Середнянської ЗОШ – 41 121,00 грн.