Підсумки економічного і соціального розвитку району за січень-червень 2018 року

 

 

Промисловість

Промисловими підприємствами Ужгородщини забезпечено

36,8% загальнообласного обсягу реалізованої промислової продукції (товарів, послуг)

За січень-червень 2018 року загальний обсяг реалізованої промислової продукції (товарів, послуг) збільшився на 732,9 млн. грн. у порівнянні з відповідним періодом минулого року і досяг 4306,7 млн. грн.

Якщо в цілому в області  на одну особу реалізовано промислової продукції на 9301,9 грн., то в Ужгородському районі цей показник сягнув 60273,3 грн. (у 6,5 разів більше).

На промислові підприємства Ужгородщини приходиться 39,2% загальнообласного обсягу нових замовлень, одержаних підприємствами на виробництво продукції переробної промисловості.  Протягом І півріччя 2018 року обсяг замовлень зріс у 1,6 разів і досяг 2637,8 млн. грн., 45,3% з якого приходиться на іноземні замовлення. За звітний період обсяг іноземних замовлень склав 1196,0 млн.грн., що в 1,8 разів більше аналогічного періоду минулого року.

Промисловими підприємствами району забезпечено 28,7% загальнообласного обсягу реалізованої промислової продукції за межі України. Загалом за звітний період реалізація продукції за межі країни зросла на 36,0% і склала 1524,1 млн. грн.

У структурі реалізованої промислової продукції найбільшу питому вагу складають інвестиційні товари, частка яких у загальному обсязі реалізації зросла з 55,4% до 57,1%. У порівнянні з І півріччям 2017 року обсяг реалізованих інвестиційних товарів зріс на 24,2%, енергії – на 22,1%, споживчих товарів короткострокового використання – на 15,4%, тривалого використання – в 1,7 разів, проміжного споживання – на 7,0%.

Позитивну динаміку нарощення обсягів реалізованої продукції продемонстрували:  ПрАТ «Єврокар», ТОВ «Джейбіл С.Ю.Л.», ТОВ «Ядзакі-Україна», ПАТ «Закарпаттяобленерго», ТОВ «ХІПП-Ужгород», ТОВ «Маріель», ТОВ „Максіфлекс”, ТОВ „Стеклолюкс-Ужгород”, ДП „АПФ„Леанка” та ін.

Вагома частка у загальному обсязі реалізації приходиться на підприємства машинобудування. За попередніми даними за звітний період реалізовано промислової продукції машинобудування на 2672,9 млн. грн. проти 2135,2 млн. грн. за відповідний період 2017 року. Упродовж І півріччя 2018 року обсяг податкових надходжень до бюджетів різних рівнів від діяльності підприємств склав 191,7 млн. грн., що на 32,6% більше показника аналогічного періоду минулого року. З початку року середньомісячна заробітна плата у галузі збільшилась на 31,7% і у червні досягла 15611,71  гривень.

Промисловими підприємствами ведеться робота над впровадженням новітніх високотехнологічних процесів, створенням нових видів конкурентної продукції, диверсифікацією ринків збуту тощо.

Вагома роль в розвитку вітчизняного автопрому належить заводам „Єврокар” та  „Ядзакі-Україна”. У результаті реалізації нових інвестпроектів на цих підприємствах у 2018 році очікується залучення іноземних інвестицій близько 55 млн.  дол. США та  9,1 млн. євро, що дозволить працевлаштувати 4,4 тис. працівників.

15 березня 2018 року на заводі „Єврокар” розпочалось виробництво нового кросровера SkodaKaroq. До кінця цього року передбачається випуск 628 автомобілів зазначеної марки. Незабаром з’явиться ще одна модель у цьому сегменті оновлена Fabia, завдяки чому вдасться значно наростити обсяги виробництва високотехнологічної продукції та розширити штат працівників. Загалом упродовж 2018 року на підприємстві заплановано випуск близько 7500 авто. Компанія продовжує роботу в напрямку налагодження експорту автомобілів у європейські країни.

ТОВ „Ядзакі Україна” у поточному році налагоджено виробництво електричних джгутів для автовиробників Audiта Jaguar@Landrover.

У результаті реалізації нового інвестпроекту з розширення виробництва ТОВ „Джейбіл С.Ю.Л.” планує збільшення існуючої площі заводу майже вдвічі (на додаткових 20,4 тис. кв. м.) за рахунок зведення ще однієї будівлі поряд. У кількості робочих місць це розширення додасть ще 3000 працівників.

ПрАТ „Тисагаз” запускає в дію свердловину №1 на Русько-Комарівському родовищі, що сприятиме нарощенню вітчизняного видобутку  природного газу.

ФГ „Коник”, яке спеціалізується на виробництві фруктових соків, у 2018 році здійснено перші поставки яблук до Швеції та Швейцарії, а також запустили у виробництво новий вид соків - яблучно-вишневий.

ТОВ „Максіфлекс” розпочало поставки фанери клеєної до Польщі та Угорщини.

ТОВ „Маріель” вдалось розширити асортимент та наростити обсяги виробленої продукції за рахунок поставок текстильних виробів новим чеським замовникам.

З метою пошуку потенційних партнерів для співпраці, розширення ділових контактів, ринків збуту готової продукції, нарощення експортного потенціалу регіону оновлено банк комерційних пропозицій підприємств району на 2018 рік, який розміщено на офіційному веб-сайті райдержадміністрації.

 За підсумками І півріччя 2018 року ряд підприємств допустили зменшення обсягів реалізації. Це, зокрема:

ТОВ „Тисагаз” – за технічними причинами зупинило видобуток газу;

ВП „Кам’яницький кар’єр” – завершена дія ліцензії;

ТОВ „Артіво”, ПП „Соя-Прогрес 2008” – скорочення кількості замовлень.

 

Аграрний сектор

 

 

Зростає урожайність сільгоспкультур

Великі аграрні формування покликані забезпечити потреби району в зерні, у комплексі із продукцією технічних культур, а особисті господарства населення – потреби в картоплі   в комплексі з продукцією овочевих і плодово-ягідних культур.

Під урожай 2018 року  згідно даних форми 4- СГ всіма категоріями господарств посіяно озимих зернових культур всього 7594 га, що становить 109,1 % до відповідного періоду минулого року в тому числі,   озимої пшениці посіяно 7657 га (109,0 % ), озимого ячменю посіяно 278,2 га (131 %),  окрім цього посіяно озимого ріпаку на зерно 100 га.  Виконання планових завдань посіву по озимих зернових становить 100 %.

Ярих зернових культур посіяно на площі  10 814га з них: ярої пшениці – 649,3 га, ярого  ячменю – 317,2 га,  вівса – 429 га, гречки – 139 га, кукурудзи на зерно – 9079,4 га квасолі - 201 га, технічних культур 2238,9 га в тому числі: соняшнику – 864,7 га,  сої – 1453,2 га, гірчиці – 1 га, озимого ріпаку – 100 га посаджено картоплі 3777,6 га, овочів – 1691,1 га.

Товаровиробники   в структурі посівних площ  району займають – 39,9 % це такі як: ФГ „Коник”, ПСП „Ласточка”, ТОВ „Карпатиагропродукт”, ДП  „Вино-град”, АФ „Еліта”, ДП АФ „Леанка”, ТОВ „Агро-Свобода”,  СТОВ  „Агролучки” та інші ними посіяно :  озимих зернових -  3353,2 га, ярих зернових – 4941,7 га, технічних культур – 2163,9 га, посаджено картоплі 76,4 га, овочів – 21 га. Загальна площа посіву по району складає – 26 467,9 га з них с/г товаровиробниками посіяно озимих, ярих зернових, технічних культур посаджено овочів та картоплі на площі – 10 556,3 гектара.

За оперативними даними в І півріччі 2018 року сільськогосподарськими підприємствами було придбана нова техніка,  на  суму – 3245,0 тис. грн.

Весною  2018 року на території  району сільськогосподарськими товаровиробниками   посаджено 168,96 га  молодих садів  в тому числі : ТОВ„ СТОВ Континент ” -    143 га фундука, ТОВ „Контакт Буд”– 10,45 га яблуні, ПСП „Ласточка” – 11,84 га фундука, ФГ Коник – 2,41 га  яблуні, ФГ „Ранет”- 1,26 га яблуні, ФГ „Перфект” проведено ремонт насаджень на площі – 1.5 га.

Розпорядження голови райдержадміністрації  утворена  районна комісія з питань фінансування розвитку виноградарства і садівництва, засідання якої  відбувається в 2 періоди, а саме весною до 20 червня та осінню до 20 листопада. Протягом 1 – півріччя  було проведено 3   засідання комісії, на яких були розглянуті заяви 6-ти керівників господарств про компенсацію здійснених у поточному бюджетному році витрат за такими напрямами: проведення робіт із закладанням насаджень, догляду за ними до вступу у плодоношення (проектні роботи, підготовка грунту та посадка, догляд за насадженнями, спорудження шпалери, встановлення системи краплинного зрошення.  Комісією проведені виїздні перевірки до суб’єктів господарювання для підтвердження факту виконаних робіт , складені протоколи засідань та направлені на розгляд комісії Міністерства аграрної політики та продовольства.     Попередній обсяг компенсації згідно нормативів при визначені районною комісією склав  -  6 530 тис. гривень.

З метою ефективності роботи аграрного сектору проводились та проводяться заходи щодо підвищення ефективності роботи галузі рослинництва, нарощування продовольчого потенціалу району. Для забезпечення максимального урожаю сільськогосподарських культур сільгоспвиробниками району проводився комплекс агротехнічних заходів, в тому числі внесення мінеральних добрив. Під урожай 2018 року сільгоспвиробниками району було  закуплено та внесено 1,6 тис. т. мінеральних добрив.

Старанний догляд за посівами  сільськогосподарських культур дав можливість одержати урожайність озимих зернових на зібраній площі станом на 25.07. 2018 року на рівні 34,6 ц/га в тому  числі:

Озимої пшениці зібрано на площі 3052 га, намолочено – 10 729 тонн., середня урожайність пшениці по району становить – 35,2 ц/га, а такі господарства як ФГ „Коник”, АФ „Еліта” відповідно по 43,2, 42,1 ц. з гектара, значно більше запланованої ( 33,4 ц/га).

Озимий ячмінь зібрано з площі – 278,2 га (100%) та намолочено 798 тонн урожайність якого становить  по оперативних даних 28,7 ц/га при запланованій 27,6 ц/га

В технології вирощування зернових культур проведені основні заходи інтенсивної технології, включаючи посів насінням вищих репродукцій, підживлень, доглядом за посівами та захист сільгоспкультур від комплексу шкідників, хвороб та бур’янів.

Станом на 1 липня 2018 року поголів'я ВРХ по всіх категоріях становило 6181 гол., або 76,8 % на відповідну дату 2017 р., в т.ч. корів – 3638 гол. (79,9 %). Поголів'я свиней становить 13598 гол., що складає 98,4,8 % по відношенню до попереднього року, птиці – 213,4 тис. гол. (105,1 %).

Зменшення поголів’я відбулося в основному сільгосппідприємствах району, а в ПСП„Ватра”, ПСП „Ласточка” повністю припинили вирощування худоби через  значне подорожчання кормої бази, відсутності переробних підприємств, зменшення пасовищ для ВРХ. Низькі закупівельні ціни тваринницької продукції від населення не покривають фактичних витрат на утримання ВРХ, свиней, овець.

За І- півріччя поточного року в усіх категоріях господарств вироблено 1391 тонн м'яса в живій вазі, що становить 75,7 % до відповідного періоду 2017 року; 9281 тонн молока (96,9 % по відношенню до ІІ кварталу 2017 р.); 11804,3 тис. шт. яєць (100,5 %).

З метою збереження та підвищення генетичного фонду і продуктивних якостей худоби в районі розроблена „Програма розвитку та підтримки тваринництва і птахівництва на 2016 - 2020 роки”. Під дану Програму з районного бюджету на поточний рік виділено 72,0 тис. грн., з яких на даний час використано 31,4 тис. грн. для часткового відшкодування вартості штучного осіменіння корів і телиць в особистих господарствах населення району.

Проведено нараду по підготовці та проведенні весняно-польових робіт у 2018 році з питань догляду за посівами озимої пшениці та посіву ярих культур,  проводяться консультації з керівниками господарств  з питань підготовки і проведення збору ранніх зернових культур).

 

Архітектура і містобудування

Розглянуто 26 проектів містобудівної документації

За  І півріччя 2018 року  поточного року відділом містобудування та архітектури:

розглянуто заяв щодо надання будівельних паспортів - 165 ( в тому числі надано  - 141)

розглянуто заяв щодо надання  містобудівних умов і обмежень - 31 ( в тому числі  надано - 19)

надано висновків (листів) для відведення земельних ділянок -  602

підготовлено проектів розпоряджень - 22

проведено архітектурно-містобудівних рад -5

розглянуто  звернень та скарг громадян – 34

Проект Схеми планування території Ужгородського району  розроблений  Державним  інститутом  проектування міст „Містопроектˮ (Львів) отримав схвалення  на засіданні  архітектурно-містобудівної ради  при  управлінні містобудування та архітектури Закарпатської облдержадміністрації. Проектною організацією разом із відділом  узгоджувались питання  щодо перспективного розвитку району з врахуванням  розміщення обласного центру. Після цього проект Схеми планування території Ужгородського району переданий ДП  „Український науково-дослідний і проектний інститут  цивільного будівництва „УкрНДПІ цивільбуд” для проведення державної експертизи. По результатах перевірки документації проектантом проводиться  виправлення зауважень.

Більшість генеральних планів населених пунктів району були розроблені  у період з 1967 по 1985 роки.

Починаючи з 2004 року розроблені генплани с.Минай, с.Соломоново, с.Гута, с.М.Селменці, мікрорайону «Горяни» с.Великі Лази, ПДП центральної частини смт.Середнє.

У 2013 році рішеннями сесії Середнянської селищної,  сільських рад існуючі генеральні плани, термін дії яких закінчився, а перспективні завдання розвитку не повністю реалізовані, визнані придатними для подальшого використання.

Проте, враховуючи зміни у соціально-економічних відносинах, нормативно-правовій базі, розроблення (оновлення) містобудівної документації є дуже актуальним.

У період з 2011 до 2018 року відповідно до чинного законодавства  розроблені (оновлені) генеральні плани (М 1:5000):  с.Ратівці, с.Невицьке, с.Сторожниця, с.Оноківці, с.Гайдош,  с.Лінці, с.Кибляри, с.Оріховиця, с.Холмок (М 1:2000); та генеральні плани поєднані з детальними планами (М1:2000)  с.Ярок, с.Стрипа, с. Концово, с.Довге Поле, с.Нижнє Солотвино, с.Руські Комарівці, с.Дубрівка.

Із 65 населених пунктів району тільки два села  Кінчеш та Барвінок не мають затверджених генеральних планів.

Проект генерального плану с.Худльово  розглянений на засіданні містобудівної  ради  при відділі містобудування та архітектури райдержадміністрації. Проходить процедуру громадського обговорення. Продовжуються роботи з розроблення генеральних планів с.Барвінок та с.Розівка.

Проекти генерального плану с.Кінчеш та с.Коритняни подані на розгляд архітектурно-містобудівної ради при управлінні містобудування та архітектури Закарпатської обласної держадміністрації.

Прийняті рішення про розроблення генеральних планів с.Пацканьово,  с.Минай.

З метою уточнення положень генеральних планів населених пунктів, планувальної структури та функціонального території, відведення земельних ділянок  розроблено  45 детальних планів територій, в тому числі,  14 за межами населених пунктів.

На засіданнях містобудівних радах розглянуто26 проектів містобудівної документації.

Прийнято участь у  громадських слуханняхпообговоренню проектів детальних планів території різних об’єктів.   

На  виконання  розпорядження  голови Закарпатської обласної державної адміністрації  11.09.2017 № 469 «Про обласну  постійно діючу комплексну робочу групу із забезпечення надійності та безпеки експлуатації об’єктів соціальної інфраструктури, а також будівель адміністративного призначення» відділ у складі комісії  проводив обстеження об’єктів соціальної інфраструктури населених пунктів району. За результатами проведених обстежень було  визначено об’єкти що потребують обстеження  технічного стану щодо надійності та безпеки їх експлуатації. З метою проведення вищезазначеного обстеження, відділом містобудування та архітектури  розроблена Програма щодо обстеження технічного стану об’єктів соціальної інфраструктури та будівель адміністративного призначення на території Ужгородського району на 2018-2019 роки, яка  схвалена розпорядженням голови райдержадміністрації 11.06.2018 №264 та  затверджена двадцять четвертою сесією сьомого скликання Ужгородської районної ради від 12.07.2018 № 396.

Відділом регулярно ведеться інвентаризація розробленої містобудівної документації на паперових та електронних носіях з метою створення електронної бази   містобудівного кадастру. Ведуться роботи із створення електронного реєстру топогеодезичного знімання та проектної документації.

Відповідно    до    листа    Закарпатської    облдержадміністрації  05.02.2013 № 490/06-11  відділ регулярно  веде моніторинг  будівництва об’єктів промислового  виробництва   та  інженерно-транспортної   інфраструктури.

Також, відповідно  до   листа   Закарпатської  облдержадміністрації  03.04.2013 № 06-17/924 відділ  веде моніторинг  залучення і використання коштів пайової участі у розвиток інфраструктури населених пунктів.

Відділ бере участь у роботі комісії з розгляду  звернень з питань містобудування  та раціонального використання земель за межами населених пунктів на території району та постійно діючої комісії з реалізації районної цільової програми «Власний дім» на 2016-2020 роки.

Сільським радам регулярно надаються роз’яснення стосовно розроблення містобудівної документації, порядку проведення громадських слухань, прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів з врахуванням положень Закону України „Про регулювання містобудівної діяльності”.

На виконання статей 17 і 19 Закону України „Про регулювання містобудівної діяльності” , Закону України „Про доступ до публічної інформації", а також відповідно до листів Закарпатської облдержадміністрації 16.06.2014 № 06-17/1127,   01.08.2014, № 06-17-1504, 03.10.2014 № 4381/06-11 Середнянській селищній, сільським радам надається інформаційна допомога щодо забезпечення доступу громадськості до містобудівної документації на місцевому рівні.

Актуальним питанням залишається фінансування Середнянською селищною і сільськими радами розроблення (оновлення) генеральних планів.

Адже, Згідно Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» генеральні плани повинні розроблятися на  актуалізованій картографічній основі в цифровій формі, як просторово орієнтованій інформації в державній системі координат на паперових та електронних носіях; з урахуванням даних земельного кадастру.

З метою вирішення питань забудови, надання містобудівних умов та обмежень, відведення земельних ділянок, в першу чергу, вважаємо необхідним розробку генпланів смт.Середнє, с.Велика Добронь. А також таких населених  с.Часлівці, с.Сюрте, с.Тийглаш, де генеральні плани були розроблені до поділу сільських рад.

 

 Торгівля та послуги

Матеріально-технічна база торгівлі району нараховує 55 об’єктів роздрібної торгівлі, з них 41 магазин торгівельною площею 6084 кв.м. та 14 напівстаціонарних об’єктів торгівлі

Загальний обсяг роздрібного товарообороту підприємств торгівлі за січень-березень 2018 року склав 216,6 млн. грн., що становить 77,7 відсотків у порівняних цінах до показника відповідного періоду 2017 року. Спад роздрібного товарообороту відбувся за рахунок того, що автозаправочні комплекси ТОВ „Медін Компані” та ТОВ „МЕЛОНІ” (с. Тарнівці) об’єдналися в ТОВ „ЄЛІЗІУМ СТАР” і змінили основний вид діяльності за КВЕДом, який не підлягає під критерії торгівлі.

Загальний обсяг оптового товарообороту підприємств торгівлі за  січень-березень 2018 року склав 171,0 млн. грн., що становить 120,8 відсотків до показника відповідного періоду 2017 року.

Обсяг від реалізації послуг за  січень-березень 2018 року склав 94,4 млн. грн., що становить 133,7 відсотків до показника відповідного періоду 2017 року.

 

Інвестиційне співробітництво

 

 Розвиток зовнішньоекономічних відносин і широке залучення інвестиційного капіталу є важливим стратегічним напрямком розвитку економіки району.

Інвестиційний клімат  в районі, як і по Україні в цілому навіть в умовах нинішньої соціально-економічної та воєнно-політичної кризи починає поступово відновлюватись.

Так, за даними Головного управління статистики у районі загальний обсяг прямих іноземних інвестицій, залучених в економіку району станом на 01.04.2018р. становить  113,8 млн.дол.США,  що складає 33,9 % до загальнообласного показника. Абсолютний приріст прямих іноземних інвестицій до початку року склав 4,0 млн.дол.США. Обсяг залучених інвестиційних ресурсів на одну особу складає 1627,0 дол.США при середньому по області  267,6 дол.США.

Інвестиції спрямовуються у вже розвинені сфери економічної діяльності. Найвагомішу частку усіх прямих інвестицій, що надійшли в економіку району, спрямовано у промисловий сектор зокрема,    найбільше коштів залучено ТОВ „Джейбіл-Україна”, ТОВ „Ядзакі-Україна”  для розширення своїх виробничих потужностей та  завод „Єврокар” .

 

Зовнішньоекономічна діяльність

 

За січень-березень 2018 року обсяг експорту товарів  суб’єктами зовнішньоекономічної діяльності району зріс на 34,8% і склав 129,3  млн. дол. США (29,9 %  до загальнообласного обсягу),  обсяг імпорту збільшився на 69,2% і досяг 155,0 млн. дол. США (40,7% до загальнообласного показника). Від’ємне сальдо зовнішньоторговельного обороту становить 25,7 млн. дол. США.

За  І півріччя 2018 року обсяг експорту послуг  суб’єктами господарської діяльності Ужгородського району склав 28,3  млн. дол. США (зріс 42,5%), імпорту – 2,7 млн.дол.США(зменшився на 54,8%). Додатне сальдозовнішньої торгівлі послугами  за січень-червень 2018 року склало 25,6 млн.дол.США.

 

Житлово-комунальне господарство

Здійснюється контроль за збором та вивезенням ТПВ і станом місць їх видалення

Згідно наказу від 23.03.2017 №57 „Про затвердження Порядку розроблення, погодження та затвердження схем санітарного очищення населених пунктів”, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 квітня 2017 року № 505/30373,  яким визначено єдині вимоги до порядку розроблення, погодження та затвердження схем санітарного очищення населених пунктів органами місцевого самоврядування  району були розроблені, погоджені та затверджені схеми санітарного очищення населених пунктів району.

Збирання та вивезення твердих побутових відходів від населення та суб‘єктів господарської діяльності в районі здійснюють три державних  комунальних підприємства (ДКП „Комунальне господарство” с. Кам’яниця, ДКП „Комунальне господарство” с. Оноківці, КП „Еко-сервіс” с. Невицьке), ПП „Сані” та ТОВ „АВЕ Ужгород” згідно укладених договорів. ТОВ  „АВЕ Ужгород” не використовує самостійно сміттєзвалище, а передає тверді побутові відходи комунальному підприємству „КАТП 072801”, за що згідно тарифу сплачує кошти. Полігон належить місту Ужгороду, а знаходиться на землях Баранинської сільської ради.

Станом на 01.07.2018 ТОВ „АВЕ Ужгород” укладені договори на надання послуг із збирання та вивезення твердих побутових відходів з населенням (по дворогосподарствах) та юридичними особами наступних сільських рад: Галоцька, Коритнянська, Паладькомарівецька, Соломонівська, Сюртівська, Часлівецька, Яроцька, Тарнівецька, Холмківська, Тийгласька, Дубрівська, Пацканівська, Великогеєвецька, Киблярівська, Худлівська,  Сторожницька, Руськокомарівецька та Середнянська селищна.

Роботи по укладанню договорів з іншими сільськими радами продовжуються.
Разом з тим, на території району діють паспортизовані сміттєзвалища, зокрема:

  1. Великодобронська    сільська    рада,   с. В. Добронь,      вул. Ангори,1 (біля цегляного заводу);
  2. с. Тисаагтелек, ур. „Мезирет”.

Дані сільські ради заключили договір на надання послуг із збирання та вивезення твердих побутових відходів з ПП „Сані”.

У трьох сільських радах послуги із збирання та вивезення твердих побутових відходів надаються комунальними підприємствами, а саме:

-  Кам’яницька       сільська       рада  -    ДКП        „Комунальне       господарство”  с. Кам’яниця;

-  Оноківська сільська рада – ДКП „Комунальне господарство” с. Оноківці;

-  Невицька сільська рада – КП „Еко-сервіс” с. Невицьке.    

Єдиним шляхом видалення відходів у районі є їх розміщення на сміттєзвалищах.

Роздільний    спосіб    збирання    відходів   запроваджено   в с. Минай з 01.05.2017.

Завод по переробці вторинних відходів відсутній.

У районі вживаються заходи щодо забезпечення повної оплати за спожиті бюджетними установами і населенням  електроенергію та природний газ.

Для активізації роботи по зменшенню росту заборгованості за надані житлово-комунальні послуги, головам селищної та сільських рад, керівникам комунальних підприємств району рекомендовано посилити контроль та забезпечити надання житлово-комунальних послуг  відповідної якості, а також запровадити інформаційні та інші впливові заходи, направлені на ліквідацію заборгованості за спожиті енергоносії та надані житлово-комунальні послуги місцевому населенню.

Керівникам державних комунальних підприємств району рекомендовано посилити претензійно-позовні роботи із неплатниками комунальних послуг.

Станом на 01.07.2018 бюджетними установами ( відділами: освіти, молоді та спорту, охорони здоров’я та культури) оплату за спожиті енергоносії здійснено в повному обсязі.

 

Транспорт та інфраструктура

 

З метою виконання завдань по проведенню ремонтів районних автомобільних доріг та використання коштів субвенції з державного бюджету розпорядженням голови райдержадміністрації 19.04.2018 №162 „Про районну програму розвитку місцевих автомобільних доріг загального користування на період 2018-2020 років” схвалено районну програму розвитку доріг. Рішенням 23 сесії 7 скликання Ужгородської районної ради від 27.04.2018 №391 Програму було схвалено та виділено кошти у розмірі 500,0 тис. грн. для виготовлення проектно-кошторисної документації на проведення робіт із капітального ремонту 7 одиниць районних автомобільних доріг загального користування місцевого значення. На 4 автодороги виготовлено проектно-кошторисну документацію та проведено експертизи проектів, на 3 дороги замовлено проекти, які знаходяться в стадії виготовлення.

Станом на червень 2018 райдержадміністрацією, селищною та сільськими радами замовлено та проектними підприємствами виготовлено проектно-кошторисну документацію на проведення капітального ремонту 9 одиниць районних автомобільних доріг загального користування місцевого значення (додатки до довідки).

Розпочато ремонтні роботи по капітальному ремонту автомобільної дороги (Київ-Чоп)-Ратівці-Малі-Геївці. Використано 550,0 тис. грн..

Проведено відповідну тендерну процедуру закупівлі робіт та послуг на проведення капітального ремонту районної автомобільної дороги Тийглаш-Руські Геївці-Малі-Геївці, визначено переможцем ТОВ „ЄВРОДОР-СІТІ”, укладено договір, розпочато роботи.

 Розпочато відповідну тендерну процедуру закупівлі робіт та послуг на проведення поточного середнього ремонту районних автомобільних доріг, а саме: об’їзд с.Глибоке; Лінці-Кібляри; Лінці-Гайдош; Тисаагтелек-Мала Добронь.

Враховуючи завантаженість проектних підприємств планується завершення робіт по виготовленню проектно-кошторисної документації на проведення капітального ремонту районних автомобільних доріг загального користування місцевого значення до 15.08.2018.

Станом на червень 2018 сплановано виділення коштів в розмірі 37123,3 тис. грн. на проведення ремонту доріг та виготовлення ПКД, а саме:

1. Субвенція з державного бюджету – 10600,0 тис. грн.;
2. обласного бюджету - 270,0 тис. грн.;
3. з районного бюджету - 8931,5 тис.грн.;
4. З бюджетів селищної, сільських рад – 17321,8 тис. грн.

Крім того за рішенням останньої сесії Ужгородської районної ради з районного бюджету додатково було виділено кошти на проведення робіт по ремонту автодоріг в сумі 8402,7 тис. грн. Роботи розпочато у Сторожницькій, Тарнівецькшй, Ірлявській сільських радах

Основні проблеми, що виникли під час використання виділених коштів та організації проведення дорожніх ремонтних робіт:

- частково передана документація (паспорти автодоріг, паспорти автомобільних мостів, схеми безпеки руху) на автомобільні дороги до райдержадміністрації, що при виготовленні проектно-кошторисної документації потребує додаткових витрат часу;

- наявна документація (паспорти автодоріг, паспорти автомобільних мостів, схеми безпеки руху) на автомобільні дороги з якої виготовляються ксерокопії застаріла, часто не відповідає дійсності. До паспортів автодоріг не внесені зміни за роки експлуатації. Відсутні відмітки про проведенні капітальні ремонти. Виникає необхідність частого уточнення характеристик доріг що в свою чергу збільшує час на виготовлення проектно-кошторисної документації;

- завантаженість підприємств що проводять роботи по виготовленню проектно-кошторисної документації та її експертизи, що не дозволяє в короткі терміни виготовити необхідну документацію;

- після виготовлення проектно-кошторисної документації, великий проміжок часу займає тендерна процедура. ЇЇ проведення потребує додаткових знань та відповідних фахівців;

- тендерна процедура проводиться на усю вартість що зазначена у проектно-кошторисній документації, а кошти що виділяються у 2018 році на порядок менші. Уклавши договір, це не дозволяє виконати авансову оплату ремонтних робіт що складає 30% від загальної вартості. Виникає необхідність укладання додаткових угод по оплаті. Не усі підрядники погоджуються на такі умови;

- низький рівень знань посадових осіб сільських рад (сільський голова, головний бухгалтер, юрист), щодо порядку використання державних коштів, організації виконання ремонтних робіт та контролю якості;

- відсутність необхідної кількості підрядників для виконання робіт;

- відсутня необхідна кількість техніки та працівників у підрядників, які уклали договори, що не дає їм змоги виконувати вчасно роботи на усіх об’єктах. Існує певна черговість виконання робіт;

- недостатня кількість матеріалів для виконання робіт.

 

Виконання бюджету

 

До зведеного бюджету за січень-червень 2018 року по Ужгородському району мобілізовано збору в сумі 246,5 млн.грн., що становить 124,3 %від фактичних поступлень відповідного періоду 2017 року.

До Державного бюджету за січень-червень 2018 року по Ужгородському району мобілізовано збору в сумі 92,0 млн.грн., що становить 116,5 %  від фактичних поступлень відповідного періоду попереднього року.

 

Місцеві бюджети району

Надходження платежів до загального фонду збільшились на 5,1 %

Надходження платежів до спеціального фонду зросли на 16,9 %

Доходи місцевих бюджетів району по загальному і спеціальному фондах, включаючи офіційні трансферти (дотацію та субвенції з Державного та місцевих бюджетів) за І півріччя 2018 року становлять 439 449,9 тис.грн., що складає 55,9 % виконання  плану затвердженого на рік з урахуванням змін (785 857,2 тис.грн.). Загальна сума поступлень дохідної частини зведеного бюджету району у ІІ кварталі 2018 року зросла у порівнянні з фактичними поступленнями І кварталу на 17,2 %.

Основним бюджетоутворюючим податком, питома вага якого становить 62,1 % від усіх надходжень загального фонду зведеного місцевого бюджету є  податок та збір на доходи фізичних осіб. Податок та збір на доходи фізичних осіб по зведеному бюджету району за І півріччя 2018 року  виконано на 107,5 % (при плані – 78 563,9 тис.грн. надійшло – 84 472,8 тис.грн.). Поступлення вказаного податку у ІІ кварталі 2018 року зросли у порівнянні з фактичними поступленнями І кварталу на 18,2 %.

Другим по питомій вазі у загальній сумі надходжень зведеного місцевого бюджету району залишається акцизний податок з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів.

За І півріччя 2018 року фактично поступило до сільських та Середнянського селищного бюджетів всього акцизного податку у сумі 18 826,6 тис.грн., при плані 19 085,9 тис.грн., що становить 98,6 % недовиконання або до плану недопоступило 259,3 тис.грн. Одною з причин  є зменшення обсягів  реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів.

Плати за землю за І півріччя 2018 року  надійшло 13 638,6 тис.грн. при  плані 11 499,2 тис.грн., що складає 118,6 % виконання  або понад план надійшло 2 139,4 тис.грн., в основному за рахунок поступлень від плати за землю від фізичних осіб.

Фактичні надходження єдиного податку за І півріччя 2018 року становлять 16 061,4 тис.грн. при плані – 14 340,2 тис.грн.,  перевиконання склало 112,0 % або понад план поступило 1 721,2 тис.грн. За усіма видами надходжень єдиного податку також спостерігається перевиконання запланованих показників.

Загальна сума поступлень плати за надання інших адміністративних послуг за І півріччя 2018 року становить 1 050,7 тис.грн., з яких  1019,9 тис.грн надійшли до бюджету Оноківської сільської ради. Це кошти, які надходять від відділення державної карантинної інспекції на території  Оноківської сільської ради.

До загального фонду  місцевих бюджетів Ужгородського району за   І півріччя 2018 року  надійшло платежів у сумі  136 109,2  тис.грн., при  плані на звітний період  – 126 078,8 тис.грн., що складає 108,0 % виконання, понад план поступило платежів у сумі 10 030,4 тисяч гривень. Сума поступлень дохідної частини загального фонду зведеного бюджету району за ІІ квартал 2018 року зросла у порівнянні з фактичними поступленнями І кварталу на 12,7% або на 8 110,9 тис.грн.

Із 30 місцевих бюджетів району  5 сільських бюджетів не виконали планові показники за доходами загального фонду. Серед яких виконання менше 85% плану на І півріччя 2018 року спостерігається за Есенським сільським бюджетом (76,2 % виконання) або недоотримано 79,5 тис.грн., у зв’язку із недопоступленням  земельного податку з юридичних осіб та єдиного податку з фізичних осіб, Дубрівським сільським бюджетом (82,6% виконання) або недоотримано 239,3 тис.грн., у зв’язку із недопоступленям акцизного податку, Кам’яницьким сільським бюджетом (83,1 % виконання) або недоотримано 327,7 тис.грн., у зв’язку із невиконанням  показника по земельному податку та орендній платі за землю з юридичних осіб. Одною з причин невиконання Есенською та  Кам’яницькою сільськими радами надходжень є встановлення з 1 січня 2018 року особливостей оподаткування платою за землю земельні ділянки надані для залізниць у межах смуг  відведення у розмірі 25% податку, що сплачувався у попередньому бюджетному періоді.

Відповідно до пункту 7 статті 78 Бюджетного кодексу України вказаним сільським радам, листом фінансового управління райдержадміністрації від 16.07.2018 № 03-12/430, було рекомендовано,  вжити заходи щодо дотримання ними бюджетного законодавства в частині внесення змін у розпис загального фонду місцевих бюджетів.

До спеціального фонду  місцевих бюджетів Ужгородського району, за І півріччя 2018 року, надійшло платежів (без врахування власних надходжень бюджетних установ) в сумі 5 309,9 тис.грн., при  уточненому плані на рік  3 487,8 тис.грн. Перевиконання зведеного річного затвердженого показника наявне внаслідок поступлень до бюджету розвитку протягом І півріччя 2018 року, а саме: від продажу земельних ділянок (при уточненому плані на рік 2599,6 тис.грн. фактично надійшло 4 104,4 тис.грн.), незаплановані поступлення надійшли до  Великогеївської та Невицької сільських рад у загальній сумі 1 160,6 тис.грн. Також, надходженнями коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населених пунктів (при плані на рік – 10,0 тис.грн., фактично надійшло 82,3 тис.грн.), незаплановані кошти надійшли по Оноківській, Холмківській та Коритнянській сільських радах у сумі 76,5тис.грн.

З метою якісного виконання місцевих бюджетів усіх рівнів протягом 2018 року розпорядженням голови райдержадміністрації від 05.03.2018 № 86 „Про підсумки виконання місцевих бюджетів району за 2017 рік”, головам сільських та Середнянської селищної рад, рекомендовано забезпечити протягом 2018 року належний контроль за динамікою податкового боргу та спільно з органами державної фіскальної служби проводити відповідну роботу щодо скорочення податкового боргу за платежами до відповідного місцевого бюджету.

Протягом І півріччя 2018 року  фінансове управління райдержадміністрації, щомісячно, отримує від департаменту фінансів Закарпатської облдержадміністрації  аналіз заборгованості за податковими зобов’язаннями платників по платежах місцевих бюджетів. Вказана інформація була доведена до органів місцевого самоврядування району листом фінансового управління 05.03.2018 року №03-12/130 для проведення аналізу податкової заборгованості у розрізі платників та вжиття відповідних заходів щодо скорочення боргу.

Фінансове управління райдержадміністрації, листом 05.03.2018 № 03-12/131 зверталась до Головного управління державної фіскальної служби України у Закарпатській області про надання інформації в розрізі платників Ужгородського району, за якими рахується податковий борг(недоїмка) за платежами до відповідних місцевих бюджетів. Згідно отриманої відповіді (лист Головного управління державної фіскальної служби у Закарпатській області 12.03.2018 №326/9/07-16-17-00-12), вказану інформацію не надано відповідно до підпункту 17.1.9 пункт 17.1 статті 17 та статті 21 Податкового кодексу України.

При виконанні місцевих бюджетів керівників районних бюджетних установ зобов’язано, а органам місцевого самоврядування рекомендовано, дотримуватись вимог статей 13, 23, 48 та 51 Бюджетного кодексу України щодо взяття розпорядниками бюджетних коштів зобов’язання за спеціальним фондом бюджету виключно у межах відповідних фактичних надходжень до спеціального фонду бюджету та здійснення фактичних видатків на заробітну плату, включаючи видатки на премії та інші види заохочувальних винагород, матеріальну допомогу лише у межах фонду заробітної плати, затвердженого для бюджетних установ у кошторисах. Райдержадміністрацією вживалися всі необхідні заходи щодо проведення у першочерговому порядку розрахунків за захищеними статтями видатків загального фонду районного бюджету. Кредиторської заборгованості за захищеними статтями видатків станом на 01.07.2018 року немає.

 

Соціальний захист та стан ринку праці

Планові показники по надходженню коштів виконано на 124,4% 

Протягом 2018 року управління соціального захисту населення Ужгородської райдержадміністрації здійснювало заходи по нарахуванню і виплаті соціальних допомог, субсидій, пільг та вдосконаленню соціально-трудових відносин з врахуванням змін у законодавчих актах.

Аналіз розміру оплати праці по Ужгородському району показав, що середня заробітна плата за січень - березень 2018 року складає 7867,00 грн.

Станом на 29 червня 2018 року в Ужгородському районі заборгованість з виплати заробітної плати серед економічно активних підприємств наявна на ДП «Великолазівський» в сумі 354,0 тис.грн.

Протягом 2018  року проведено 1 засідання комісії з питань погашення заборгованості з виплати заробітної плати, пенсій, стипендій, інших соціальних виплат та податкового боргу. Заслухано керівника ДП «Великолазівський» по питанню погашення заборгованості з виплати заробітної плати. У ході вжитих заходів відбулось зменшення заборгованості із виплати заробітної плати на суму 30,0 тис. гривень.

Згідно проведеної звірки даних з Ужгородською МДПІ легалізовано 5 найманих працівників. У забезпеченні реалізації державної політики у сфері оплати праці проаналізовано перелік 15 підприємств, на яких наймані працівники отримували заробітну плату у розмірі менше встановленого мінімального рівня. На засіданні робочої групи з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення заслухано керівників 4 підприємств, на яких наймані працівники отримували заробітну плату у розмірі менше встановленого мінімального рівня. Причиною недотримання мінімального розміру середньомісячної заробітної плати є робота працівників в умовах неповної зайнятості.

Станом на 01.07.18 в районі нараховуються 559 діючих підприємств, організацій та установ, з них доцільним укладання колективних договорів є на 537 (де є наймані працівники). З наростаючим підсумком колективні договори укладені на 356 підприємствах, установах та організаціях, що складає 66,3 % від доцільного.

Діяльність Ужгородського об’єднаного управління Пенсійного фонду України Закарпатської області

Діяльність Ужгородського об’єднаного управління Пенсійного фонду України Закарпатської області за звітний період спрямовувалась на забезпечення стабільного фінансування та своєчасної виплати пенсій, подальшого реформування пенсійної системи, покращення якості обслуговування громадян.

Упродовж 6 місяців 2018 року до бюджету управління надійшло 3840,9 тис.грн.

За додатковими ставками при плані 11100,8 тис. грн., надійшло  10303,0 тис. грн. або 92,8% планового показника.

Забезпечено своєчасну і в повному обсязі виплату пенсій 42824 пенсіонерів, в тому числі 16 530 пенсіонерам, які проживають на території Ужгородського району. Загальний обсяг видатків на виплату пенсій громадянам, які проживають на території Ужгородського району склав 206,4 млн. грн.

Станом на 01.07.2018 заборгованість  до  Ужгородського  об’єднаного  управління  Пенсійного  фонду  України  по  Ужгородському  районі  зі  страхових  внесків  складає  965,7тис. грн.  В  порівнянні  до  01.01.2018  заборгованість  зменшилася  на  2,9тис. грн. Боргують до Пенсійного фонду по Ужгородському району 11 платників ( 4 юридичних осіб та 7 фізичних осіб).

Перебувають у процесі банкрутства 3 платники на суму 847,3 тис.грн.:

  1. АПК «Ужгородський» - 673,4 тис.грн.
  2. ДП «Червона Зірка» - 172,9 тис.грн.
  3. ПП Путієва Ю.Г. – 1,0 тис.грн.

Дієвий статус боргу 8 платників на суму 118,4 тис.грн.:

  1. ДП «Великолазівський» - 62,4 тис.грн.
  2. РБД «Райспоживспілки» - 45,7 тис.грн.

Борг по відшкодуванню  пільгових  пенсій  станом на 01.07.2018   становить  952,9 тис. грн. по 6 платниках.  В  порівнянні  до  01.01.2018 заборгованість  збільшилась  на  87,0 тис. грн.

Найбільшими боржниками по відшкодуванню пільгових пенсій є:

  1. ДП «Червона Зірка» - 335,3 тис.грн.
  2. АПК «Ужгородський» - 165,5 тис.грн.
  3. ДП «Великолазівський» - 126,8 тис.грн.
  4. ПАТ Ужгородська ПМК  «Агробуд» - 158,5 тис.грн.

Основними  проблемними  питаннями  є

-         наявність  заборгованості  підприємств ,  установ ,  організацій  зі  сплати  страхових  внесків  до  Пенсійного  фонду,  зокрема  державних  підприємств,  частка  державної  власності  в  яких  не  менша  25 %.  Також  наявність  боргу  по  відшкодуванню  пільгових  пенсій  державними  підприємствами ,  що  перешкоджає  основному  завданню  Управління - збирання  та  акумулювання  коштів  з  метою  своєчасності  виплати  пенсій  громадянам;

-         уповільнення  темпів  самофінансування  пенсій,  причинами  якої  є  низький  рівень  заробітної  плати  ( більшість  найманих  працівників  отримує  заробітну  плату  рівну  мінімальній).

Протягом   І півріччя 2018 року за сприяння районного центру зайнятості роботу отримали 441 громадянин

 Станом на 30.06.2018 на обліку в Ужгородському районному центрі зайнятості перебувало 183 особизістатусом безробітного. Отримують допомогу з безробіття 134 особи. З початку року на обліку перебувало 395 осіб зі статусом безробітного, з яких у 2018 році звернулось  227 осіб. Знайшли роботу 112 осіб зі статусом безробітного.

Проблемою залишається працевлаштування безробітних передпенсійного віку та осіб з інвалідністю.

  За звітний період працевлаштовано 33 особи, які потребують соціального захисту від безробіття, з них 87,9% приходиться на осіб передпенсійного віку.

У районному центрі зайнятості налагоджений облік інвалідів для їх працевлаштування згідно висновку МСЕКу. Створено куток інвалідів, в якому розташована інформація щодо можливості соціальної реабілітації, працевлаштування і професійного навчання. Проведено 6 тематичних семінарів для інвалідів. З початку року на обліку перебував 21 інвалід, з яких 5 працевлаштовані.

   За  січень-червень цього року знято з реєстрації 52трудових договори між фізичною особою – роботодавцем та найманими працівником.

Проведена  робота з укладання договорів на організацію та проведення оплачуваних громадських робіт та тимчасових робіт, які мають суспільно – корисний характер та по їх розгортанню, для безробітних, які перебувають на обліку в центрі зайнятості.

 За І півріччя 2018 року для організаціїгромадських робіт та тимчасових робіт Ужгородським районним центром зайнятості укладено 5 договорів з роботодавцями, відпрацювало 50 осіб.

   За направленням Центру проходило професійне навчання 40 осіб. Всього надано послуг 4802, в тому числі: профінформаційних – 2946, профконсультаційних – 1811.

  Спільно з облвійськоматом для працевлаштування безробітних за військовими професіями, в фойє центру зайнятості розміщено стенд з матеріалами по контрактній військової службі, включаючи перелік вакантних посад по конкретним військовим частинам, на семінарах демонструються рекламні відеофільми з вказаної тематики.  Проводяться спільні з військоматом семінари для військовозобов´язаних, що сприяє проведенню мобілізаційних заходів. Проведено 6 семінарів за участю 44 безробітних. У приміщенні Ужгородського РЦЗ створено робоче місце представника Ужгородського ОМВК для укладення контракту на військову службу.

  У ЗОШ району проведено 60 профорієнтаційних уроків з учнями випускних класів, в яких взяли участь 1012 учнів.

  У 9 ЗОШ району для учнів встановлено та налагоджено експлуатацію програмно – апаратних комп’ютерних комплексів „Профорієнтаційний термінал”.

Одноразова допомога з безробіття на розвиток власної справи надавалась 1 безробітному-учаснику АТО.

Відбулось 80 робочих зустрічей керівництва РЦЗ з керівниками підприємств району, у т.ч. ринкоутворюючих з проблем збереження кадрів в умовах економічної нестабільності, запобігання масовому вивільненню працівників, комплектування кадрами та підготовки кадрів, з керівниками Фонду соціального страхування та податкової інспекції з питань взаємодії у легалізації зайнятості.

Проведені наради з головами сільських та Середнянської селищної ради з питань змін законодавства, по співпраці з центром зайнятості щодо створення робочих місць, організації та проведення оплачуваних громадських робіт. Проведено ряд робочих зустрічей з головами сільських рад по поглибленню взаємодії з службою зайнятості.

У районі забезпечується призначення та виплати в повному обсязі державних соціальних допомог

Надається 12 видів пільг 15,2 тис. громадянам району на основі чинних законів та інших нормативних актів

Для розв`язання проблем соціального захисту інвалідів, ветеранів війни та праці, громадян похилого віку та інших осіб, які потребують підтримки, в районі здійснюються заходи по соціально-медичному забезпеченню, побутовому обслуговуванню, забезпеченню засобами реабілітації та пересування, наданню матеріальної допомоги та інше. В Ужгородському районі зареєстровано 3073 інвалідів різних груп. Безкоштовними санаторно – курортними путівками забезпечено 8 чоловік, 15 інвалідів пройшли реабілітацію в Виноградівському відділенні обласного центру комплексної реабілітації інвалідів та дітей-інвалідів. 33 інвалідів забезпечені протезами та 26 ортопедичним взуттям.

Протягом січня - червня 2018 року контингент одержувачів соціальних допомог  становить 5242 чоловіка. Загальна сума нарахувань 63,0 млн.грн. Допомогами скористались 5223 сімей з дітьми, сума виплат склала 41,3 млн.грн.. 435 малозабезпечених сімей отримали державну соціальну допомогу на 11,0 млн.грн.; 721 особа отримала державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам на суму 7,7 млн.грн. (100% від кількості звернень).

Станом на 01.07.2018 субсидіями на житлово-комунальні послуги скористались 727 сімей за новим порядком відповідно до Постанови КМУ №329 від 27.04.2018 року. На тверде паливо та скраплений газ звернулись за призначенням субсидій  442 сім’ї (призначено субсидію на тверде паливо 396 сім’ям, отримали-246 сім’ї, 46- розраховано субсидію в сумі 0,00 грн. (субсидія не призначена у зв`язку з тим, що частка середньомісячного сукупного доходу сім`ї перевищує розмір плати за житлово-комунальні послуги в межах норм споживання).

В районі функціонує 6 будинків сімейного типу та 3 прийомні сім`ї, де виховується 43 дітей. Призначено та виплачено допомогу батькам-вихователям та дітям – сиротам  на загальну суму 1,0 млн. грн.

В Єдиному державному реєстрі осіб, які мають право на пільги перебуває на обліку 185 постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Через управління надається 12 видів пільг 15,2 тис. громадянам району на основі чинних законів та інших нормативних актів. Це зокрема, 753 ветеранів війни, 1,6 тис. ветеранів праці, 185 ветеранів військової служби та органів внутрішніх справ, 3 реабілітованих громадян, 313 пенсіонерів бюджетних установ (освіта, охорона здоров`я, культура), 4,0 тис. дітей війни, 821 багатодітних сімей.

Нараховано пільг на оплату житлово-комунальних послуг 3040 пільговикам на суму 5944,8 тис.грн., готівка на придбання твердого палива 89 пільговикам на суму 121,8 тис. грн. і скрапленого газу 32 пільговикам на суму 4,3 тис. грн.

 На даний час в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги перебувають на обліку 821 багатодітна сім`я та 2360 дітей з багатодітних сімей.

Відповідно до п. 18 протокольного рішення Центру допомоги учасникам антитерористичної операції інформуємо, що в управлінні соціального захисту населення райдержадміністрації станом на 01.07.2018 року перебуває 370 учасників бойових дій в зоні проведення антитерористичної операції. Всі вони внесені в Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги та користуються пільгами відповідно до чинного законодавства.

Станом на 01.07.2018 року  проведено анкетування 209 учасників бойових дій, що отримали статус в результаті участі в антитерористичній операції, членів сімей загиблих військовослужбовців, інвалідів війни та учасника війни.

14 учасників бойових дій, які перебували в зоні проведення АТО, будинки яких не газифіковані, отримали готівку на придбання твердого палива та скрапленого газу.

На виконання заходів Програми «Турбота» за  2018 рік:

1. Надання допомоги 65 громадянам району, які досягли 90 річного і більше віку   на загальну суму 16 250,00 грн.

2. Надання допомоги 62 учасникам бойових дій на території Афганістану на загальну суму 124 000,00 грн.

3. Грошова допомога 205 малозабезпеченим громадянам на загальну суму 102 500,00 грн.

4. Одноразова допомога 5 учасникам АТО на загальну суму 5 000,00 грн.

5. Одноразова допомога 16 дітям – інвалідам (група А) на загальну суму 80 000,00 грн.

6. Допомога 18 важкохворим громадянам на лікування, протезування, придбання імплантів, проведення оперативних втручань на загальну суму 210 000,00 грн.

7. Надання грошової допомоги 140 громадянам, які потерпіли внаслідок ЧАЕС на загальну суму 70 000,00 грн.

8. Надання одноразової допомоги 1 родичу загиблого учасника бойових дій, який загинув за незалежність України, встановлення надмогильного пам`ятника на загальну суму 15 000,00 грн.

9. Надання одноразової грошової допомоги 5 політв`ягням, репресованим та реабілітованим на загальну суму 2 500,00 грн.

 

Охорона здоров’я

Демографічна ситуація у районі

Потребують вирішення ряд проблемних питань

Показник народжуваності зменшився  за І піврічча 2018 року та складає 5,7 %о, за аналогічний період 2017 року – 6,3 %.  Середньообласний -5,3%.                  

Показник загальної смертності  за  6 міс 2018 зменшився у порівнянні з  2017 роком: з  7,1 %о (504 осіб) до 6,7 %о (481 особи). По області- 6,0%о.

Відповідно природний приріст за І піврічча 2018 року складає (-) 1,4 у порівнянні з аналогічним періодом 2017 року (-) 0,8.Середньообласний –(-)0,7.

Смертність осіб працездатного віку за  6 міс  2018 року (93 особи), показник -26,2 .За аналогічний період 2017 го року -24,2 ( 97 осіб).

З метою забезпечення належної диспансеризації населення та раннього виявлення захворювань медичні працівники лікувально-профілактичних закладів району регулярно проводять патронаж диспансерної групи населення, дитячого населення, особливо дітей до 1 року.

В закладах охорони здоров’я первинного рівня надання медичної допомоги (25 амбулаторій Ужгородського районного Центру первинної медико-санітарної допомоги) розгорнуто 94ліжок денного перебування хворих. Кількість пролікованих хворих дещо зменшилася. Так за  6 міс 2018 року проліковано 1768 хворих (показник-296,6) проти 2097 хворих у 2017 році на 105 ліжках (показник  296,6)

В КЗ «Ужгородська районна лікарня» розгорнуто 227 ( +6 позапланових) стаціонарних ліжка. Забезпеченість населення стаціонарними ліжками становить 31,84 на 10тис. населення.(2017 рік-32,1).

Згідно укладеного договору між Ужгородською районною радою, Ужгородською районною державною адміністрацією та Баранинською сільською радою від 02 січня 2018 року “Про передачу коштів субвенцій ”, Баранинська сільська об’єднана територіальна громада передає кошти субвенції на здійснення видатків місцевого бюджету у 2018 році, для надання послуг вторинної медичної допомоги населенню Баранинської сільської об’єднаної територіальної громади, Ужгородській районній раді в сумі 4 474,2 тис. грн.

Рішенням сесії Ужгородської районної ради 27.04.2018 року № 387 «Про реорганізацію шляхом перетворення Ужгородського районного Центру ПМСД в комунальне некомерційне підприємство», розпочато процес створення комунального некомерційного підприємства «Ужгородський районний центр первинної медико-санітарної допомоги Ужгородської районної ради».

У зв’язку із складною епідемічною ситуацією по кору в Ужгородському районі в 1 кварталі 2018 року, 40 ліжок Середнянської філії було перепрофільовано на відділення для лікування хворих на кір. А в ІІ кварталі у відділеннях Середнянської філії проводиться поточний ремонт.

З метою забезпечення належної диспансеризації населення та раннього виявлення захворювань медичні працівники лікувально-профілактичних закладів району регулярно проводять патронаж диспансерної групи населення, дитячого населення, особливо дітей до 1 року.

За І піврічча 2018 року в стаціонарах району проліковано 3423 хворих, проведено 32 108 ліжкоднів, що становить виконання плану 85,3 %.

Жителями Ужгородського району збільшилась кількість відвідувань до поліклінічного відділення КЗ «Ужгородська районна лікарня» ( включно до поліклінічних кабінетів Середнянської та Чопської філії ) з 148 134 , до 159 892. Також в амбулаторних умовах було проведено 659 операцій. За І піврічча 2017 року відповідно 524 операції.

Середня вартість одного ліжко - дня по медикаментозному забезпеченню пацієнтів медичних установ Ужгородського району становить 66,85  грн.

Середня вартість одного ліжко-дня по харчуванню за даний період в Ужгородському районі становила 34,75 грн.

За 6 місяців 2018 року із запланованих по загальному фонду коштів, використано 37 633,0 тис.  грн. або 91,7%.

Найбільшу питому вагу у загальному обсязі видатків по загальному фонду становлять видатки на оплату заробітної плати разом з нарахуваннями 46 905,0 тис. грн.

Всього на медикаментозне забезпечення пільгових категорій населення Ужгородського району  за  6  місяці   2018  року   використано   кошти   на   загальну  суму – 1 363,0 тис. грн. (657 чол. (74,9%)).

По програмі «Доступні ліки» відшкодовано вартість медикаментів на суму 740,4 тис. грн. (7131 чол. (99,8%)).

Всього на виконання 6 районних програм за звітний період використано 897,8 тис.грн.

Для покращення якості надання медичної допомоги населенню та зміцненню  матеріально-технічної бази комунального закладу «Ужгородська районна лікарня» за 2 квартал 2018 року було придбано концентратор кисневий медичний вартістю 199 900,00 грн., двері металеві рентгенозахисні та ставні металеві на суму 133 978,00 грн., 5 фартухів рентгенозахисний односторонніх вартістю 38 640,00 грн.

На 2018 рік заплановано капітальний ремонт за рахунок коштів угорської благодійної організації АЗПСМ с.Есень, АЗПСМ Чоп та ФАП с.в.Геївці.

На 2018 рік виділено кошти в сумі 1 120,80 тис. грн. для заміни вікон та дверей комунального закладу «Ужгородська районна лікарня».

Розпочато реконструкцію комунального закладу «Ужгородська районна лікарня». В 2 кварталі оплачено аванс за будівельно-монтажні роботи в сумі 2 967,20 тис.грн.

Недостатня матеріально-технічна база закладів охорони здоров’я первинного та вторинного рівнів надання допомоги:

1. У незадовільному стані знаходяться будівлі первинної ланки району, а саме:

- амбулаторії загальної практики-сімейної медицини сіл Батфа. ,с.Руські Комарівці.

-  фельдшерсько-акушерські пункти сіл Чертеж, Вовкове.

2. Необхідність проведення капітального ремонту у КЗ «Ужгородська районна лікарня».

3. Недостатнє забезпечення санітарним транспортом закладів первинної медико-санітарної допомоги. Згідно вимог наказу МОЗ України від 23.02.2012 №132 для 100% забезпечення автомобілями сімейних лікарів згідно табеля оснащення необхідно придбати 25 автомобілів.

4. Недостатнє фінансування для придбання необхідного обладнання та медичного інструментарію для лікувально-профілактичних закладів району.

5. Продовження роботи з втілення енергозберігаючих технологій в закладах охорони здоров’я, що перебувають на фінансуванні районного бюджету.

6. Забезпечити індивідуальними лічильниками газо-, водо- та електропостачання, особливо там, де заклади перебувають спільно в одній будівлі з дошкільними навчальними закладами, школами, сільськими радами, щоб уникнути виникнення заборгованості у районі по енергоносіям у наступному році.

 

Освіта

Протягом звітного періоду здійснено заходи щодо розширення мережі груп у функціонуючих закладів дошкільної освіти:

Зміцнюється матеріально-технічна база закладів освіти

Відкрито 1 додаткову групу з денним режимом перебування дітей (додатково створено 15 місць) у Паладь-Комарівецькому дошкільному навчальному закладі Паладь-Комарівецької ради Ужгородського району Закарпатської області.

Відкрито 1 додаткову групу з денним режимом перебування дітей у Часлівецькому навчально-виховному комплексі „дошкільний навчальний заклад – загальноосвітня школа І ступеня” Часлівецької сільської ради Ужгородського району Закарпатської області

Здійснено реорганізацію групи з короткотривалим режимом перебування дітей у групу з денним режимом перебування дітей у Пацканівському дошкільному навчальному закладі Пацканівської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області.

У 2018 році у Часлівецькому НВК планується провести добудову приміщень зі створенням додаткових місць (без відкриття додаткової групи).

Крім того, на поточний рік заплановано: відкриття 1 додаткової групи з 10,5 годинним режимом роботи у Руськокомарівському закладі дошкільної освіти району (у приміщенні, яке орендується місцевою амбулаторія загальної практики сімейної медицини (АЗПСМ)) та 1 групи з короткотривалим режимом перебування у Тиглаському закладі дошкільної освіти.

Середня вартість харчування 1 дитини в день у закладі дошкільної освіти району склала 21,33 грн. Наразі, станом на 15.05.2018 року вона складає 23,71 грн/день.

Відповідно до освітньо-культурних потреб населення в районі у 2017-2018 навчальному році функціонує мережа, яка містить 34 загальноосвітніх навчальних закладів, у них 6201 учень.

Крім того, три класи, що навчаються за програмою спеціальної школи, у них 22 учні.

Також на території району функціонують:

НВК І ступеня, що фінансуються за рахунок бюджетів Середнянської селищної та сільських рад району – 9 установ, у них 157 учнів;

приватний заклад – 1 – ліцей у селі Велика Добронь, у ньому 118 учнів.

Загальноосвітні школи І ступеня у селах Андріївка та Палло свою діяльність призупинили у зв’язку із відсутністю контингенту учнів.

Навчально-виховний процес у 19 школах здійснюється українською мовою, в 6 – угорською мовою, а у 8 школах – українською та угорською мовами навчання, у Малогеєвецькому НВК І-ІІІ ступенів – угорською мовою.

У 2017/2018 навчальному році в районі організовано інклюзивне навчання для 4 дітей з особливими освітніми потребами при Киблярівській, Великодобронській, Худлівській (по 1 дитині) та Коритнянській (2 дітей) ЗОШ. Для цього було відкрито 3 інклюзивних класи – по 1 у кожній з перерахованих шкіл.

У поточному році для потреб дітей та підлітків у районі функціонують два позашкільні навчальні заклади: Ужгородський районний центр дитячої творчості та Ужгородська районна дитячо-юнацька спортивна школа, у яких позашкільною освітою охоплено 5320 дітей (65,8 %). Крім того, позашкіллям охоплено 745 дітей (9,2%) у 4-х дитячих школах мистецтв, а у клубних установах – 1963 дітей (24,3%). Таким чином, усіма видами позашкільної освіти охоплено 8028 дітей шкільного віку (99,9%).

Необхідна увага у відділі освіти райдержадміністрації приділяється й питанням роботи з талановитими та обдарованими учнями. Для цього у загальноосвітніх навчальних закладах організовано роботу гуртків за інтересами, діють філії Малої академії наук, проводяться предметні та тематичні тижні.

Протягом звітного періоду НКК не придбавалися, додаткового підключення навчальних закладів до мережі Інтернет не здійснювалося.

Разом з тим, у поточному році за кошти Програми розвитку Закарпаття планується додатково поставити у навчальні заклади району 24 комплекти комп’ютерного обладнання та приладдя у рамках проекту „Нова українська школа”.

У 2018 році організовано підвезення для1201 учня та 126 педагогічних працівників (100% потреби).

Потреби в організації щоденного підвезення учнів та педагогічних працівників установ освіти району забезпечуються 11 транспортними засобами. Протягом звітного періоду на утримання шкільних автобусів використано 696 850,59 грн.

У ІІ семестрі 2017/2018 навчального року усіма видами харчування охоплено 3225 дітей. Із загальної кількості учнів, охоплених гарячим харчуванням, 2710 дітей – учні 1-4 класів, 495 учнів – діти соціально-незахищених категорій, 20 – вихованці дошкільного відділення Малогеєвецького НВК.

Для реалізації районної Програми „Шкільне харчування” у 2018 році заплановано 6 348 600,00 грн. Зазначені кошти надходять із місцевих бюджетів. За звітний період фактично було використано 937 374,32 грн.

Нормативний розмір видатків на харчування одного учня в день складає 12,00 грн./день, у дошкільному відділенні Малогеєвецького НВК – 20 грн.

Влітку 2018 року на базі ЗОШ І-ІІ та І-ІІІ ступенів у 24 таборах з денним перебуванням було охоплено літнім відпочинком 1493  школярів району, що потребували  оздоровлення за віковою категорією.

Протягом роботи таборів з денним перебуванням функціонували  літні мовні табори, на базі 21 таборів, у яких 520 учнів поглиблювали  знання з англійської, німецької, угорської та словацької мов та української мови в угорськомовних навчальних закладах.16 груп англійської мови, 10 груп німецької мови, 3 групи угорської мови, 2 групи словацької мови та 5 груп української мови

В таборах з денним перебуванням було організовано дворазове харчування, вартість харчування однієї дитини в день  складала 16,0 гривень.

Наразі:

триває планова повірка приладів обліку використання природного газу (лічильники, коректори);

проведено поточний ремонт газового обладнання ЗОШ;

проведено очищення вентиляційно-димових каналів, здійснено заміри опору електроізоляції.

Проводяться  роботи по підготовці до  опалювального періоду  шкільних котелень, укладено відповідну угоду із підрядною організацією.

З метою підготовки установ освіти району до роботи протягом 2018/2019 навчального року виконано:

-заміну несучих конструкцій та покриття даху будівлі Холмківської ЗОШ – кошти благодійників з Угорщини;

-Лінцівська ЗОШ – виготовлення ПКД „Реконструкція спортивного майданчика ЗОШ І-ІІІ ступенів з облаштуванням майданчика із штучним покриттям в с. Лінці №245, Ужгородського району”; підключення школи до системи центрального водопостачання, облаштування футбольного поля;

-Коритнянська ЗОШ – облаштовано приміщення для занять з дітьми з особливими освітніми потребами;

-облаштовано приміщення інклюзивно-ресурсного центру;

Також тривають роботи з:

-заміни даху, утеплення фасаду, заміни системи теплопостачання, ремонту внутрішніх вбиралень,  навчальних приміщень та харчоблоку Великодобронської ЗОШ на загальну суму близько 50 млн. форинтів – кошти благодійників з Угорщини;

-капітального ремонту будівлі колишнього будинку культури у с. Малі Геївці, яке передбачається використати, у тому числі, й для потреб місцевого НВК І-ІІІ ступенів (планується розташувати у названій будівлі дошкільне відділення НВК, використати актову та спортивну зали);

-поточного ремонту актової зали Шишлівської ЗОШ І-ІІІ ступенів – 50 тис. грн. (районний бюджет);

-завершення будівництва навчального корпусу Соловківської ЗОШ І-ІІ ступенів – кошти благодійників з Нідерландів.

За вказаний період здійснено виготовлення проектно-кошторисної документації по об’єкту „Реконструкція спортивного майданчика ЗОШ І-ІІІ ступенів з облаштуванням майданчика із штучним покриттям в с.Лінці №245, Ужгородського району” на суму 32 600 грн.

Проведено вогнетривку обробку дерев’яних конструкцій в Оноківській, Кам'яницькій, Коритнянській, Есенській ЗОШ І-ІІІ ступенів, Соломонівсбкій, Великогеєвській ЗОШ І-ІІ ступенів, Минайській ЗОШ І ступеня, Малогеєвецького НВК – 199 957,15 грн., проведено поточний ремонт газового обладнання  – 73 138,00 грн.

Придбано матеріалів для ремонту та госптовари – 108 328,85 грн., придбано шкільні меблі – 131 725 грн.

З метою належної підготовки до опалювального періоду 2017/2018 р.р. придбано радіатори та труби опалення для Середнянської ЗОШ. Проведено ремонт газового обладнання котельні Середнянської ЗОШ.

Із загального числа закладів загальної середньої освіти, що функціонують на території району, 4 – мають пічне опалення, інші 39 мають власні котельні. Частина навчальних закладів мають як газові, так і твердопаливні котельні – Пацканівська ЗОШ І-ІІ ступенів, Великодобронська, Коритнянська та Лінцівська ЗОШ І-ІІІ ступенів.

За підсумками роботи протягом опалювального періоду 2017/2018 років здійснено аналіз наявності в закладах залишків твердого палива, визначено фактичні його обсяги на наступний опалювальний період, потребу в проведенні повірок приладів обліку, ремонті наявного обладнання тощо.