І.Доходи.

Доходи місцевих бюджетів району  по загальному і спеціальному фондах, включаючи офіційні трансферти ( дотацію та субвенції з Державного бюджету) за І квартал 2017 року становлять 172 045,7 тис.грн., що складає 24,8 % виконання  плану затвердженого на рік з урахуванням змін ( 693 041,0 тис.грн.), в тому числі:

  • платежів по загальному та спеціальному фондах одержано  у сумі  67 925,9 тис.грн. при затвердженому річному плані з урахуванням змін –    245 353,3 тис.грн.,що складає  27,7 % виконання;
  • за І квартал 2017 року отримано  дотації з державного бюджету у сумі 9 006,7 тис.грн. при затвердженому річному плані з урахуванням змін –    36 028,5 тис.грн.,що складає  25,0 % виконання.
  • субвенцій з державного бюджету отримано  у сумі 82 156,0 тис.грн.,  при  річному затвердженому плані з урахуванням змін 335 855,8  тис.грн., що складає 24,5 відсотка. В тому числі: субвенції на соціальний захист населення у сумі  48 881,2 тис.грн., що складає 25,1 відсотка плану затвердженого на рік з урахуванням змін (194 980,0 тис.грн.), освітня субвенція надійшла у сумі – 21 112,4 тис.грн., що складає 23,0 відсотки затвердженого плану на рік (91 425,8 тис.грн) та медична субвенція – 12 162,4 тис.грн., що складає 24,6 відсотка  затвердженого плану на рік (49 450,0 тис.грн.);
  • інші внутрішні міжбюджетні трансферти одержано в сумі  12 957,1  тис.грн. В тому числі: інші додаткові дотації, що одержуються  з районного бюджету сільськими бюджетами у сумі 12 934,4 тис.грн.; інших субвенції для сільських бюджетів надано в сумі 22,7 тис.грн.

Аналіз виконання дохідної частини по платежах загального та спеціального фонду бюджету (без власних надходжень бюджетних установ) Ужгородського району за І квартал 2017 року подано в додатку 1.

До загального фонду  місцевих бюджетів Ужгородського району за  І квартал 2017 року  надійшло платежів у сумі  63 584,0  тис.грн., при  плані на звітний період  – 53 432,8 тис.грн., що складає 119,0 % виконання, понад план поступило платежів у сумі 10 151,2 тисяч гривень.

З 34  місцевих бюджетів  6 сільських бюджетів не виконали планові показники, серед яких виконання менше 85% плану на І квартал 2017 року спостерігається за наступними: це Руськокомарівський сільський бюджет (77,6 % виконання) або недоотримано 195,0 тис.грн., у зв’язку із недопоступленням рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів, акцизного податку та єдиного податку з юридичних та фізичних осіб, Тисаагтелецький сільський бюджет (82,1% виконання) або недоотримано 3,7 тис.грн., у зв’язку із недопоступленям єдиного податку з сільськогосподарських товаровиробників, Часлівецький сільський бюджет  ( 68,6 % виконання) або недоотримано 174,2 тис.грн., у зв’язку із невиконанням показника по земельному податку з юридичних осіб), Червонівський сільський бюджет ( 60,1% виконання) або недопоступило до плану 18,0 тис.грн., у зв’язку з недопоступленням акцизного податку, земельного податку з фізичних осіб та єдиного податку з фізичних осіб, Яроцький сільський бюджет (60,1 % виконання) або недоотримано 18,0 тис.грн., у зв’язку з недопоступленням рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів.

Вказаним сільським радам, листом фінансового управління райдержадміністрації від 04.04.2017 № 30-12/211, було рекомендовано відповідно до пункту 7 статті 78 Бюджетного кодексу України вжити заходів щодо дотримання бюджетного законодавства в частині внесення змін у розпис загального фонду місцевих бюджетів.

Станом на 01.05.2017 року були внесені зміни до затверджених показників доходів загального фонду Часлівецької, Червонівської, Тисаагтелецької та Яроцької сільські ради.

Виконання дохідної частини загального фонду місцевих бюджетів Ужгородського району в розрізі сільських та Середнянського селищного бюджетів подано в додатку 2.       

Основним податком, питома вага якого становить 46,5 % від усіх надходжень загального фонду зведеного місцевого бюджету є  податок та збір на доходи фізичних осіб.

Податок та збір на доходи фізичних осіб по зведеному бюджету району  за  І квартал 2017 року  виконано на 110,2 % (при плані – 26 801,7 тис.грн. надійшло – 29 539,0 тис.грн.).

Другим по питомій вазі у загальній сумі надходжень зведеного місцевого бюджету району як  у 2016 так і 2017 році залишається акцизний податок з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів.

Однак, Законом України від 20.12.2016 №1791 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році» скасовано акцизний податок з роздрібного продажу з нафтопродуктів, який сплачувався до місцевих бюджетів у розмірі 0,042 євро за кожен літр реалізованого пального. Одночасно було збільшено ставку акцизного податку з виробництва та імпорту нафтопродуктів.

Законом України від 20.12.2016 №1789 «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» передбачено перерозподіл 13,44% акцизного податку з виробництва та імпорту нафтопродуктів між бюджетами місцевого самоврядування. На виконання вимог вказаного закону зараховуються до бюджетів місцевого самоврядування (автоматично), у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України,  13,44 відсотка акцизного податку з виробленого в Україні пального та 13,44 відсотка акцизного податку з ввезеного на митну територію України пального, але не менше обсягу нарахувань у 2016 році акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі пального, так:

1) у першому півріччі 2017 року - пропорційно до частки нарахувань за даними декларацій сум акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі пального за 2016 рік на відповідній території у загальному обсязі таких нарахувань за 2016 рік в цілому по Україні;

2) у другому півріччі 2017 року - пропорційно до обсягу реалізованого суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі пального на відповідній території за перше півріччя 2017 року в загальному обсязі такого реалізованого пального в цілому по Україні за перше півріччя 2017 року".

 За І квартал 2017 року фактично поступило до сільських та Середнянського селищного бюджетів всього акцизного податку у сумі 16 755,6тис.грн., при плані 13 039,7 тис.грн.,що становить 128,5% перевиконання або понад план надійшло 3 715,9 тис.грн. Акцизний  податок з виробленого в Україні  та ввезеного на митну територію України пального за І квартал 2017 року становить 10251,5 тис.грн. або 61,2 %від загальної суми.

Плати за землю за І квартал 2017 року  надійшло 5 907,5 тис.грн. при  плані 5 757,3 тис.грн. , що складає 102,6 % виконання  або понад план надійшло 150,2 тис.грн., в основному за рахунок поступлень від плати за землю з юридичних осіб.

Фактичні надходження єдиного податку за І квартал 2017 року становлять 7 831,0 тис.грн. при плані – 5 434,5 тис.грн.,  перевиконання склало 144,1 % або понад план поступило 2 396,5 тис.грн. За усіма видами надходжень єдиного податку також спостерігається перевиконання запланованих показників.На зростання надходжень єдиного податку від платників першої, другої групи вплинуло підняття з 1 січня 2017 року мінімальної заробітної плати та від платників четвертої групи індексація нормативної грошової оцінки земель.

Загальна сума поступлень плати за надання інших адміністративних послуг за І квартал 2017 року становить 1 971,2 тис.грн. Це кошти, які надходять від державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті та державної карантинної інспекції. Вказані кошти зараховуються до бюджетів сільських рад на території яких знаходяться пункти видачі дозволів (Великолазівська та Соломонівська сільські ради)  та відповідне відділення державної карантинної інспекції на території  Оноківської сільської ради.

До спеціального фонду  місцевих бюджетів Ужгородського району, за І квартал 2017 року надійшло платежів (без врахування власних надходжень бюджетних установ) в сумі 1986,8 тис.грн. при  уточненому плані на рік  411,1тис.грн., що у 4 рази перевищує запланований показник. Перевиконання зведеного річного затвердженого показника пояснюється поступленнями до бюджету розвитку, а саме: від продажу земельних ділянок, які надійшли до  Оноківської сільської ради у сумі 277,0 тис.грн. та Холмківської сільської ради у сумі 941,7 тис.грн. Також, надходженнями коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населених пунктів по Великодобронській  сільській раді (фактично надійшло за І квартал 2017 року 536,4 тис.грн.) та Оноківській сільській раді (фактично надійшло  - 37,9 тис.грн.), які не були заплановані.

Виконання дохідної частини спеціального фонду місцевих бюджетів Ужгородського району за І квартал 2017 року (без врахування міжбюджетних трансфертів та власних надходжень бюджетних установ) подано в додатку 3.

                                      ІІ. Видатки та заборгованість

Видатки зведеного бюджету Ужгородського району за І квартал 2017 року разом по загальному і спеціальному фондах виконано у сумі 145 411,0 тис.грн., у тому числі видатки загального фонду виконано у сумі 139 541,2 тис.грн., видатки спеціального фонду виконано – 5 869,8 тис.грн.

В загальному обсязі видатків по загальному фонду найбільшу питому вагу займають видатки на фінансування установ і закладів освіти – 32,1% або                  44 859,2 тис.грн.та охорони здоров`я – 10,8 % або 15 124,0 тис.грн.Видатки на соціальний захист та соціальне забезпечення населення за 3 місяці 2017 року разом із цільовими субвенціями з державного бюджету склали49 679,5 тис.грн.або 35,6 % від загального обсягу видатків. Аналіз виконання видатків зведеного бюджету району за І квартал 2017 року подано в додатку 4.

Виконання видатків, на утримання бюджетних установ  за галузями в розрізі низових бюджетів за І квартал 2017 року  подано в додатку 5.

Проведеним аналізом використання коштів зведеного бюджету району, за даними казначейського звіту про виконання бюджету району станом на 01.04.2017 року, встановлено, що із загального фонду бюджету на захищені статті спрямовано135 907,6 тис.грн. або 97,4 відсотка від загальної суми видатків за цей період. На виплату заробітної плати з нарахуваннями за звітній період спрямовано 60 761,1 тис.грн., що складає 43,5 відсотка загальної суми видатків.Виконання захищених статей видатків в розрізі місцевих бюджетів за І квартал 2017 року подано в додатку 6.

На оплату енергоносіїв за звітній квартал бюджетними установами району спожито енергоресурсів та комунальних послуг на 9461,8 тис.грн., що складає 37,1 % від затверджених призначень на оплату комунальних послуг та енергоносіїв поточного року.

Бюджет розвитку місцевих бюджетів по галузі „Будівництво”  при річному плані 39954,6 тис.грн. виконано в сумі 513,5 тис.грн або на 1,3%.

Видатки на проведення робіт, пов’язаних з ремонтом та утриманням вулиць і доріг разом по загальному та спеціальному фондах профінансовано у сумі 2079,7 тис.грн., або 5 % до уточненого річного плану (41503,8 тис.грн.).

Внески органів місцевого самоврядування у статутні фонди комунальних підприємств склали 400,0 тис.грн. або 100% до уточненого річного плану.

На охорону та раціональне використання земель передбачено видатків на 2435,5 тис.грн. за звітній період кошти не спрямовувалися. 

Кошти цільових фондів на охорону навколишнього природного середовища при уточненому планові на рік 443,5 тис.грн., виконано у сумі 39,5 тис.грн. або на 8,9 %.

Залишки по цільових коштах спеціального фонду на рахунках місцевих бюджетів станом на 01.04.2017 року подано в додатку 7.

Дебіторська заборгованість станом на 01.04.2017 року, складає 1 258,4 тис.грн., а саме:

- по загальному фонду 0,1 тис.грн. по Ужгородській районній раді,

 - по спеціальному фонду 1 258,3 тис.грн., з них:

- 0,4 тис.грн. по Ужгородській районній раді, заборгованість виникла в результаті невідшкодування витрат орендарями плати за землю, районною радою проводиться відповідна робота щодо забезпечення сплати орендарями заборгованості;        

- 4,8 тис.грн. по Сторожницькій сільській раді (прострочена) – будівництво ШПРГ та газопроводу низького тиску – заборгованість виникла за наслідками ревізії КРУ в Ужгородському, В.Березнянському, Перечинському районах та    м. Чоп з окремих питань фінансово – господарської діяльності в Сторожницькій сільській раді за 2007-2009 рр. Для усунення заборгованості сільська рада звернулась до Ужгородської міжрайонної прокуратури, яка подала документи по ВАТ «Закарпатгаз» в суд. 

- 312,3 тис. грн. по Ужгородській районній раді – аванс за капітальний ремонт частини четвертого поверху адмінбудівлі Ужгородської районної  ради по вулиці Загорська, 10 м. Ужгород;

- 720,0 тис. грн. по Баранинській сільській раді: 300,8 тис. грн. -  аванс за капітальний ремонт зовнішніх стін клубу та благоустрій території в с. Довге Поле  вул. Центральна, 69 Баранинської сільської ради Ужгородського району; 419,2 тис. грн. – аванс за капітальний ремонт вулиці Центральна (ІІ ділянка) км1+073-км2+103 с. Довге Поле Ужгородського району;

- 220,8 тис. грн. по Соломонівській сільській раді – аванс за реконструкцію даху адмінбудівлі сільської ради с. Соломоново.

У порівнянні з початком 2017 року, дебіторська  заборгованість станом на 01.04.2017 року по загальному фонду зросла на 0,1 тис грн., по спеціальному фонду – на 1 133,4 тис грн.

Станом на 01.04.2017 року сума кредиторської заборгованості по загальному фонду бюджету складає 61 979,6 тис.грн., виникла за рахунок коштів субвенцій з державного бюджету по управлінню соціального захисту населення райдержадміністрації, а саме :

- 3 303,7 тис. грн. - по пільгах ветеранам війни, дітям війни, ветеранам військової служби, ветеранам органів внутрішніх справ, громадянам постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, пенсіонерам з числа спеціалістів із захисту рослин, багатодітним сім'ям, дитячим будинкам сімейного типу та прийомним сім’ям  на житлово-комунальні  послуги та на придбання твердого палива та скрапленого газу, у тому числі 0,5 тис. грн. прострочена заборгованість за 2015 рік за пільги громадянам на послуги зв’язку;

- 58 391,4 тис. грн. -  субсидії населенню для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг;

- 284,5 тис. грн. – прострочена заборгованість за 2015 рік на  пільговий проїзд автомобільним транспортом окремим категоріям громадян.

Заборгованість виникла у зв’язку з не поступленням субвенційних коштів з державного бюджету.

У порівнянні з кредиторською заборгованістю по загальному фонду на початок 2017 року, заборгованість станом на 01.04.2017 року збільшилась на 46 574,4 тис грн.